Gå til innhold

Vil de ikke at barna våre skal være venner, eller hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min begynte på skolen for en uke siden. Hun kjenner 4 andre barn i klassen fra før av, men alle er gutter. På avdelingen hennes i barnehagen var det kun hun og en annen jente som var skolestartere, og denne jenta skulle begynne på en annen skole. Derfor kjente hun bare gutter når de begynte, og vi ønsker jo at hun skal få noen venninner også, ikke bare kompiser.

På onsdag gikk jeg for å hente datteren min på SFO, og da var det en pratsom jente fra klassen hennes som tok følge med oss hjem (skolen er såpass nærme at 1.klassingene kan gå alene). Hun hadde gått i en annen barnehage enn de fleste andre, og det virket ikke som hun kjente noen fra før. Jeg tenkte at dette var en jente jeg ville at datteren min skulle bli kjent med, de hadde lekt mye sammen på skolen, og jeg bestemte meg derfor for å sende moren en melding og spørre om datteren ville komme bort og leke med vår datter etterpå. Det ville datteren, og de lekte sammen ca en times tid, og jeg fikk inntrykk av at de hadde hatt det gøy sammen.

Dagen etter spurte hun jenta om datteren min kunne komme ned til henne etter skolen. Jeg sa at det kunne hun selvsagt, og kona mi fulgte henne ned etter middag, hvor faren da svarte at det ikke passet. Greit nok, da kom det vel noe i veien tenkte jeg. Prøvde så å sende mld til mor på fredag for å spørre om jenta ville komme bort, men da passet det heller ikke. Og til slutt fulgte jeg datteren min bort til de i går for at hun skulle spørre om jenta ville komme ut og leke. Faren svarte da bare surt at det ikke passet nå.

Jeg går nå og kverner på dette. Har jeg sagt eller gjort noe galt som gjør at de ikke vil at døtrene våre skal være sammen? Det er jo åpenbart at jenta har lyst. Hva gjør jeg videre? Skal jeg fortsette og spørre om de kan treffes, eller skal jeg legge ballen over tim de, og heller sitte på gjerdet?

Anonymkode: f08ed...790

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det ligge. Dette løses ikke ved at du spør flere ganger.

Anonymkode: a7cf1...007

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La det ligge. Dette løses ikke ved at du spør flere ganger.

Anonymkode: a7cf1...007

Nei, men hva kan jeg ha gjort galt? Synes det er rart at de ikke vil at datteren skal bli kjent med noen nye heller.

Skrevet

Rar oppførsel av de andre foreldrene 😳 jeg hadde blitt glad for at noen viste slik initiativ.

Anonymkode: ee15e...52f

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men hva kan jeg ha gjort galt?

Gud hjelpes - hvorfor tror du at dette handler om deg i det hele tatt??? Er du alt det verden sirkulerer rundt?

Anonymkode: 94993...443

• Liker 15
Skrevet

Nei, men hva kan jeg ha gjort galt? Synes det er rart at de ikke vil at datteren skal bli kjent med noen nye heller.

Uten at jeg skal si at det er det, så KAN det være helt andre årsaker enn datteren din (og deg/din familie) som gjør at de ikke ville ha besøk eller la datteren komme ut for å leke.

Anonymkode: 3fdc8...4ee

• Liker 5
Skrevet

Det kan jo være det bare ikke passer :)? At de har mye annet som foregår for tiden? Fritidsaktiviteter, familie-ting etc? 

• Liker 9
Skrevet
Pudderrosa skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være det bare ikke passer :)? At de har mye annet som foregår for tiden? Fritidsaktiviteter, familie-ting etc? 

Eller misbruk, vold, etc.

• Liker 2
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Å ta kontakt fire ganger på fem dager - den første skoleuka, til og med - kan vel være litt i overkant for de fleste. Ro ned en smule, la hverdagen gå seg til og ungene finne seg til rette på skolen og bli kjent der. Og hvorfor så opptatt av hvilket kjønn lekekameratene hennes har?

Opptatt og opptatt. Det har vel med at vi ønsker at hun skal ha noen venninner og. Ser allerede nå at flere av de gutta hun gikk med i barnehagen begynner å holde henne utenfor. Unntaket er en som hun har et sånt "Karsten og Petra" forhold til, men vil jo gjerne at hun skal utvide vennekretsen og

• Liker 3
Skrevet

Nei de vil ikke at barn skal ha venner. :)

Det der minner om min tid på skolen og barnehagen men det var før korona viruset.

Anonymkode: 83ad7...137

Skrevet

Opptatt og opptatt. Det har vel med at vi ønsker at hun skal ha noen venninner og. Ser allerede nå at flere av de gutta hun gikk med i barnehagen begynner å holde henne utenfor. Unntaket er en som hun har et sånt "Karsten og Petra" forhold til, men vil jo gjerne at hun skal utvide vennekretsen og

Gi det litt mer enn 5 dager så går det seg til av seg selv. 

Anonymkode: df299...58c

• Liker 7
Skrevet

Gud hjelpes - hvorfor tror du at dette handler om deg i det hele tatt??? Er du alt det verden sirkulerer rundt?

Nei, men jeg var en slags "raring" I oppveksten, og vi bor på samme sted nå. Disse foreldrene er riktignok nesten 10 år yngre enn meg slik jeg forstår, så de vet vel neppe noe om hvordan jeg var før i tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uten at jeg skal si at det er det, så KAN det være helt andre årsaker enn datteren din (og deg/din familie) som gjør at de ikke ville ha besøk eller la datteren komme ut for å leke.

Selvsagt kan det være det, men de(eller moren da) synes det var veldig hyggelig når jeg spurte første gang. Da tenker man jo sitt når de plutselig blir avvisende.

Skrevet

Nei, men jeg var en slags "raring" I oppveksten, og vi bor på samme sted nå. Disse foreldrene er riktignok nesten 10 år yngre enn meg slik jeg forstår, så de vet vel neppe noe om hvordan jeg var før i tiden.

Da endrer jeg mening.

De vil ikke at datteren skal være venner med din datter.

Skrevet

Jeg tenker at de sikkert har en travel uke og at det rett og slett ikke passer, det må da være lov. Dessuten så er det ikke alle som vil ha folk på døra heller og de følte kanskje det ble masete.

Være på tilbudssiden å be henne hjem til dere men ikke forvent så mange invitasjoner tilbake. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tviler på at de går å tenker på at du var litt rar og sær altså.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan det være det, men de(eller moren da) synes det var veldig hyggelig når jeg spurte første gang. Da tenker man jo sitt når de plutselig blir avvisende.

Forstå meg rett, jeg tror ikke at det foregår noe muffens der. Var bare faren som virket så sur og avvisende. Moren har vært hyggelig

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Tviler på at de går å tenker på at du var litt rar og sær altså.

På slike små steder kan man minnes raringer flere hundre år tilbake.

TS og datteren er offer for bygdedyret.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gud hjelpes - er det vanskelig å svare mer konstruktivt?? 

Anonymkode: e5818...545

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...