AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Det er en laaaang forhistorie her, men skal prøve å gjøre det kort. Jeg har en datter på 10 år, sammen med en idiot av en mann. Jenta bor hos meg, og skulle etter planen, være hos far annenhver helg. Bv og politiet har vært involvert tidligere, fordi jenta anklaget far for vold, hvor han ble funnet skyldig og sonet en dom. Barnevernets rolle i dette var stusselig, og barnet ville ikke til far på lang tid, selv om han fikk ha samvær igjen ganske raskt. Det har ellers vært mye annet drama som barnet har blitt involvert i etter det, pga ting han har sagt og gjort, og han har fått besøksforbud to ganger, samt at jeg er par ganger har måtte blokkere han fra tlf til jenta, fordi han skriver så mye stygt til henne og gir henne dårlig samvittighet. Han er ikke noe FAR! Man behandler ikke barna sine slik! Det er mange helger han ikke har kunne ha henne, fordi han heller har påtatt seg jobbing. Jeg jobber sent de helgene han skal ha henne, og jeg må da betale for barnevakt, fordi jeg ikke har familie til å hjelpe meg. Men greit nok. Vi skulle dele sommerferien i år (8 uker). Han hadde henne de 2 første ukene, og etter det ble han sur på jenta for noe hun sa og ba henne om å "ikke ta kontakt på en stund", som resulterte i at jeg blokkerte han og vi har ikke har snakket med han på 2 måneder. Jenta vil jo absolutt ikke til han, og han tar ikke noe initiativ selv heller. Men hva nå? Fam.vernkontoret er uaktuelt, vi har gått til separat mekling flere ganger, og aldri blitt enig. Jeg måtte betale 10.000,- for å gå til retten å få hovedomsorg for noen år siden, fordi han på død og liv skulle ha 50/50 (for å slippe bidrag). Verken barnevern, rådgivere eller meklere har klart å mekle mellom oss. Jeg klarer meg uten hans hjelp, og jeg ønsker ikke at jenta skal oppleve mer ustabilitet, da jeg ser at det påvirker henne veldig negativt. Men hvis far plutselig tar kontakt å ønsker samvær, hva gjør jeg? Sist gang barnet ikke ville, truet han med å ringe politiet å si at jeg holdt igjen samværet. Jeg ba han bare gjøre det. Men helt ærlig er jeg drittlei og sliten av å ha det sånn. Hva kan jeg gjøre? Helsesøster på skolen har vært involvert hele veien, men det er mest for at jenta skal ha noen å snakke med. Anonymkode: c4272...a71
Kenelz Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Ta en advokat inn i denne saken, hold barnet utenfor dramaet og ikke la han få samvær. La han ringe politiet og så kan du kommunisere gjennom advokaten. 8
Sansx Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Ikke gjør noe. La han få innkalle til mekling for å få i gang samværet igjen. Man kan ikke tvinge en 10 åring til samvær. 12
AprilLudgate Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 (endret) Jeg hadde forberedt meg på en runde i retten for å få full omsorg og null samvær til ham. Det er mishandling å la henne være der. Endret 23. august 2021 av Fløff 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Politiet vil ikke blande seg. Vent til han gjør noe, forlang i så fall at han møter på familievernkontoret. Gidder han ikke det, kan du holde igjen så mye datteren din ønsker. Anonymkode: 7f891...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Er hans samvær pålagt av retten? Ja. På papiret har han faktisk annenhver helg, 1 dag i uken (uten overnatting) og annenhver ferie, foruten sommerferie, som vi deler likt. Han har knapt nok fulgt opp annenhver helg. Anonymkode: c4272...a71
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Føler med deg. Det snakkes så mye om fars rettigheter. Men er far kan bare gi faen i flere mnd, plutselig dukke opp, og få samvær. Her også til tross for vold og besøksforbud. En mor hadde mistet barnet tvert. Jeg vet desverre ingen løsning, men når jenta er 12 pr har hun hvertfall lovpålagt rett til å bli hørt. Anonymkode: 656d8...85a 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Hvorfor mente du at dette var den personen du skulle ha barn med? Hvorfor valgte du å bli gravid med ham? Hvorfor valgte du ikke abort om graviditeten ikke var ønsket? Anonymkode: ea206...526
