AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Vi skal i terapi iom at vi står på raden av brudd, noe ingen av oss ønsker. Det er jeg som eventuelt ønsker å bryte, men vi prøve først å få hjelp. Jeg har ikke peiling på hvordan dette foregår, hva kan vi forvente av spørsmål osv.? Håper noen vil dele erfaringer, så jeg er litt forberedt. Anonymkode: 0e6d1...1a2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Skal dere til familievernkontoret? I så fall legger de stor vekt på å ikke ta side, og at begge parter skal bli hørt. Private familie-/parterapeuter er nok mer direkte i tilbakemeldingene. Anonymkode: 60653...999
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi skal i terapi iom at vi står på raden av brudd, noe ingen av oss ønsker. Det er jeg som eventuelt ønsker å bryte, men vi prøve først å få hjelp. Jeg har ikke peiling på hvordan dette foregår, hva kan vi forvente av spørsmål osv.? Håper noen vil dele erfaringer, så jeg er litt forberedt. Anonymkode: 0e6d1...1a2 Hvordan kommuniserer dere deres egne behov til partner? Hvilke erfaringer har dere med dere inn i forholdet fra tidligere (barndom, ekser)? Hvorfor ble dere sammen? Hva setter dere pris på hos hverandre? Hva går "skeis"? Krangler dere? Hva er det usagte mellom dere? Hva er dere villige til å investere? Hva ser du selv at du bidrar med som drar forholdet i feil retning? Hva ønsker du i dette forholdet om det ble bedre? Er dere trygge på hverandre? Evt. hvorfor ikke? Hvordan viser dere omtanke og kjærlighet? Anonymkode: 373a3...4b5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Jeg har vært på familievernkontoret to ganger. Den ene gangen med en mann som drakk for mye og den andre gangen med en manipulerende og psykisk voldelig mann. Begge gangene opplevde jeg at terapeuten var opptatt av å være objektiv, lytte til begge og at det var viktig ikke å fordele noe skyld, men innse at vi måtte jobbe med dynamikken vår begge to og at det var begges ansvar osv. En sånn tilnærming er selvfølgelig farlig når den ene parten i forholdet oppfører seg destruktivt eller voldelig. Det gjorde bare alt verre. Hvis dere derimot har problemer med å lytte til hverandre begge to og dere har kommet inn i en dårlig dynamikk der begge kan klandres, vil det sikkert hjelpe å gå til Fvk. Eventuelt er dere så heldige at dere kommer til en terapeut som tør å si i fra dersom noe er alvorlig galt i forholdet og den ene må skjerpe seg. Det er nesten aldri like mye begges skyld. Som oftest har den ene meldt seg ut av forholdet, mistet sexlysten eller er stygg mot den andre osv. Da nytter det ikke alltid å være så utrolig politisk korrekt og sidestille begges perspektiver. Anonymkode: ad10a...1c9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skal dere til familievernkontoret? I så fall legger de stor vekt på å ikke ta side, og at begge parter skal bli hørt. Private familie-/parterapeuter er nok mer direkte i tilbakemeldingene. Anonymkode: 60653...999 Vi skal til privat. Anonymkode: 0e6d1...1a2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan kommuniserer dere deres egne behov til partner? Hvilke erfaringer har dere med dere inn i forholdet fra tidligere (barndom, ekser)? Hvorfor ble dere sammen? Hva setter dere pris på hos hverandre? Hva går "skeis"? Krangler dere? Hva er det usagte mellom dere? Hva er dere villige til å investere? Hva ser du selv at du bidrar med som drar forholdet i feil retning? Hva ønsker du i dette forholdet om det ble bedre? Er dere trygge på hverandre? Evt. hvorfor ikke? Hvordan viser dere omtanke og kjærlighet? Anonymkode: 373a3...4b5 Takk for svar! Anonymkode: 0e6d1...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå