Gå til innhold

Mamma sier jeg har blitt feit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, jeg har lagt på meg en del. Har en ærlig mamma, og det er jeg selvfølgelig takknemmlig for. Men nå føler jeg meg bare kjempestygg, og tør ikke gå ut. Hun kunne i det minste ha trøstet meg litt med å si at "du er fin nok/ god nok som du er", eller lignende. Jeg er egentlig litt sint for at hun i det hele tatt sier seg enig i at jeg har blitt feit, samtidig sier hun at det er min egen feil. Ja... jeg vet det. Men hallo, show some love..?! Og så da om jeg har lagt på meg litt??? Trenger kjærlighet 😭

Anonymkode: 324f9...1e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan moren din sa det. 

Men stort sett er det et større problem at foreldre ikke tørr å ta tak. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det er det ikke sunt å være overvektig. 

Anonymkode: d73ad...7bc

• Liker 3
Skrevet

Du er sikkert feit og fin, og blir vel tynnere av deg selv etterhvert uansett.

Anonymkode: 00960...a48

Skrevet

Du kan være fin selv om du er feit, men det er helsefarlig å være feit. Så du skal være glad for at din forelder er såpass ærlig og forteller deg det før du utvikler problemer tilknyttet fedme.

Anonymkode: c11db...1dd

• Liker 4
Skrevet

Noen merker det ikke og blir bare kjempe store og usunne. Men du kan snu det nå.

Anonymkode: 7e1b3...c21

• Liker 1
Skrevet

Si det til henne.

min mor sa til meg når jeg var liten «hun sa du var tjukk, kanskje du må spise mindre» så jeg spurte om hun kunne hjelpe meg fordi jeg forsto ikke hvor mange brødskiver som var normalt å ikke, det skulle hun men det ble jo ikke noe av fordi hun ikke orka. Chips/pølse til middag annenhverdag osv.

det sitter fortsatt ferskt i minne, foreldre han såre så utrolig dypt. Håper du tar opp dette med henne

Anonymkode: fa7ee...910

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og ja, jeg har lagt på meg en del. Har en ærlig mamma, og det er jeg selvfølgelig takknemmlig for. Men nå føler jeg meg bare kjempestygg, og tør ikke gå ut. Hun kunne i det minste ha trøstet meg litt med å si at "du er fin nok/ god nok som du er", eller lignende. Jeg er egentlig litt sint for at hun i det hele tatt sier seg enig i at jeg har blitt feit, samtidig sier hun at det er min egen feil. Ja... jeg vet det. Men hallo, show some love..?! Og så da om jeg har lagt på meg litt??? Trenger kjærlighet 😭

Anonymkode: 324f9...1e6

Du, chill litt da. Jeg får hele tiden høre at jeg er tynn. Går ikke å griner og synes synd i meg selv for det. Jeg et vandt til det, tydeligvis ikke du. 

Anonymkode: bf0a7...4e5

• Liker 1
Skrevet

Det tok jeg i verste mening å TS når min mor sa det samme. Eller hun sa at nå har jeg lagt på meg og burde spise litt mindre. 

Jeg var kjempe sint og snakket nesten ikke med henne på 2 år. Men sannheten var og er at jeg er feit. Det er ikke pga hva moren min sa. Hun mente det godt. Det ser jeg nå i ettertid. Hadde jeg tatt til meg rådet og spist mindre ville jeg nok hvert slankere i dag enn feit 🙄

Anonymkode: 63e57...4d3

• Liker 3
Skrevet

Skjønner du synes det er vondt, men vet du, hun sier det fordi hun er glad i deg. Snodig, men ja. Jeg har hele livet fått hørt at jeg er tynn. Nå, veier jeg mat, teller kalorier fordi jeg ønsker å legge på meg. Iforhold til planen min skulle jeg ha lagt på meg 5 kg til nå. Jeg har lagt på meg 2 og har holdt på i 2 mnd. Jeg spiser opp til 3k kcal daglig, noen ganger 3.500 kcal. Siden jeg tydeligvis er ment å være tynn, så må jeg bare fortsette, enda hardere. Du er sikkert såra fordi moren din sa du var tykk, men tenk på alle andre som får høre at de er tynne hele livet uten å klare å gjøre noe med det? Du er uansett ikke alene. Bare prøvd å endre deg selv, tror ikke du innerst inne er fornøyd med deg selv, da hadde du ikke skrevet innlegg her inne. 

Anonymkode: bf0a7...4e5

Skrevet

Vel, her var det endel som ikke er regelrett foreldremateriale.

Man snakker ikke sånn til noen, særlig ikke barn og ungdom.

Man lærer dem sunne normale vaner og hvordan få et godt selvbilde.

Men til TS:

Hva tenker du er grunnen til vektøkningen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvordan moren din sa det. 

Men stort sett er det et større problem at foreldre ikke tørr å ta tak. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det er det ikke sunt å være overvektig. 

Anonymkode: d73ad...7bc

Dette. Jeg skulle ønske foreldrene mine sa rett ut at de syntes jeg var blitt feit enn at de pakket det inn i at «hele familien skal spise sunnere fra nå av».

Anonymkode: 3f409...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...