Gå til innhold

Frekt å spørre om noen skal selge hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leiter etter et hus i et lite område. Endel blir solgt uten å komme på markedet. Er det frekt å kontakte eiere av aktuelle hus å spørre om de har tenkt på å selge i fremtiden? Hvordan er det best å kontakte de evnt?  Ville du blitt fornærmet av det? 

Anonymkode: 00be4...f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men da må du være villig til å betale en god pris 

Anonymkode: 7f48f...eb5

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er jo bare et spørsmål, klart du kan spør om det :) 

Anonymkode: 480e8...a1b

• Liker 3
Skrevet

Du kan legge en lapp i postkassene og skrive at du er interessert i bolig i området, og oppfordre de til å kontakte deg dersom de ønsker å selge, men direkte kontakt ut over en lapp vil kunne anses som påtrengende. Ellers er et godt tips å kontakte meglere i nærområdet og be om å bli tipset dersom noen hus i området skal legges ut for salg. Jeg kjenner flere som har gjort dette og på den måten fått kjøpt seg en bolig før den har blitt lagt ut på markedet. 

Anonymkode: 0cba0...e36

• Liker 12
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Leiter etter et hus i et lite område. Endel blir solgt uten å komme på markedet. Er det frekt å kontakte eiere av aktuelle hus å spørre om de har tenkt på å selge i fremtiden? Hvordan er det best å kontakte de evnt?  Ville du blitt fornærmet av det? 

Nei. Av og til kommer det lapper i postkassen om dette. Bedre med lapp enn konfrontasjon. 

Skrevet

Det kommer litt an på området, vil jeg si. 

Noen steder er det mange som vil bo, og huseiere får jevnlig spørsmål om de ikke vil selge. Det kan bli litt plagsomt. 

Jeg ville skrevet en lapp, lagt ved bilde og kontaktinformasjon, og lagt i postkassene i området. (Til de aktuelle husene).

Type: 

"Vi er på jakt etter hus i deres område" 
Skal du selge, eller kjenner noen som skal? Ta kontakt. 

Vi er en familie med... Som ønsker å bo i nærmiljøet her fordi... 

Anonymkode: be0ae...59d

• Liker 2
Skrevet

Støtter lapp i postkassene! 

Anonymkode: 33962...88c

• Liker 3
Skrevet

I området jeg bor skjer salg av markedet til stadig. Vet om flere som har tatt kontakt direkte eller via megler. Vi har gjort det samme. Mange synes det er deilig å slippe ekstraarbeidet som er rundt salg på åpent marked😊

Anonymkode: 4762f...c47

Skrevet

Tror det er ganske vanlig i pressa områder, tror du må kjenne på om du selv tenker det er en ok fremgangsmåte. Vet om flere her jeg bor som har tatt direkte kontakt med huseier som har attraktiv beliggenhet på boligen sin og som man vet muligens kommer til å selge eller er i en sånn situasjon at salg ikke virker umulig. Jeg for min del syntes det er litt på kanten og freidig, men er det mange om beinet så blir det sånn. Tror du må være litt typen til det for å være så frempå. 

Anonymkode: 67496...b4a

Skrevet

Hvis du har lyst på huset så må du ha råd til noe godt over takst. Ingen som gidder å flytte når de ikke har planlagt det, med mindre det kompenseres økonomisk. Der jeg bor nå skulle jeg iallefall hatt dobbelt av det jeg selv betalte for i det hele tatt å tenke på flytting.

• Liker 2
Skrevet

Vi har fått flere henvendelser på vårt hus, og synest at det er helt ok. Det er i et område der det sjelden er noe tilsalgs, og mange vet nok at våre barn begynner å bli voksne😉 De som ringer på og spør er høflige og vi opplever det ikke som plagsomt. 

Anonymkode: 7bc05...c14

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har fått flere henvendelser på vårt hus, og synest at det er helt ok. Det er i et område der det sjelden er noe tilsalgs, og mange vet nok at våre barn begynner å bli voksne😉 De som ringer på og spør er høflige og vi opplever det ikke som plagsomt. 

Anonymkode: 7bc05...c14

Og jeg hadde syntes det var plagsomt ;) 

(og ja, vi skal selge, men vil uansett selge på det åpne markedet etter evt. budrunde. Kjøper hadde måttet slenge på MYE mer en  takst dersom vi skulle ha solgt direkte) 

Anonymkode: 0cba0...e36

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Det er en måte å komme andre i forkjøpet på.

Skrevet

Ser det er flere som skriver at det er vanlig med salg utenfor markedet. Kan virkelig ikke skjønne at noen vil gjøre det. Om en eneste familie er såpass interessert i huset ditt at de spør direkte og er villig til å by langt over takst, så er det garantert mange andre som er like interessert. Mye mer lønnsomt å la de by mot hverandre i en budrunde. Men at folk tar dårlige økonomiske avgjørelser er vel kanskje ikke noe nytt…

• Liker 1
Skrevet
Snedig skrev (2 minutter siden):

Ser det er flere som skriver at det er vanlig med salg utenfor markedet. Kan virkelig ikke skjønne at noen vil gjøre det. Om en eneste familie er såpass interessert i huset ditt at de spør direkte og er villig til å by langt over takst, så er det garantert mange andre som er like interessert. Mye mer lønnsomt å la de by mot hverandre i en budrunde. Men at folk tar dårlige økonomiske avgjørelser er vel kanskje ikke noe nytt…

Det er ikke slik at alt boligsalg skjer i pressområdene. Noen steder er det slik at enten får du solgt eller så får du ikke solgt.

Skrevet

Eg kjenner ein familie som kjøpte hus gjennom å gå direkte til ein eldre mann og spørre om han skulle selge. Det tok litt tid før tanken modna ferdig, men dei fekk kjøpe. Men her er det ikkje sånt press på bolig at dette var nr 17 i rekka. I så fall hadde det blitt mas og negativt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Prute godt.p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...