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er en laaaang forhistorie her, men skal prøve å gjøre det kort. Jeg har en datter på 10 år, sammen med en idiot av en mann. Jenta bor hos meg, og skulle etter planen, være hos far annenhver helg. Bv og politiet har vært involvert tidligere, fordi jenta anklaget far for vold, hvor han ble funnet skyldig og sonet en dom. Barnevernets rolle i dette var stusselig, og barnet ville ikke til far på lang tid, selv om han fikk ha samvær igjen ganske raskt. Det har ellers vært mye annet drama som barnet har blitt involvert i etter det, pga ting han har sagt og gjort, og han har fått besøksforbud to ganger, samt at jeg er par ganger har måtte blokkere han fra tlf til jenta, fordi han skriver så mye stygt til henne og gir henne dårlig samvittighet. Han er ikke noe FAR! Man behandler ikke barna sine slik! Det er mange helger han ikke har kunne ha henne, fordi han heller har påtatt seg jobbing. Jeg jobber sent de helgene han skal ha henne, og jeg må da betale for barnevakt, fordi jeg ikke har familie til å hjelpe meg. Men greit nok. Vi skulle dele sommerferien i år (8 uker). Han hadde henne de 2 første ukene, og etter det ble han sur på jenta for noe hun sa og ba henne om å "ikke ta kontakt på en stund", som resulterte i at jeg blokkerte han og vi har ikke har snakket med han på 2 måneder. Jenta vil jo absolutt ikke til han, og han tar ikke noe initiativ selv heller. Men hva nå? Fam.vernkontoret er uaktuelt, vi har gått til separat mekling flere ganger, og aldri blitt enig. Jeg måtte betale 10.000,- for å gå til retten å få hovedomsorg for noen år siden, fordi han på død og liv skulle ha 50/50 (for å slippe bidrag). Verken barnevern, rådgivere eller meklere har klart å mekle mellom oss. Jeg klarer meg uten hans hjelp, og jeg ønsker ikke at jenta skal oppleve mer ustabilitet, da jeg ser at det påvirker henne veldig negativt. Men hvis far plutselig tar kontakt å ønsker samvær, hva gjør jeg? Sist gang barnet ikke ville, truet han med å ringe politiet å si at jeg holdt igjen samværet. Jeg ba han bare gjøre det. Men helt ærlig er jeg drittlei og sliten av å ha det sånn. Hva kan jeg gjøre? Helsesøster på skolen har vært involvert hele veien, men det er mest for at jenta skal ha noen å snakke med. Anonymkode: c4272...a71 Du skal høre på datteren din og ikke sende henne. Dersom det kommer til ny sak og han allerede er dømt for vold mot henne ber du om beskyttet samvær etter LBF. Da er det bv som får ansvaret for å tre inn i rollen, du har sterke kort. Selv om barnet er ungt skal det blir hørt og vil få egen talsperson i saken. Dersom han blir dømt til veiledende samvær ligger ansvaret hos familievernkontoret. bv ansatt Anonymkode: 6de49...14e 10
Million Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Hvordan kan man tvinge et barn til samvær med en far som har blitt domfelt for VOLD mot barnet!??? Er verden gått helt av hengslene eller? 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor mente du at dette var den personen du skulle ha barn med? Hvorfor valgte du å bli gravid med ham? Hvorfor valgte du ikke abort om graviditeten ikke var ønsket? Anonymkode: ea206...526 Du tror visst alle menn går rundt med store plakater og vifter med dem, der det står hva slags drittfar de kommer til å bli? SELVFØLGELIG er det nesten ingen menn som avslører sitt sanne jeg før det er for sent. Anonymkode: 6919e...0ed 23
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor mente du at dette var den personen du skulle ha barn med? Hvorfor valgte du å bli gravid med ham? Hvorfor valgte du ikke abort om graviditeten ikke var ønsket? Anonymkode: ea206...526 Hvorfor er noen av disse spørsmålene til hjelp for ts i dag? Anonymkode: 7f891...bb2 17
