Gå til innhold

Tapte budrunde- gikk 800 K over takst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så super stressa. Et rekkehus vi ønsket oss gikk 800K over takst. Får meg til å tro at vi aldri kommer til å ha råd til noe større. Vi tjener begge ca 600k i året. 

Hva tror dere om huspriser fremover....??? Renta går opp- husprisene stagnerer kanskje???

Anonymkode: 73823...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir så super stressa. Et rekkehus vi ønsket oss gikk 800K over takst. Får meg til å tro at vi aldri kommer til å ha råd til noe større. Vi tjener begge ca 600k i året. 

Hva tror dere om huspriser fremover....??? Renta går opp- husprisene stagnerer kanskje???

Hvor ca i landet er dette da? Det spiller jo en stor rolle.

Anonymkode: 5e7bf...45c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor ca i landet er dette da? Det spiller jo en stor rolle.

Midt i smørøyet. Bærum.

Skrevet

Midt i smørøyet. Bærum.

Ok. Der ville jeg aldri ønsket å bo, og det er jo veldig høye priser der også. Men aner ikke noe om alt går over takst eller ikke.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Der ville jeg aldri ønsket å bo, og det er jo veldig høye priser der også. Men aner ikke noe om alt går over takst eller ikke.

Flott med slike informative svar! Glad vi fikk din mening om Bærum.

• Liker 30
Skrevet
spinner skrev (2 minutter siden):

Flott med slike informative svar! Glad vi fikk din mening om Bærum.

Ts må vel vite at det finnes mye bedre steder å bo, hvor man ikke trenger å bo seg ihjel.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ts må vel vite at det finnes mye bedre steder å bo, hvor man ikke trenger å bo seg ihjel.

Skal hun «pendle seg i hel» til jobb i steden da? :klo: 

Anonymkode: 8f6b6...c6f

• Liker 10
Skrevet

Det tolker jeg dithen at dere sikter for høyt og må se på boligene som har en takst under det dere har råd til dessverre. Slikt er det i noen områder, Bærum er et av disse. 

Anonymkode: 96f5d...5d5

• Liker 8
Skrevet

Ja, sånn er det dessverre. De rekkehusene jeg ser på går typisk 650 - 1,5 mill over takst - og det er på Østkanten i Oslo. De som går mest over takst er normalt rekkehus med hageflekk - er det hageflekk blir folk spinnville og det virker nesten som de lukker øynene og byr i blinde 😂

Jeg hadde kanskje håpet markedet roet seg litt etter sommeren, når alle barnefamiliene som skulle være på plass innen skolestart/barnehagestart hadde kjøpt seg opp, men tror jeg heller skal vente på renteoppgangen 😊

Anonymkode: a590b...c02

Skrevet

Boliger med tre soverom eller flere er det stor mangel på i områder i eller nært oslo. 

Mange som er interessert og som har grei økonomi, så jeg tror ikke pristoppen er nådd. Selv med renteoppgang. Må vel ha rente på over 5% for at priser går ned. 

Anonymkode: 68d68...9c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når man er født og oppvokst et sted, med hele familien i nærheten og barna har hele sitt sosiale nettverk i skole, venner osv så er man ganske bøtte uvitende om man slenger ut seg at det finnes bedre steder og bo. Da kan heller alle innflyttere bo der de kommer fra

• Liker 6
Skrevet

Når man er født og oppvokst et sted, med hele familien i nærheten og barna har hele sitt sosiale nettverk i skole, venner osv så er man ganske bøtte uvitende om man slenger ut seg at det finnes bedre steder og bo. Da kan heller alle innflyttere bo der de kommer fra

Det er jo mulig for de å velge et annet sted å bo, det som ikke er mulig for de er å få alle innflyttere til å flytte vekk derfra.. Hjelper lite om man har alt der når man ikke har råd til å bo der.

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det tolker jeg dithen at dere sikter for høyt og må se på boligene som har en takst under det dere har råd til dessverre. Slikt er det i noen områder, Bærum er et av disse. 

Anonymkode: 96f5d...5d5

Bærum øst er et av disse*

Anonymkode: 2d78b...83b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bærum øst er et av disse*

Hvilke steder i Bærum er det?

Anonymkode: 358d9...35e

• Liker 1
Skrevet

Det er jo rimeligere områder her i Bærum også, eller en kan krype over kommunegrensen til Asker kanskje? 
Det vil uansett ikke være snakk om særlig avstand fra «drømme-postadressen» 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, kanskje det må innføres begrensninger for hvor man skal få lov til å flytte. Alle må bo i en 10 km radius fra der de er født og oppvokst. :ironi:

Anonymkode: 72940...984

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, da får man finne seg en utdannelse og jobb slik at man kan være en del av den sosiale klassen som har råd til å bo i området. Tjener man for lite, så er dere ute av den

Anonymkode: 25bb6...fb6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilke steder i Bærum er det?

Anonymkode: 358d9...35e

Bærums Verk, Lommedalen? 

Skrevet

Har vært sånn for oss også. Det er nok sånn det er når man har et begrenset populært område man vil bo i. Alt i bydelen vi ønsker å kjøpe i har gått 1-1.5 mill over takst. Så må man jo bare vurdere hvor lenge man har mulighet til å vente. Vi er ikke klare for å se andre steder helt enda🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke det værste eksempelet jeg har vært borti men da er det jo bra for selger og surt for dere…. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...