Gå til innhold

Gjorde noe jeg egentlig ikke ønsket i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt litt med sexlysten i det siste. Samboeren min og jeg har snakket om dette sammen, så han vet om det. Han presser meg overhodet ikke til å ha sex, og er veldig forståelsesfull. For to kvelder siden kysset vi litt i senga og lysten min kom litt tilbake. Jeg sa jeg kunne gi han en handjob, men da han hadde kledd av seg kjente jeg at jeg egentlig ikke hadde så lyst likevel. Jeg følte det var dårlig av meg å plutselig back ut, så jeg runket han et par ganger før jeg virkelig ikke ønsket mer og stoppet. 
Jeg ser ikke på dette som et overgrep, men samtidig har jeg en klump i magen. Jeg er litt skuffet over meg selv fordi jeg gjorde noe jeg egentlig visste at jeg ikke ønsket, men ville samtidig ikke skuffe min samboer 😕 Synes situasjonen er litt vanskelig nå.. Jeg vet at min samboer hadde følt seg helt forferdelig om han visste dette. Han har tidligere sagt at han aldri vil tvinge meg til noe jeg ikke vil, og det gjorde han jo ikke heller.

Jeg har i hvert fall lært at dette gjør jeg ikke igjen. Men føler kanskje nå at jeg ikke har så lyst til å være rundt samboer grunnet det som skjedde. Synes situasjonen var litt ubehagelig.. og det er jo egentlig min egen «feil», fordi jeg visste at jeg kunne ha stoppet. 

Anonymkode: b0e76...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Generation snowflake ...

Anonymkode: b7c8f...a95

Ok, flott at du trykker meg ned. Jeg har tidligere opplevd misbruk, så kall meg hva enn du vil bak en anonym bruker når jeg sitter her og har vanskelige følelser rundt dette. For all del, jeg er åpen om at jeg kanskje overtenker situasjonen, men følelsene mine er likevel reelle rundt situasjonen. Og jeg akter ikke å bli gjort til latter grunnet dette.

• Liker 11
Skrevet

Rist det av deg.

Anonymkode: 1ea15...ee2

• Liker 43
Skrevet

Stakkars mann.

• Liker 39
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Tror du må søke hjelp om dette er sant. Kjæresten kan dessverre ikke se dine tanker og dermed var det ditt ansvar og stoppe og si du ikke ville mer. Samboeren din er helt uskyldig i dette. 

Det er lov å avbryte og si det. Du gjorde det og da er det over og ikke mer å tenke på :)

Skrevet

Hva tenker du skal skje? Anmelde han fordi du hadde lyst, men så gikk lysten over? 

Helt ærlig, rist det av deg. Jeg har selv vært offer for voldtekt av ekspartner. Har skjedd mange ganger hvor jeg ikke helt føler for det når man holder på, men det blir med det. Man avslutter og håper at det ikke skjer neste gang. 

Dog er dette noe du virkelig sliter med så anbefaler jeg deg at du tar kontakt med en psykolog. 

• Liker 17
Skrevet

Dette ordner seg ☺️ 

Anonymkode: 8032c...4c9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, flott at du trykker meg ned. Jeg har tidligere opplevd misbruk, så kall meg hva enn du vil bak en anonym bruker når jeg sitter her og har vanskelige følelser rundt dette. For all del, jeg er åpen om at jeg kanskje overtenker situasjonen, men følelsene mine er likevel reelle rundt situasjonen. Og jeg akter ikke å bli gjort til latter grunnet dette.

Ok, det burde du ha skrevet i det første innlegget ditt. Det endrer jo hele situasjonen .
Samtidig må du skille mellom din samboer , som du er veldig glad i og som er snill og forståelsesfull for dine vansker, og det du tidligere opplevde av misbruk.   
Min personlige mening er at du fint kan klare å "hjelpe" samboeren av og til . Men det er helt opp til deg selv .
Hvis du fremdeles går i terapi så syns jeg at du bør ta dette opp med terapauten din , og du må be om hjelp til å utvikle mentale verktøy for å styrke din egen psyke.

• Liker 23
Skrevet

Kjære meg for et persilleblad.

• Liker 35
Skrevet

Som jeg sier så ser jeg ikke på det som et overgrep, og selvsagt har ikke min samboer gjort noe galt her. 

Jeg ser at jeg nok overtenker situasjonen litt. Jeg går i terapi og akkurat nå er det litt tøft, derfor får jeg fort slike tanker og blir kanskje ekstra skjør og tenker litt mye rundt dette. Det var derfor jeg skrev her for innspill, men jeg føler ikke jeg trenger og bli angrepet likevel. Som sagt er jeg åpen for at jeg overdriver. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg sier så ser jeg ikke på det som et overgrep, og selvsagt har ikke min samboer gjort noe galt her. 

Jeg ser at jeg nok overtenker situasjonen litt. Jeg går i terapi og akkurat nå er det litt tøft, derfor får jeg fort slike tanker og blir kanskje ekstra skjør og tenker litt mye rundt dette. Det var derfor jeg skrev her for innspill, men jeg føler ikke jeg trenger og bli angrepet likevel. Som sagt er jeg åpen for at jeg overdriver. 

Det er noe du kan ta med deg tilbake til terapien, hvordan du setter gode grenser og skaper trygghet med kjæresten din. 

Anonymkode: 1ea15...ee2

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du overdriver noe så innmari også.

Anonymkode: b7c8f...a95

• Liker 26
Skrevet

Av mye dumt man skal lese, så er dette seriøst det dummeste jeg har lest..

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg følte det var dårlig av meg å plutselig back ut, så jeg runket han et par ganger før jeg virkelig ikke ønsket mer og stoppet. 
Jeg ser ikke på dette som et overgrep, men samtidig har jeg en klump i magen.

Bra du ikke ser på det som et overgrep da 😅 stakkars mann..

Anonymkode: 58c12...900

• Liker 24
Skrevet

For noen bedritne svar 😡 jeg har opplevd det samme som deg TS, og vet at det ikke er så lett der og da. Man vil være en god kjæreste og vise at man er glad i partneren sin, men så kicker traumene og angsten inn også blir det en veldig vanskelig situasjon.

Nå er jeg snart 40 år og har vært sammen med mannen min i 15 år, og fremdeles kan dette skje, selv om det heldigvis ikke er ofte lengre. Cluet er å snakke sammen om det. Forklar ham at angsten plutselig kan dukke opp selv om du i utgangspunktet har lyst, og avtal et stikkord du kan si som gjør at dere pauser eller avslutter. For min del hjelper det å si at jeg må ha en pause. Som regel begynner jeg da å grine fordi angstreaksjonen er så sterk, og fordi jeg får så dårlig samvittighet. Så holder han rundt meg, trøster meg, vi snakker sammen og blir enige om å ikke ha sex - og vips! I ni av ti tilfeller er sexlysten tilbake, fordi angsten har avtatt og jeg føler null press. I begynnelsen av forholdet fikk jeg slike reaksjoner ofte, og forholdet holdt på å gå dukken. Forståelig nok, det er ekstremt vanskelig for den andre parten også. Men vi gikk i terapi, og med årene har det blitt mye bedre. Nå skjer det toppen to ganger i året.

Håper du slipper å oppleve det igjen TS, men om det skjer så vit at det er normalt for noen med overgrepshistorikk, og at det ikke behøver å være verdens undergang 😊

Anonymkode: e363e...f32

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt?

Dette er den største overdrivelsen jeg har sett på en god stund, og det sier en god del siden jeg leser her inne. Sier det ikke for å angripe, men for at du skal lettere se hvor irrasjonell reaksjonen er.

Veldig bra at du selv klarer å se at dette nok er en ganske ulogisk/urimelig reaksjon. Høres veldig kjipt ut å ha følelser i høyspenn sånn.

Anonymkode: 6dec1...e72

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt?

Dette er den største overdrivelsen jeg har sett på en god stund, og det sier en god del siden jeg leser her inne. Sier det ikke for å angripe, men for at du skal lettere se hvor irrasjonell reaksjonen er.

Veldig bra at du selv klarer å se at dette nok er en ganske ulogisk/urimelig reaksjon. Høres veldig kjipt ut å ha følelser i høyspenn sånn.

Anonymkode: 6dec1...e72

Herregud da, skjønner ikke folk at det er snakk om traumer etter overgrep og angst som følge av dette? Ja, det er kjipt å ha følelser i høyspenn, a.k.a en angstrekasjon, men det er da ikke noe man styrer selv med sin logiske tenkning. Man kan lære seg å kjenne igjen situasjonene som trigger det, for så å gradvis ta kontroll over hvordan man reagerer, men det er absolutt ikke gjort på én dag. 

Anonymkode: e363e...f32

• Liker 6
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Blås i de lite hyggelige tilbakemeldingene og tenk konstruktivt:

Hva er det som skal til for at sexlysten din kommer tilbake? Nærere emosjonell relasjon med samboer? Terapi alene, terapi sammen? En periode med mye god og ikke-seksuell fysisk nærhet?

Tenk over det, og så gjør du det. Og i mellomtiden gjør du selvsagt ingenting du ikke har lyst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...