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 Nå kan ikke jeg regelverket. Men jeg hadde ikke sendt ungen på samvær hos en slik far, når barnet ikke engang vil selv. Ballenligger i fars hjørne, vil han ha samvær får han jobbe for det, innkalle til mekling, skjerpe seg, rettssak. Anonymkode: b33e5...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Advokat! å jeg synes du har blokker han mange ganger? Hva gjør du i mellomtiden, opphever blokkingen? hold han på avstand, gjør det beste for barnet ditt!! Anonymkode: dce6b...f4a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Hvorfor i alle dager har du sendt barnet ditt til en far som har utøvd vold mot henne?? 😱 Hva så om han ringer politiet, selvfølgelig skal du ikke sende datteren din avgårde til en som er slem med henne. Du må jo beskytte barnet ditt!! Anonymkode: 262f8...052 3
Mt3 Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Har dere melding der det står at han ber jenta om å ikke ta kontakt på en stund? Da ville jeg bare latt han være i fred til han selv evt tok kontakt, om han tok kontakt ville jeg sagt ok til samvær men kun etter nytt møte for fastsettelse av samværsavtale. Høres jo ut til at dere vil få være i fred så lenge du lar være å be om barnebidrag. Blir så klart ikke riktig at han slipper unna alt ansvar, men det vil være til det beste for din datter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 41 minutter siden, Million said: Hvordan kan man tvinge et barn til samvær med en far som har blitt domfelt for VOLD mot barnet!??? Er verden gått helt av hengslene eller? Samme tenkte jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive som svar til deg ts, er egentlig helt målløs. Mine tanker går til datteren din, skjerm henne 100% fra dette. Anonymkode: 0d546...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Samme tenkte jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive som svar til deg ts, er egentlig helt målløs. Mine tanker går til datteren din, skjerm henne 100% fra dette. Anonymkode: 0d546...f3a Det er da helt vanlig. Min stemor har vært voldelig mot min bror, men har likevel samvær og har ikke skjerpet seg av den grunn. Barns rettsvesen i Norge er en stor vits. Anonymkode: 08e71...085 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da helt vanlig. Min stemor har vært voldelig mot min bror, men har likevel samvær og har ikke skjerpet seg av den grunn. Barns rettsvesen i Norge er en stor vits. Anonymkode: 08e71...085 Helt enig. Etter far hadde sonet, hadde han samvær under tilsyn 1 gang, og de mente samspillet så bra ut, så da var vi good to go på egen hånd🙄 Da var jenta 7 år, så hun savnet jo faren sin. Han fant på unnskyldninger for å slippe møter hos bv, og fremsto som veldig opptatt, mens jeg var på møter nesten ukentlig for å snakke om barnet mitt og hvordan det gikk. Helt merkelig system. Det er derfor jeg også er redd for å sette i gang et system igjen nå, fordi jeg vet hvor tungrodd det er, og at man aldri skal ta for gitt at noen "tar min/barnets side" og faktisk gjør det som er best for barnet. Det er fint å ha to foreldre, men ikke for enhver pris.. TS Anonymkode: c4272...a71 5
Nasse Nøff Skrevet 24. august 2021 #20 Skrevet 24. august 2021 Jeg ville ikke gjort noe nå. Som du sier er det en fare for at du setter i gang et stort system som skal forsøke å "løse problemene", når du egentlig vet at det ikke vil gå. Det jeg derimot ville gjort var å føre en logg, og arkivere alle "bevis" i en dagbok eller annet. Spesielt meldingen der han ba henne ikke ha kontakt på en stund! Men også andre meldinger, helger der det ikke ble samvær osv. Dersom han tar kontakt og ønsker samvær tar du kontakt med familevernkontoret og/eller går til sak, men da har du masse dokumentasjon å slå i bordet med, i tillegg til tidligere dom og helsesøster. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå