Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. september 2005 #1 Skrevet 22. september 2005 Jeg har sett en del på Buffy, men dette har jeg ikke fått med meg: Hvordan kom søsteren Dawn inn i bildet? Hun var jo ikke med fra starten av, kom med i sesong 4 eller noe? Vet at hun egentlig ikke er søsteren hennes (det fikk vi jo vite i sesong 5), men hvordan ble det forklart i serien at hun plutselig dukket opp?
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #2 Skrevet 22. september 2005 Så vidt jeg husker ble hun plassert der (og i minnene til Buffy og de andre) av noen munker. Munkene mente at Buffy kunne beskytte henne siden hun er "the key".
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. september 2005 #3 Skrevet 22. september 2005 Ja, det vet jeg.. Men det med at hun er "the key" har vi ikke fått vite av de munkene før i starten av sesong 5 (som går seeeent på tvnorge nå.. hehe), men hun kom jo med en stund før det..
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #4 Skrevet 22. september 2005 Vi fikk heller ikke noe svar på dette før det ble forklart i serien. Hun bare dukket opp, og husker at jeg var rimelig forvirret en god stund.... Det er iallefall slik jeg husker det.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Er ikke helt sikker her, men.. Var det ikke noe med at hun hadde bodd hos faren sin (eks-mannen til moren) og noe(?) hadde skjedd så hun kom til dem.. Men! Kan alltids ta feil..
Elanor Skrevet 22. september 2005 #7 Skrevet 22. september 2005 Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte Buffy på DVD og så alle episodene på nytt... Dawn ble plassert hos Buffy av munkene, og de modifiserte også minnene til alle i serien, slik at for dem ble det som om Dawn alltid hadde vært der. Derfor ble Dawn introdusert inn i serien som en naturlig del av Buffy-verse. Men publikum visste selvfølgelig bedre. Noe av den samme tankegangen ble brukt i episoden "Superstar" hvor plutselig Johnatan var den mest populære og fantastiske mannen i verden. For publikum var det lett å se at det var ugler i mosen, mens for alle i serien var dette helt naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå