AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Vi har hvite ferdigmalte mdf-plater i stua. Jeg vil ha ny farge. Må jeg gjøre noe med platene før jeg maler? Pusse, grunne..noe? Eller er det bare å kjøre på?☺️ Anonymkode: 3a7dd...507
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Vi opplevde at malingen skled litt ut når vi malte rett på, typ når du hiver vann på olje. Du går kjøpt heftegrunninger som løser det problemet 😊 Anonymkode: 55df1...c13 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Det kommer litt an på hva det er slags. Noen typer er veldig glatte, og malingen sitter dårlig. Da kan det være lurt å bruke heftgrunn. Andre plater går det fint an å male. Jeg har selv malt uten heft først, men de var ikke veldig glatte. Vasket godt først, og kjøpte en maling anbefalt for slike overflater. Anonymkode: 2ae35...a79
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Takk for svar! Platene våre er veldig glatte, så da vil det nok kanskje lønne seg med heftgrunn. Hadde håpet jeg slapp, men🤣 Best å gjøre det riktig fra begynnelsen av, blir vel ikke mindre arbeid av at man må ta flere runder. Anonymkode: 3a7dd...507
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Takk for svar! Platene våre er veldig glatte, så da vil det nok kanskje lønne seg med heftgrunn. Hadde håpet jeg slapp, men🤣 Best å gjøre det riktig fra begynnelsen av, blir vel ikke mindre arbeid av at man må ta flere runder. Anonymkode: 3a7dd...507 Ja, det blir mye jobb hvis ikke. Det du kan gjøre, er å vaske godt en liten del av veggen, og prøve å male uten heft for å se hvordan det blir Anonymkode: 2ae35...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå