Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må søke et lite lån (10 000) for første gang, og jeg kan virkelig ingen ting. Hva er dårlig og bra rente?

Jeg tenker at jeg kan putte inn 3-500 kr i renter i mnd, hvilken prosent vil det da si på renter? Skal ha det nedbetalt og ute av verden innen 6 mnd. 

Og hvor søker jeg?

mastercard eller forbrukslån? Hva er forskjellen? 

Ringte dnb og fikk avslag. De sa dog at de var veldig strenge, og at jeg mest sannsynlig vil få lån andre steder. Ble rådet til å sende en søknad til flere banker i en sleng, enn å ringe rundt til en og en 😅 Men når jeg googler det så kommer det sabla mange slike sider opp, hvem er best? 

Anonymkode: 4bea7...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikano Visa kredittkort? Det virker som et rimelig enkelt kort å få godkjent.  

Anonymkode: 9f309...d92

Skrevet

Her er en kredittkort-test, der du kan se renten på hvert enkelt kort og om de tar årsgebyr og slikt. Sjekk rentene nedover listen. Ta den billigste. Siden du ikke har planer om å betale hele fakturaen ved forfall, bør du velge den med lavest rente.

For meg er renten likegyldig på kredittkort, fordi jeg alltid betaler hele saldoen ved forfall, så det ikke påløper en krone i renter.

Skrevet

Det er alltid steder å få lån desverre. Til skyhøy rente. Etter en kjapp titt ser det ut til at alt over 11% rente er dårlig. 

Anonymkode: f6882...790

Skrevet

Du skal ha lånet ute av verden innen seks måneder.  10 000 fordelt på seks måneder er 1600 pr måned i avdrag, og så lenge du har mulighet til å betale 500kr i rente pr måned i tillegg så tåler du over 40% rente.

Om du har så god betjenegsevne, så ville jeg sett på ulike kredittkort og sett hvilke andre goder de har.

Anonymkode: 3dc3f...cda

Skrevet

Beste er å få en nedbetalingsavtale hos de du skylder penger..?

Anonymkode: 8f08a...1d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beste er å få en nedbetalingsavtale hos de du skylder penger..?

Anonymkode: 8f08a...1d6

Jeg skylder ingen penger 🙈 0 i lån

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikano Visa kredittkort? Det virker som et rimelig enkelt kort å få godkjent.  

Her er en kredittkort-test, der du kan se renten på hvert enkelt kort og om de tar årsgebyr og slikt. Sjekk rentene nedover listen. Ta den billigste. Siden du ikke har planer om å betale hele fakturaen ved forfall, bør du velge den med lavest rente.

For meg er renten likegyldig på kredittkort, fordi jeg alltid betaler hele saldoen ved forfall, så det ikke påløper en krone i renter.

Det er alltid steder å få lån desverre. Til skyhøy rente. Etter en kjapp titt ser det ut til at alt over 11% rente er dårlig. 

Anonymkode: f6882...790

Takk for svar 😊

ts

Skrevet

Du skal ha lånet ute av verden innen seks måneder.  10 000 fordelt på seks måneder er 1600 pr måned i avdrag, og så lenge du har mulighet til å betale 500kr i rente pr måned i tillegg så tåler du over 40% rente.

Om du har så god betjenegsevne, så ville jeg sett på ulike kredittkort og sett hvilke andre goder de har.

Anonymkode: 3dc3f...cda

Ååja! Da er det jo ikke så ille med renten 😄 takk! 😄

ts

Skrevet

Jeg har et gebyrfritt visakort fra Santander på 15 000kr liggende ved behov. Gikk veldig kjapt å søke. Litt usikker på hva slags rente jeg har, har alltid betalt det ned før rentene begynte..

Anonymkode: 92e6d...75c

Skrevet

Med så små summer er det beste kredittkort. Kjedelig med etableringsgebyr OG høy rente på et rent forbrukslån, fremfor 20% rente på et kredittkort. 

Om du betaler inn 2000kr i måneden er du ferdig før det har gått 6 måneder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...