Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fant ut at jeg var gravid ettersom jeg hadde ganske sterke mensensmerter i magen i flere uker uten at jeg fikk noe menstrasjon. Er idag 6 uker men blir ganske bekymret av disse smertene. Jordmor sier at det er normalt, men smertene er veldig sterke (selv om de går over veldig fort, gjør bare skikkelig vondt kanskje bare 10 sekunder om gangen). Kan det ha noen sammenheng med endometriose diagnosen at det gjør såpass vondt? Er det noen som har erfaringer med graviditet med endometriose, er det noen ekstra utfordringer? Smerter? Risikoer? Har prøvd å Google meg litt rundt men finner ingen konkrete svar🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 2e780...dfa

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det selv. Men så vidt jeg vet skal ikke endometriose i seg selv skape noen spesielle problemer i svangerskap. Det jeg fikk beskjed om, var at tilstanden kunne bli midlertidig bedre, noe jeg også opplevde. Jeg hadde betydelig mindre smerter etter svangerskapene, det begynner å bli verre igjen nå, 1,5 år etter siste fødsel.

Og jeg hadde også en del smerter i svangerskapene, særlig det første. Jeg vet ikke om det er relatert til endometriose. Jeg tror en del kan ha ganske vondt pga. at livmoren utvider seg og alt flytter på seg der inne. Ligamentsmerter, som gjerne oppleves som en skarp, skjærende smerte i noen sekunder, kjenner jeg flere som har blitt skremt av. Hos meg var det i hvert fall ikke noe unormalt, og jeg husker jeg tenkte flere ganger at "dette kan umulig være normalt" og syns jeg opplevde stadig nye typer smerter i mage og underliv gjennom svangerskapet. 

Anonymkode: 27099...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...