Gå til innhold

usikker på mitt forhold, aner ikke hva jeg skal gjøre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært i et forhold i to år, og har flyttet med kjæresten min. Vi er nå samboere. Men jeg har sett nye sider av han nå. Han er veldig snill, ikke voldelig, og ellers ikke slem. Er jeg lei meg, så trøster han meg til jeg føler meg bedre, osv. Men tingen med han er at han har noen ufyselige sider. Han kan finne på å kaste ting om han blir sur, og han ødelegger ting. Han kan bli høylytt, noe han er som standard person uten å bli sur eller glad. 

Men nå er det flere ting i hodet på meg. Jeg blir redd når jeg ser at han kaster ting, selv om han ikke sikter på meg, eller treffer meg. Jeg synes ikke noe om dette. Jeg har sagt det til han, og han har lovet å endre seg, men jeg vet ikke hva jeg føler lengre. Jeg synes han er snill, men jeg må ærlig innrømme at folk har reagert på måten han snakker til meg på. Jeg liker ikke det, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skulle ha satt en stopp på det mens jeg bodde hjemme, og ikke med han. føler meg så dum

Anonymkode: b26e6...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt fra han, du virker ung og har livet foran deg. Trenger ikke en som kaster ting og snakker dritt til deg, til og med foran andre. 

Anonymkode: ac56b...16c

• Liker 2
Skrevet

Når han i sinne kaster ting i stedet for å slå deg, så er det materiell vold i stedet for fysisk vold. Det er fortsatt slemt og skadelig og skremmende!

Når han i sinne snakker stygt til deg i stedet for å slå deg, så er det psykisk vold i stedet for fysisk vold. Det er fortsatt slemt og skadelig og skremmende og ydmykende!

Jeg tipper at dette gir deg en vond magefølelse. Og den vil jeg at du skal lytte til! Ikke all vold er fysisk! Det finnes mange typer vold! Ikke alle typer gir blåmerker, men de gir fortsatt skader og "sår" på offeret! Men de er usynlige, og de kan lett snakkes bort og argumenteres bort. "Du overdriver. Tåler du ingenting? Det er helt normalt å snakke slik til hverandre, du snakker sånn til meg også!"

Det er ikke for sent å forlate han. Jeg tror ikke det blir bedre. Hadde dette vært en normal, snill mann, så hadde han ikke sagt disse stygge tingene til deg! Ikke en eneste gang!

Anonymkode: 397a0...248

• Liker 2
Skrevet

Sånn holdt min mann på som yngre. Aldri fysisk mot meg eller ungene, men kunne bli rasende, og kastet eller ødela ting iblandt. Tror egentlig endringen kom da barna satte ord på det han gjorde. Så det kan bli bedre, og ikke eskalere. Vi har vært sammen i 20 år nå. Dessverre er han fremdeles til tider eksplosiv, og dette sinnet anerkjenner han ikke som et problem for oss andre. Jeg elsker mannen min, men hadde jeg valgt om igjen hadde, jeg gått før vi giftet oss og fikk barn.

Anonymkode: 54b71...5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...