Gå til innhold

vurderer å gå fra 70% til 50% pga slitsom jobb.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Vil søke ny jobb....men her jeg bor er det så sjelden ledig noe. Jobber innen helse i kommunen....gjort det i mange år. Det blir ikke bedre....leder som er overarbeidet,underbemanning,baksnakking,ustabil personalgruppe,rot i organisering/lyging...har tatt det opp med verneombud,men øverste leder stopper det ved sin manipulerende måte/hersketeknikker....elsker jobben med pasientene....men IKKE organiseringen rundt det. Er veldig sliten....har i perioder vært sykmeldt. Vurderer skru ned forbruket og bare jobbe 50%. Noen med lignende erfaring?

Anonymkode: e7ca3...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde heller vrt sykemeldt og prøvd søke nye jobber. Omså i helt annen bransje.

Mest av alt fordi jeg aldri ville klart skru ned forbruket så kraftig at halv lønning ville dekket både utgifter og den pensjonen man taper ved redusert stilling.

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet

sykemeld deg og søk nye jobber

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 11.40):

Noen som har gjort det? Vil søke ny jobb....men her jeg bor er det så sjelden ledig noe. Jobber innen helse i kommunen....gjort det i mange år. Det blir ikke bedre....leder som er overarbeidet,underbemanning,baksnakking,ustabil personalgruppe,rot i organisering/lyging...har tatt det opp med verneombud,men øverste leder stopper det ved sin manipulerende måte/hersketeknikker....elsker jobben med pasientene....men IKKE organiseringen rundt det. Er veldig sliten....har i perioder vært sykmeldt. Vurderer skru ned forbruket og bare jobbe 50%. Noen med lignende erfaring?

Anonymkode: e7ca3...161

Jobber du i en kommune som begynner på R? Akkurat samme greia her. 

Anonymkode: 43252...c06

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 1.41):

Jobber du i en kommune som begynner på R? Akkurat samme greia her. 

Anonymkode: 43252...c06

Er nok ikke unikt tilfelle, er sånn i kommune som starter på O også.

Anonymkode: 899c9...c3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er nok ikke unikt tilfelle, er sånn i kommune som starter på O også.

Anonymkode: 899c9...c3f

Og kommune som starter på U.

Anonymkode: f4955...602

• Liker 2
Skrevet

Har du blitt noe klokere siden sist Ts? Dessverre ikke så mange relevante svar i tråden,  og jeg kan heller ikke snakke ut i fra erfaring. Om jeg skulle redusert jobben hadde jeg satt opp et budsjett på hva jeg har av utgifter og hva jeg kan klare meg med. Jeg hadde også vurdert å flytte til et sted hvor jeg kan bo "billig" om mulig. Om du kun jobber 50% har du også tid til å gjøre noe annet du kanskje kan tjene litt penger på, som en hobby eller vaske litt privat. Men det er nok viktig å tenke på fremtiden og pensjon også. Men kunne vært et spennende prosjekt. 

Anonymkode: c5680...216

Skrevet

Du bør heller bli sykmeldt det du ikke klarer å jobbe. Og ta det derfra. 

Anonymkode: 9a9d7...a1a

Skrevet

Ikke gjør det. Om du skulle bli arbeidsledig får du da kun 50% av lønn.

Anonymkode: 96518...bf3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...