AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Spist grøt beregnet for 4 mnder i 1 mnd nå og nå er hun 5 mnder. Er nå tom for grøt (4mnder) og lurer på om jeg bare skal kjøpe den som er for 6 mnder. Har det noe å si sånn egentlig? Nestle grøt. Spiser 2 ganger om dagen og ammer som vanlig. Anonymkode: d4370...865
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Man kan gi 4 mnds grøt lenger enn til 6 mnd altså, jeg ville bare kjøpt den du vet barnet liker også heller brukt litt tid på overgang til 6mnd grøt. Han hende baby reagerer litt på litt grovere konsistens, så man kan blande det litt i starten. (Forøvrig er ikke Nestle et bra selskap å støtte om du ønsker å forbruke etisk, jeg ville prøvd andre merker ) Anonymkode: 5477b...8cb 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Ville utvilsomt kjøpt 4mnd igjen! Og 6mnds fra 6 mnd. Hvor raskt trappet du forresten opp til hel porsjon? Hvor mye spiser babyen nå? Skal straks begynne med fast føde til min lille😊 Anonymkode: 65622...f9b
kaleidoskop Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Det har ikke noe å si, mest konsistensen. Min fikk matglass (ikke det samme så klart) det sto 10 mnd på når han var 6. Det er bare str og konsistens på maten. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ville utvilsomt kjøpt 4mnd igjen! Og 6mnds fra 6 mnd. Hvor raskt trappet du forresten opp til hel porsjon? Hvor mye spiser babyen nå? Skal straks begynne med fast føde til min lille😊 Anonymkode: 65622...f9b Startet med små smaksprøver på lillefingeren, most gulrot, deretter små økning i 1-2 uker. Etter besøk hos helsestasjonen ble det anbefalt å starte med grøt pga hennes gode utvikling og interesse for mat. 2-3 t-skjeer ble noen dager senere gradvist økt til ca 10 t-skjeer (30g = 1 porsjon) pga hun selv ville ha mer. (Hun gapte etter mer og ble sint når hun ikke fikk mer). Ammes før grøt. Startet nylig med 2 ganger i døgnet da helsestasjonen ga grønt lys for det, eller mente at vi skulle starte med det. Har ikke hatt problemer med forstoppelse eller vond mage, og hun sover godt. Anonymkode: d4370...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå