Prøvermammaen Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Er det noe som gjør at en test kan vise falsk positiv rett før TR? jeg fikk en svak positiv i dag tidlig. 13 dager DPO. Også testet jeg nå med digital, der står det ikke gravid 🥲 forrige mnd fikk jeg også svak positiv. Men så begynte jeg å blø senere på kvelden. og er så redd for at det samme skjer igjen. har brukt forskjellige tester, og ikke de samme begge gangene. Så kan noen hormoner tulle med testen? jeg har testet 9 DPO, og 11 DPO også, og de var blanke.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 "Ekte" falsk positiv er sjeldent, om det blir strek på testene har du mest sannsynlig noe hcg i urinen. Det som derimot er ganske vanlig, er at et befruktet egg fester seg men noe går galt veldig tidlig i utviklingen. Da får man kanskje svak strek på graviditetstest i noen dager, før mensen kommer som vanlig eller eventuelt et par dager forsinka. Om man ikke hadde testa, hadde man ikke visst at man var gravid (som for meg personlig er grunn nok til å ikke teste før mens faktisk er forsinka et par dager). Som en veldig, veldig tidlig spontanabort, kalles noen ganger kjemisk graviditet (fordi på det tidspunktet kan ikke graviditeten påvises fysisk med f.eks ultralyd, bare kjemisk via blod- eller urinprøve). Uansett, testen din ser positiv ut men mulig det er for tidlig til at digital slår ut? Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente et par dager og se hvilken vei det går, dessverre. Men lykke til! ❤️ Anonymkode: 463ad...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå