Anonym-bruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg skal på nattevakt i natt, og tenkte ha med strikking. Men vet ikke helt hva jeg skal strikke. Det jeg har er rundpinne nr 7 og 2 nøster ullgarn. Noen tips til noe enkel strikk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ricky S Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 Penis varmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym-bruker skrev (11 minutter siden): Jeg skal på nattevakt i natt, og tenkte ha med strikking. Men vet ikke helt hva jeg skal strikke. Det jeg har er rundpinne nr 7 og 2 nøster ullgarn. Noen tips til noe enkel strikk? En lue? Er garnet superwashbehandlet eller ikke? Hvor lang er rundpinnen? Liker du å strikke rundt med magic loop? Hvis det ikke er superwashbehandlet, kan det toves. Kanskje strikke et par votter som skal toves eller et sitteunderlag eller gryteunderlag som skal toves? Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 Hva heter garnet? Anonymkode: a0d47...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 Her kan du skrive inn din strikkefasthet og finne oppskrifter: https://www.garnstudio.com/search.php?action=browse&w=&c=0&mt=1&t=0&k=0&yg=0&y=0&col=0&df=0&lang=no Anonymkode: a0d47...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 Sitteunderlag Anonymkode: 05425...380 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 23. august 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): En lue? Er garnet superwashbehandlet eller ikke? Hvor lang er rundpinnen? Liker du å strikke rundt med magic loop? Hvis det ikke er superwashbehandlet, kan det toves. Kanskje strikke et par votter som skal toves eller et sitteunderlag eller gryteunderlag som skal toves? Anonymkode: a0d47...844 Det heter Tove 100% ullgarn. Står det kan toves tror rundpinne er 40 cm. Har aldri strikket med magic loop, er det vanskelig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 firkanttøfler. blir ensfarga da, men det funker:) Anonymkode: c0331...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym-bruker skrev (35 minutter siden): Det heter Tove 100% ullgarn. Står det kan toves tror rundpinne er 40 cm. Har aldri strikket med magic loop, er det vanskelig? For å bruke magic loop må man ha en ganske lang rundpinne. Her er oppskrifter på strikkede ting (som skal toves) i Sandnes tove garn, og flere av de kan lastes ned gratis. Sjekk hva som står om pinnestørrelser og strikkefasthet i oppskriftene, for å se om du har rett pinnestr. https://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/filter/toving_/strikke/tove Lykke til Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 23. august 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å bruke magic loop må man ha en ganske lang rundpinne. Her er oppskrifter på strikkede ting (som skal toves) i Sandnes tove garn, og flere av de kan lastes ned gratis. Sjekk hva som står om pinnestørrelser og strikkefasthet i oppskriftene, for å se om du har rett pinnestr. https://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/filter/toving_/strikke/tove Lykke til Anonymkode: a0d47...844 Tusen takk 🙂 skal gå inn å se 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk 🙂 skal gå inn å se Jeg tror at jeg ville ha strikket et sitteunderlag eller gryteunderlag/bordskånere, når du ikke har flere pinnestørrelser å velge blant. Her er det en viser størrelsen på et sitteunderlag i ull før og etter toving: https://www.youtube.com/watch?v=94iUOh459Ek Magic loop er beskrevet av Luka i denne tråden. Det finnes gode videoer på youtube og på Garnstudio, som viser ulike teknikker. Jeg trives best med å bruke 2 stk rundpinner når jeg skal strikke sokker, ermer o.l. Video som viser dette er i en av de siste postene i tråden. Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 @Anonym-brukerEventuelt strikk med dobbelt garn og lag bordskånere/gryteunderlag, som du senere tover. Dobbelt garn: Fordi pinnene dine er mye tykkere enn de pinnene som er foreslått til Sandnes tove garn, og for å få en viss tykkelse på det du strikker (hvis det skal bli noe som skal isolere godt mot kulde eller mot varme). Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg fikk lyst til å prøve dette garnet selv, til gensere, luer m.m., etter å ha lest dette: Et tynnere garn som egner seg godt til strikking og toving. Dersom du ønsker å tove gensere, jakker og interiør som pledd og puter, får du det beste resultatet ved å strikke i TOVE. https://www.sandnesgarn.no/tove Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Jeg skal på nattevakt i natt, og tenkte ha med strikking. Men vet ikke helt hva jeg skal strikke. Det jeg har er rundpinne nr 7 og 2 nøster ullgarn. Noen tips til noe enkel strikk? Fant du noe fint som du bestemte deg for å strikke? Jeg kom til å tenke på at det er enkelt å strikke en god hals eller et skjerf uten oppskrift. Det kan bli veldig fint med det garnet og de pinnene. Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 23. august 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Fant du noe fint som du bestemte deg for å strikke? Jeg kom til å tenke på at det er enkelt å strikke en god hals eller et skjerf uten oppskrift. Det kan bli veldig fint med det garnet og de pinnene. Anonymkode: a0d47...844 Skal prøve meg på et sitteunderlag tenkte jeg 😊 prøve å strikke med dobbelt tråd, og tove det etterpå:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym-bruker skrev (2 minutter siden): Skal prøve meg på et sitteunderlag tenkte jeg 😊 prøve å strikke med dobbelt tråd, og tove det etterpå:) Så fint! ♥️ Takk for hyggelig tilbakemelding 💐 Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Del Skrevet 23. august 2021 Hvis du finner ut at det ikke blir nok garn av de to nøstene til sitteunderlaget, så må du ikke finne på å rekke opp strikketøyet mener jeg. Om du skal kjøpe flere nøster av samme garntype og du ikke får tak i samme farge, kan det bli et veldig fint sitteunderlag om du velger å ha det i to eller flere forskjellige farger. Anonymkode: a0d47...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Del Skrevet 1. september 2021 Anonym-bruker skrev (På 23.8.2021 den 23.55): Skal prøve meg på et sitteunderlag tenkte jeg 😊 prøve å strikke med dobbelt tråd, og tove det etterpå:) Hvordan gikk det? Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 1. september 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan gikk det? Er ikke helt ferdig enda, men ser bra ut så langt spent på tovingen:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Del Skrevet 1. september 2021 Anonym-bruker skrev (Akkurat nå): Er ikke helt ferdig enda, men ser bra ut så langt spent på tovingen:) Takk for tilbakemeldingen! Det er fint at det ser bra ut ♥️ Jeg håper at du blir fornøyd med det ferdige resultatet Anonymkode: a0d47...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå