AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 På uke nr to av "nytt å bedre liv" Men i dag sliter jeg . Unnet meg litt godt på lørdag ellers har jeg holdt meg unna godteri og usunne saker. Nå ligger en halvspist potetgullpose og en svær toblerone (mannen sitt) rett i øyesynet mitt på hylla under sofabordet. Pluss at barnas rester av godteri står i en skål på hylla et stykke unna. Jeg sliter skikkelig. 🙈 Nettopp spist middag, så er ikke sulten. Bare uhyre fysen på "alt" ulovlig. Jeg må finne meg en måte å gå ned i vekt uten å sprekke. Jeg kan ikke bare ta en bit, da klarer jeg ikke å stoppe. Derfor er der bedre å la vær. Men huff så tungt det er akkurat i dag. Og leeenge til lørdag. 😅 Anonymkode: 7bb88...651
Bokdamen Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Dette klarer du 💪 Be din mann legge det på et sted du ikke vet om og ta deg en gulrot i stedet 😅
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Du gjemmer godteriet, og når du får spm om du har spist det sier du, ja. 🤣 Så ber du mannen gjemme alt av godteri så ikke du skalp spise det. Ute av synet, ute av sinn. Problem solved! 😅 Anonymkode: 7738e...034
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Vi gjemmer eller kaster søndag kveld. Det som er åpnet blir kastet, og resten gjemt. Anonymkode: c0929...39d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Sukkerfritt godteri holder meg på matta i ukedagene! Kan med hånden på hjertet sin at jeg ikke har sprukket en eneste gang på de 3 ukene jeg har holdt på. Nå glemmer jeg ofte at jeg har sukkerfritt i hus, har virkelig blitt kvitt uvanen med noe godt på kvelden og jeg spiser også mindre godteri i helgene fordi jeg har behov for mye mindre. Anonymkode: 6b613...563
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Ikke ha godteri liggende midt i stua. Det er sjeldent en god ide å måtte se på fristelsene. Sørg for at mannen kjøper godteri til seg selv som du ikke er så glad i. Og drikk rett i koppen lett kakao for å døyve det verste suget😆 Anonymkode: f1e2c...71e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Slik holdt jeg på lenge... Kamp mot viljestyrken hver mandag-onsdag. Så sprekk. Det som fungerte var å droppe også helgegodteriet. Nå kjenner jeg aldri sug etter søtt, selv om andre spiser rett ved siden av meg. Og det er utrolig befriende. Anonymkode: 45f54...10f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Jeg råder deg til å lese om "spis deg fri". Kanskje du får en aha-opplevelse, som jeg gjorde. Jeg kan ikke spise sukker eller søtning, for det trigger meg så voldsomt. Det er ikke sikkert "spis deg fri" er aktuelt for deg. Men for meg hadde mat med sukker og hvetemel en effekt som gjorde at jeg småspiste og var fysen hele dagen. Etter bare noen dager hadde jeg en helt ny ro i kroppen. Uansett, lykke til Anonymkode: 55d81...369 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 8.08): Slik holdt jeg på lenge... Kamp mot viljestyrken hver mandag-onsdag. Så sprekk. Det som fungerte var å droppe også helgegodteriet. Nå kjenner jeg aldri sug etter søtt, selv om andre spiser rett ved siden av meg. Og det er utrolig befriende. Anonymkode: 45f54...10f Hvor lang tid tok det før du ikke lenger kjente søtsug? Anonymkode: 77b23...601
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Drikk proteinshake. Mulig kroppen din maser fordi den trenger mer proteiner. Om du spiser for lite kan du også oppleve sug. Problemet er bare at dersom du er litt i underskudd og kroppen forteller deg spise sjokolade og gjør det, så kommer du veldig raskt i stort overskudd i stedet. Anonymkode: 783c6...40b
Vera Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 (endret) Jeg kan trøste deg med at det går over. Det er nå 5 uker siden jeg kuttet ut snop og snacks i ukedagene (og jeg holdt på å forgå de første 2-3 ukene), og jeg kjenner ingen trang til å spise usunt lengre. Ikke engang på lørdagene! Eneste som frister når lørdagen kommer er nøtter (chillinøtter, peanøtter..nøtter i alle former) - og det bevilger jeg meg. Da søtsuget var på det verste spiste jeg druer, det hjalp syns jeg. Det er kalorier og sukker i druer også, men for min del er det et helt akseptabelt nivå av både kalorier og sukker, og kan ikke sammenlignes med kaloriene og sukkeret man får i unaturlig snop og snacks. Jeg har gått ned 3 kg bare ved å kutte snopet 😁 Så nå er jeg bare noen få kg unna å få bort koronafettet - uten særlige anstrengelser. Endret 28. august 2021 av Vera 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå