AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Hei, vi er et par fra «bondelandet» som skal flytte til Oslo pga gubbens nye jobb. Vi har fått anbefalt nordstrand som et fint sted å bo. Ser på finn at det er ganske stor forskjell på boligpriser på nordre og søndre Nordstrand. Er det fordi søndre bare er lenger unna byen at det er slik? Eller er det andre forskjeller? Anonymkode: 4f7eb...deb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Uff a meg, dere får sååå mye mer for pengene utenfor byen. Anonymkode: 713e2...c4b 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Har dere eller skal dere få barn? Hvis ja dropp Søndre. Prisforskjellene er ikke bare nærhet til byen eller boligens kvaliteter, er nok vel så mye at Søndre Nordstrand har langt flere innbyggere av utenlandsk opprinnelse, noe som påvirker skolesammensetning etc Anonymkode: 0271b...015 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, vi er et par fra «bondelandet» som skal flytte til Oslo pga gubbens nye jobb. Vi har fått anbefalt nordstrand som et fint sted å bo. Ser på finn at det er ganske stor forskjell på boligpriser på nordre og søndre Nordstrand. Er det fordi søndre bare er lenger unna byen at det er slik? Eller er det andre forskjeller? Anonymkode: 4f7eb...deb Søndre Nordstrand = islamsk klanskuktur, gjengkriminalitet og 8 åringer m kniv…. Anonymkode: 7b8d9...e4e 29
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Dropp søndre. Det er langt utenfor Oslo, og andelen innvandrere er ekstremt høy. Anonymkode: 2d8d2...49d 17
Gjest Chicchi Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Folk som mener det er fint på Nordstrand, snakker alltid om nordre. Det er kjent som en oase med masse trøblete områder rundt. Og derfor dyrere.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere eller skal dere få barn? Hvis ja dropp Søndre. Prisforskjellene er ikke bare nærhet til byen eller boligens kvaliteter, er nok vel så mye at Søndre Nordstrand har langt flere innbyggere av utenlandsk opprinnelse, noe som påvirker skolesammensetning etc Anonymkode: 0271b...015 Vi har to jenter på 12 og 14. Så du anbefaler ikke Søndre Nordstrand for en barnefamilie? Noen spesiell grunn til det? Anonymkode: 4f7eb...deb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har to jenter på 12 og 14. Så du anbefaler ikke Søndre Nordstrand for en barnefamilie? Noen spesiell grunn til det? Anonymkode: 4f7eb...deb Er en stor del innvandrere der, og av ikke den typen man vil ha rundt seg. Anonymkode: 4d5c6...28a 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 Oslo kommune sitt corona-kart er faktisk en fin oversikt over hvor man vil bo i Oslo. Anonymkode: 750eb...8ad 8
Svigermor Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Jeg synes det høres veldig rart ut at ts ikke har hørt om Holmlia. Uansett hvor i landet hun bor. 6
norw Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Søndre Nordstrand er jo litt ghettoland. Holmlia osv. 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 https://www.aftenposten.no/oslo/i/jdBo9/her-har-flertallet-innvandrerbakgrunn Anonymkode: 67b2a...9b2 2
norw Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dropp søndre. Det er langt utenfor Oslo, og andelen innvandrere er ekstremt høy. Anonymkode: 2d8d2...49d Haha, det er jo i Oslo. Ikke er det langt til sentrum heller. 11
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Du synes kanskje navnene er like men demografien er totalt forskjellig. Anonymkode: e9cef...032 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er en stor del innvandrere der, og av ikke den typen man vil ha rundt seg. Anonymkode: 4d5c6...28a TS her. Hva slags innvandrere er man ikke vil ha rundt seg? Mine døtre har venner fra både Mexico og Thailand. Dette har ikke vært noe problem. Anonymkode: 4f7eb...deb 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har to jenter på 12 og 14. Så du anbefaler ikke Søndre Nordstrand for en barnefamilie? Noen spesiell grunn til det? Anonymkode: 4f7eb...deb Mulig de blir de eneste norske i klassen. Søndre Nordstrand er en ghetto. Men pen natur da. Anonymkode: 0029b...0e2 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Det er ingen bydel som heter "Nordre Nordstrand". Det er "Nordstrand" og det er "Søndre Nordstrand". Hvis noen snakker om Nordstrand, så er det det de snakker om. Nordstrand har lenge vært ansett som et fint sted å bo. Bydelen inneholder Malmøya (med strandlinje), Solveien (fineste veien i bydelen, med utsikt), Bekkelagshøgda og Ekeberg. Bekkelaget er blitt stadig mer populært, og Nedre Bekkelaget er blitt en veldig god skole. Søndre Nordstrand er en bydel med en helt annen demografi. Holmlia og Prinsdel er kjent som nabolag med særdeles høy innvandrerbefolkning. Prisene her er en brøkdel. Du kan søke på f.eks. forventet levealder i de ulike bydelene i Oslo, og se kontrastene. Nordstrand har alltid vært en "oase" på østsiden av byen. De som er derfra har veldig sterk tilhørighet, og er veldig opptatt av å bevare området, spesielt ettersom de har en del belastede områder tett på seg. Jeg har en mann fra Nordstrand og er selv fra Oslo vest, og min mening er at hans barndomsvenner er mye mer snobbete enn mine 'vestkantvenner'. De er ekstremt opptatt av at barna hører til rett miljø - dvs. henger med andre Nordstrandbarn, og ikke henger på Lambertseter. Jeg har selv ingen tilhørighet der, og det blir litt for klikkete for min smak. Jeg synes faktisk det er mer mangfold (av den gode sorten) de fleste andre steder i Oslo. Anonymkode: db101...ff4 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Hva slags innvandrere er man ikke vil ha rundt seg? Mine døtre har venner fra både Mexico og Thailand. Dette har ikke vært noe problem. Anonymkode: 4f7eb...deb Da flytter dere til Søndre Nordstrand. Mange hyggelige boliger der med havutsikt. Anonymkode: e9cef...032
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 norw skrev (13 minutter siden): Haha, det er jo i Oslo. Ikke er det langt til sentrum heller. Vel vel… Anonymkode: 2d8d2...49d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bydelen inneholder Malmøya (med strandlinje), Solveien (fineste veien i bydelen, med utsikt), Bekkelagshøgda og Ekeberg. Bekkelaget er blitt stadig mer populært, og Nedre Bekkelaget er blitt en veldig god skole Glem ikke Lambertseter som også er en del av bydelen, selv om det er et blokkområde. Anonymkode: e9cef...032 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå