Gå til innhold

Slutte med prestasjonsjaget og bare nyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mine tidligere forhold innser jeg at jeg har blitt altfor opphengt i å prestere seksuelt. Føler det er vanskelig å skru av den tankegangen uten at det kommer andre tanker (kunne,skulle, burde om alt mulig ikke-seksuelt) i stedet. Er det noen som har tips om hvordan (hvis mulig) jeg kan kutte ut denne tankegangen og bare nyte sex og leve i nuet? 

K28

Anonymkode: f3277...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I mine tidligere forhold innser jeg at jeg har blitt altfor opphengt i å prestere seksuelt. Føler det er vanskelig å skru av den tankegangen uten at det kommer andre tanker (kunne,skulle, burde om alt mulig ikke-seksuelt) i stedet. Er det noen som har tips om hvordan (hvis mulig) jeg kan kutte ut denne tankegangen og bare nyte sex og leve i nuet? 

K28

Anonymkode: f3277...d94

Det du beskriver høres ut som manglende evne til å bare være tilstede i øyeblikket, uten å bli fanget opp i egne tanker.

Det finnes en rekke meditasjonsteknikker som kan hjelpe deg med dette. Sjekk f.eks ut noe som heter "Mindfulness".

Skrevet

Jepp, sjekk Mindfulness og «aktiv tilstedeværelse» er nyttig hvis du skal lære å være tilstede i nuet. Masse fint å lære av mister google. I tillegg finnes det gode apper. Jeg har hatt masse nytte av det i senga. :-) 

Det med at tankene fyker i øst og vest, har jeg nemlig også slitt med. Så jeg har innført tankefangene når vi har sex. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...