AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Hei. Vet noen hvordan det er med hjemmeundervisning nå? Jeg finner ikke ut av det noen plass. Jeg googler og det kommer bare opp masse covid greier. Jeg vill ha dette til mitt barn pga mobbing nå er det nok! Alt er prøvd. Skolen følger ikke med. Det kommer nok en anmeldelse til skolen også. Jeg orker ikke gå inn på detaljer her. Alt er prøvd Anonymkode: e4952...782
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Bytt skole, flytt til annen by etc. Hjemmeskole er lov men bør være absolutt siste utvei. Anonymkode: 2090c...ccf 3
Gjest theTitanic Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Vet noen hvordan det er med hjemmeundervisning nå? Jeg finner ikke ut av det noen plass. Jeg googler og det kommer bare opp masse covid greier. Jeg vill ha dette til mitt barn pga mobbing nå er det nok! Alt er prøvd. Skolen følger ikke med. Det kommer nok en anmeldelse til skolen også. Jeg orker ikke gå inn på detaljer her. Alt er prøvd Anonymkode: e4952...782 Du bør klage til rektor og gjør han ikke noe, så fylkesmannen. Skjer det da heller ikke noe så holder du barnet hjemme til du får se en liste over hvilke tiltak de skal innføre. Men du må være realistisk ihht tiltak og til hvilke ressurser de faktisk har på en skole. Er dine forventninger realistiske ? og hva er dine forventninger?
minister-mio Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Du kan jo ta kontakt med norsk hjemmeundervisningsforbund 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei. Vet noen hvordan det er med hjemmeundervisning nå? Jeg finner ikke ut av det noen plass. Jeg googler og det kommer bare opp masse covid greier. Jeg vill ha dette til mitt barn pga mobbing nå er det nok! Alt er prøvd. Skolen følger ikke med. Det kommer nok en anmeldelse til skolen også. Jeg orker ikke gå inn på detaljer her. Alt er prøvd Anonymkode: e4952...782 Du kan ta barnet ut av skolen og drive hjemmeundervisning. Dette er det da du som står for selv med tilsyn av kommunen. Dette er ikke noe skolen tilbyr. Du finner mer informasjon om dette på kommunen sine hjemmesider. Det er ikke mange som driver med hjemmeskole i Norge, men det er noen få. Anbefaler deg å heller ta kontakt med rektor og fylkesmann om mobbingen ikke blir tatt tak i. I verste tilfelle, så kan det å bytte skole for å få en ny start være en løsning - men det bør være siste løsning. Skolen har klare rammer på hvordan de skal jobbe med en mobbesak og tiltak. Ta kontakt med skolen. Hilsen lærer. Anonymkode: 49db6...48b 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 http://www.nhuf.no/ https://www.udir.no/regelverkstolkninger/opplaring/Skoleeiers-ansvar/Udir-05-2013?depth=0&print=1 https://no.wikipedia.org/wiki/Hjemmeundervisning Anonymkode: 7220f...e03 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Man blir fort meldt til barnevernet hvis man driver med hjemmeundervisning. Man blir det også hvis man kkager på mobbing, det er blitt sett utallige ganger. Bytt skole. Anonymkode: 91265...e32
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man blir fort meldt til barnevernet hvis man driver med hjemmeundervisning. Man blir det også hvis man kkager på mobbing, det er blitt sett utallige ganger. Bytt skole. Anonymkode: 91265...e32 Det stemmer ikke. Det er ikke vanlig med hjemmeundervisning i Norge, men kommunen fører tilsyn med foreldrene og undervisningen de tilbyr. Anonymkode: 49db6...48b 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer ikke. Det er ikke vanlig med hjemmeundervisning i Norge, men kommunen fører tilsyn med foreldrene og undervisningen de tilbyr. Anonymkode: 49db6...48b Jeg har hørt mange historier om familier som er blitt meldt til barnevernet på grunn av hjemmeundervisning. Anonymkode: 91265...e32 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har hørt mange historier om familier som er blitt meldt til barnevernet på grunn av hjemmeundervisning. Anonymkode: 91265...e32 Det er ikke skoleplikt i Norge - det er undervisningsplikt. Det kan man ikke bli meldt til bv for. Anonymkode: 49db6...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå