AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Dere som har hatt SA og hatt vellykkede svanngerskap etterpå: Hvor lang tok det fra SA til du bli gravid på nytt? Og hvor langt på vei var du da du hadde SA? Jeg hadde SA tidlig i juli (10 uker på vei), og tror jeg har hatt to eggløsninger siden da, men ikke blitt gravid. Jeg har blødd helt inntil noen dager siden, før jeg hadde et par dager uten blødning, og nå har jeg fått en ordentlig mens i dag. Kan det hende jeg ikke har blitt gravid pga. hormonforstyrrelser som forårsaket småblødninger i så mange uker? Eller er jeg kanskje blitt mindre fruktbar? Anonymkode: c001a...e70
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Lurer også på dette. Når fikk dere eggløsning etter sa? Anonymkode: cb8b6...d05
Ny Bruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 9 mnd den ene gangen og 1 mnd den andre gangen. Altså gravid i pp6, men mistet, så gravid i pp17 og fikk et barn. Gravid i pp 10, men mistet. Gravid igjen måneden etter, i pp11. Fikk et barn til.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Noen som har blitt gravide rett etterpå? Uten å ha mens i mellom? Anonymkode: cb8b6...d05
Amatariel Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som har blitt gravide rett etterpå? Uten å ha mens i mellom? Anonymkode: cb8b6...d05 Ja, jeg har hatt to SA'er. Begge rundt uke 6 og begge gangene gjorde jeg en innsats for å kartlegge første eggløsning etterpå. Klarte det og ble gravid igjen. Gikk altså veldig raskt!! Men jeg har også hatt to MA'er (uke 9 og 14) og her har det tatt lenger tid. På tross av nøye EL-kartlegging tok det likevel 9 og 8 måneder å bli gravid igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Siden jeg har hatt to eggløsninger uten å bli gravid, tyder det på at jeg har fått nedsatt fruktbarhet etter aborten? Eller var de småblødningene jeg hadde omtrent helt til mensen kom i går, tegn på at det "bare" var hormonforstyrrelser? Hadde en slags mens for en måned siden også, men veldig svak/lite blødning til å være mens, og så var det småblødninger hele veien helt til neste mens/nå nesten. Anonymkode: c001a...e70
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 tror ikke man blir mindre fruktbar etter en abort? 😅 Anonymkode: cb8b6...d05
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Ble gravid på første pp etter SA sist gang, dvs ingen mens imellom. Hadde håpet det samme skulle skje den siste SA også, men er nå på pp 5 uten hell enda... Anonymkode: a5c15...906
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): tror ikke man blir mindre fruktbar etter en abort? 😅 Anonymkode: cb8b6...d05 Håper du har rett 😊 Anonymkode: c001a...e70
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble gravid på første pp etter SA sist gang, dvs ingen mens imellom. Hadde håpet det samme skulle skje den siste SA også, men er nå på pp 5 uten hell enda... Anonymkode: a5c15...906 Så heldig du er. Men, da du ble gravid uten mens mellom, hadde du helt sluttet å blø etter sa da? Jeg sluttet ikke å blø før jeg hadde to eggløsninger (tror jeg), bare et par dager innimellom uten blødning. Da jeg fikk ordentlig mens i går, håper jeg at all blødning stopper i løpet av uka. Kanskje det er håp da? Anonymkode: c001a...e70
N85 Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 En SA er i de fleste tilfeller helt tilfeldig og vil ikke påvirke fruktbarhet på sikt. Men hvis du har hatt småblødninger så kan det jo være tegn på hormonell ubalanse? Er du helt sikker på at du har hatt eggløsning? Jeg hadde lenge småblødninger etter en av mine SA (flere mnd), men da hadde jeg ikke eggløsning heller.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Skrevet 24. august 2021 N85 skrev (16 minutter siden): En SA er i de fleste tilfeller helt tilfeldig og vil ikke påvirke fruktbarhet på sikt. Men hvis du har hatt småblødninger så kan det jo være tegn på hormonell ubalanse? Er du helt sikker på at du har hatt eggløsning? Jeg hadde lenge småblødninger etter en av mine SA (flere mnd), men da hadde jeg ikke eggløsning heller. Testet positivt på eggløsningstest ene gangen jeg tror jeg hadde eggløsning. Men har lest at en slik positiv test ikke 100% betyr at man får eggløsning, men at kroppen prøver på det? Jeg hadde også tydelig eggløsningsslim begge ganger. Men kanskje du har rett, at kroppen ikke klarte det? Anonymkode: c001a...e70
N85 Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Testet positivt på eggløsningstest ene gangen jeg tror jeg hadde eggløsning. Men har lest at en slik positiv test ikke 100% betyr at man får eggløsning, men at kroppen prøver på det? Jeg hadde også tydelig eggløsningsslim begge ganger. Men kanskje du har rett, at kroppen ikke klarte det? Anonymkode: c001a...e70 Det er vanskelig å vite. Men hvis du nå har sluttet å blø og går inn i regelmessig syklus så er jo det et godt tegn:) Jeg synes ikke du skal bekymre deg for nedsatt fruktbarhet. Om noe så vet du at du kan bli gravid. Mest sannsynlig blir du gravid igjen innen rimelig tid og får barn. 1
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Siden jeg har hatt to eggløsninger uten å bli gravid, tyder det på at jeg har fått nedsatt fruktbarhet etter aborten? Eller var de småblødningene jeg hadde omtrent helt til mensen kom i går, tegn på at det "bare" var hormonforstyrrelser? Hadde en slags mens for en måned siden også, men veldig svak/lite blødning til å være mens, og så var det småblødninger hele veien helt til neste mens/nå nesten. Anonymkode: c001a...e70 Tvert i mot så er man litt ekstra fruktbar etter en SA. Men til syvende og sist så skal man ha en god dose flaks for å unnfange rundt EL, selv om man gjør alt riktig. Så du kan nok ta det helt med ro ang. fruktbarheten Forhåpentligvis sitter spiren din snart! 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Amatariel skrev (28 minutter siden): Tvert i mot så er man litt ekstra fruktbar etter en SA. Men til syvende og sist så skal man ha en god dose flaks for å unnfange rundt EL, selv om man gjør alt riktig. Så du kan nok ta det helt med ro ang. fruktbarheten Forhåpentligvis sitter spiren din snart! Hadde du helt sluttet å blø da du ble gravid igjen etter SA? Lurer på om det er disse nærmest daglige småblødningene som ødela mulighetene mine rundt EL? Anonymkode: c001a...e70
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du helt sluttet å blø da du ble gravid igjen etter SA? Lurer på om det er disse nærmest daglige småblødningene som ødela mulighetene mine rundt EL? Anonymkode: c001a...e70 Ja, mine SA'er var så tidlig som uke 6, og da var aborten kun som en litt større mens. Var ferdig å blø etter 1 uke. EL kom rundt to uker etter det igjen (noen dager senere pga aborten da). Men gynekologer jeg har vært hos før har sagt at blødning ikke skal være i veien for EL dersom et egg er klart.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 Man blir ikke mindre fruktbar etter en sa, er som nevnt før her at det heller er tvert i mot - veldig mange opplever å bli gravide igjen rett etter sa. Ikke alle, så det finnes de som bruker lenger tid, og begge deler er like normalt. Småblødningene du har hatt kan skyldes en hormonell ubalanse, evt rester fra aborten. Disse kan helt klart være årsaken til at du ikke er blitt gravid enda, men så er det også slik at graviditet er flaks og tilfeldigheter - selv om du vet akkurat når eggløsning var og har sex på eller rundt denne dagen, så betyr ikke det at du blir gravid. Anonymkode: 04699...bd3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så heldig du er. Men, da du ble gravid uten mens mellom, hadde du helt sluttet å blø etter sa da? Jeg sluttet ikke å blø før jeg hadde to eggløsninger (tror jeg), bare et par dager innimellom uten blødning. Da jeg fikk ordentlig mens i går, håper jeg at all blødning stopper i løpet av uka. Kanskje det er håp da? Anonymkode: c001a...e70 Hadde sluttet å blø ja. Har hatt 3 SA og stort sett alle har hatt blødningslengde som en vanlig mensperiode. Men bruker du el-tester? Jeg skal begynne å teste denne pp, lurer på om jeg kan ha bommet litt på EL de andre månedene. Da vet du hvertfall om du har eggløsning eller ikke. Anonymkode: a5c15...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå