Gå til innhold

Reise t/r rødt land med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å reise på ferie til rødt land med barn nå? Foreldre er fullvaksinert.. dette er det eneste jeg finner om saken, og det er jo bare en anbefaling?

Anonymkode: f0977...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså. Jeg trodde alle mennesker var utstyrt med hjerne jeg. En reiser ikke til røde land på ferie. Går det virkelig ikke an å tenke litt konsekvenser i dette landet?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (31 minutter siden):

Altså. Jeg trodde alle mennesker var utstyrt med hjerne jeg. En reiser ikke til røde land på ferie. Går det virkelig ikke an å tenke litt konsekvenser i dette landet?

Om du har mann, foreldre, venner eller voksne barn og de velger å dra på ferie til ett rødt land kaller du de for hjernedød? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det  er lite gjennomtenkt å reise på unødvendige feriereiser i en pandemi. Det er ikke risikofritt at barna blir smittet av korona heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan er det å reise på ferie til rødt land med barn nå? Foreldre er fullvaksinert.. dette er det eneste jeg finner om saken, og det er jo bare en anbefaling?

Anonymkode: f0977...334

Barnet må i alle fall i test-kø på flyplassen, og deretter i karantene ved retur. Hvis det var det du lurte på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, acna said:

Barnet må i alle fall i test-kø på flyplassen, og deretter i karantene ved retur. Hvis det var det du lurte på?

Har de endret? For da jeg sjekket fulgte barna foreldre, så om foreldrenen var vaksinert slapp barna både test og karantene. På gardermoen er det også slik at barnefamilier (og transitt) kommer først i køen, det var veldig mange som gikk forbi oss i køen for å si det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72

Vi kom hjem fra Kreta for vell en uke siden. Var der i 14 dager, ungen vår er 10mnd. Det var ingen problem, fikk gå først i køa på gardemoen ved hjemkomst samt baby slapp teste seg. Vi spurte politiet på Gardemoen hva som gjaldt, fikk beskjed at baby må ha hjemmekarantene i 10 dager eller teste seg ut etter 3, vi voksne kan leve som normalt siden vi er fullvaksinerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Rosa Sitron skrev (6 timer siden):

Har de endret? For da jeg sjekket fulgte barna foreldre, så om foreldrenen var vaksinert slapp barna både test og karantene. På gardermoen er det også slik at barnefamilier (og transitt) kommer først i køen, det var veldig mange som gikk forbi oss i køen for å si det slik.

Når vi landet (forrige lørdag) var der 3 køer. 
En for vaksinerte uten barn. 
En for uvaksinerte. 
En for barnefamilier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer jo an på hva man skal? Kom nylig hjem fra et rødt land på ferie. For å si det sånn, jeg er over dobbelt så mye eksponert for delta her i Norge enn jeg var i byen i det røde landet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ved svenskegrensa og her sitter barn nå i karantene fordi de har vært med foreldrene på handel i Sverige. Foreldrene trodde barna kom uforminsket inn igjen fordi de selv er fullvaksinerte. Det holder visst ikke å teste seg ut av karantena heller, slik se gjør i skolen 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (7 timer siden):

Det er mulig det praktiseres ulikt, ikke så unormalt så nye som reglene endres. Vet av bekjente at barnet på 14 måtte stå i test-kø, mens forelderen gikk i en annen kø med korona-pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
delias skrev (1 time siden):

Tja, kommer jo an på hva man skal? Kom nylig hjem fra et rødt land på ferie. For å si det sånn, jeg er over dobbelt så mye eksponert for delta her i Norge enn jeg var i byen i det røde landet. 

Samme her. Mye mer smitte her vi bor enn der vi var. Men likevell er det vi som drar utenlands som er store stygge ulven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, acna said:

Det er mulig det praktiseres ulikt, ikke så unormalt så nye som reglene endres. Vet av bekjente at barnet på 14 måtte stå i test-kø, mens forelderen gikk i en annen kø med korona-pass.

Ja, en på 14 må nok stå i kø, jeg må innrømme jeg ikke tenkte på ungdom. Det er jo egne regler for de over 12.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kamilla25 said:

Når vi landet (forrige lørdag) var der 3 køer. 
En for vaksinerte uten barn. 
En for uvaksinerte. 
En for barnefamilier. 

Samme helgen jeg var der.

Jeg tenkte bare på testkøen. Ved gaten var det flere køer, og der sto barn sammen oss andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Rosa Sitron skrev (7 minutter siden):

Samme helgen jeg var der.

Jeg tenkte bare på testkøen. Ved gaten var det flere køer, og der sto barn sammen oss andre.

Åå, trodde du mente gate-køen ja. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Kamilla25 said:

Åå, trodde du mente gate-køen ja. Beklager. 

Null problem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...