Gå til innhold

Om man har insomnia når man tar vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke problemer med søvn da jeg tok den første dosen, det kom etter 3 uker. Dårlig søvn kan føre til dårligere respons på vaksinen (har lest en studie, har ikke linken akkurat nå). Jeg skal ta neste til uka. Så lurer jeg også på om søvnproblemer kan gjøre at man får mer bivirkninger. Inflammasjon kan bli verre ved søvnproblemer. Noen som har søvn problemer og tatt vaksinen og har erfaringer å dele?

Om det er andre med søvnproblemer, synes du selv at du har dårligere immunforsvar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Pterinochilus said:

Kanskje @Robert Koch vet noe om dette?

Jeg tviler sterkt på at søvnproblemer vil ha konsekvenser for immuniseringen, med mindre man har hatt veldig store søvnproblemer over veldig lang tid. I så fall ville man nok ha merket at man har lavere immunterskel, og er mer tilbøyelig til å gå rundt med ulike tegn på f. eks. uspesifikke luftveisinfeksjoner.

Uansett vil man ha effekt av vaksineringen. Man anbefaler jo vaksinering for immunsupprimerte. Noen uker med søvnproblemer er neppe problematisk for annet enn at man blir uopplagt.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Robert Koch skrev (2 timer siden):

Jeg tviler sterkt på at søvnproblemer vil ha konsekvenser for immuniseringen, med mindre man har hatt veldig store søvnproblemer over veldig lang tid. I så fall ville man nok ha merket at man har lavere immunterskel, og er mer tilbøyelig til å gå rundt med ulike tegn på f. eks. uspesifikke luftveisinfeksjoner.

Uansett vil man ha effekt av vaksineringen. Man anbefaler jo vaksinering for immunsupprimerte. Noen uker med søvnproblemer er neppe problematisk for annet enn at man blir uopplagt.

får håpe det! Her står det litt om at bare noen få netter med dårlig søvn etter vaksinen kan redusere effekten. Riktignok var dette om andre vaksiner da 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7954467/

Endret av Lilylune
  • Opprett ny...