Gå til innhold

Noen som har jobb som BPA? (Personlig assistent)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Bare av ren nysgjerrighet: Hvorfor er du så gira på å dra BPA-ordningen gjennom søla? I denne tråden kommer du med en rekke usanne påstander. Det er ikke sant det du og den andre brukeren din skriver i denne tråden. Det stemmer i hvert fall ikke overens med det nasjonale undersøkelser viser. Av en eller annen grunn er det en bruker på KG som til stadighet starter slike tråder for å dra BPA-ordningen gjennom søla og finner på en lang rekke usannheter. Det er så nedrig av deg! Bruk he

Endret av Maria_21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er merkelig at noen kaller andres erfaringer for usannheter... Usannheter fordi du ikke er enig? Veldig bra at noen har gode erfaringer med dette yrket. Desverre er det dårligere erfaringer også! Og de må også få lov til å komme frem i lyset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke personlig erfaring, men hadde tatt nær sagt hvilken som helst annen jobb fremfor å vurdere en stilling som bpa. Har hørt for mye negativt om ordningen. Er nok for så vidt også overkvalifisert og for dyr som arbeidstaker.

Anonymkode: 483d3...b31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som BPA, og har vært på samme sted i 13 år. Det begynte veldig bra, med en arbeidsleder som fulgte opp og det var et flott sted å jobbe. Nå har det sklidd helt ut, hms blir brutt daglig, det er ikke nok folk på jobb, arbeidsleder gjør ikke jobben sin. 

Firmaet er klar over problemet, jeg har tipset utallige ganger, ingenting skjer. 
Nå går jeg på jobb, gjør kun det jeg skal, og driter i resten. 
Problemet med bpaordingen er at det fins ikke noe sikkerhet for assistentene. Det er ikke noen man kan snakke med, annet enn en rådgiver man aldri har møtt. Arbeidsleders rett til å styre eget liv, overskygger fullstendig assistenters rettigheter. 

Den dagen denne jobber ryker, skal jeg aldri jobbe som bpa igjen. Nå føler jeg på et slags ansvar, jeg vet at om jeg slutter så rakner hele ordningen. 

Det er synd at bpa ordningen ikke blir fulgt opp bedre, for i prinsippet er det en flott ordning. Men når ingen fra øverste hold har noe kontroll, eller prøver å endre ting, blir det en parodi. 

Anonymkode: 3dcdd...be3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som det nå, ser på det som en mellomstasjon til jeg skal videre. Syns det er en grei jobb,var lei av butikkbransjen så ville prøve noe nytt. Trivsel i jobben avhenger av personen du jobber hos, har dere god kjemi og de behandler deg bra da er jo alt greit. Har dessverre inntrykk og erfaring med at det er en del fravær og ekstrajobbing,men man kan faktisk si nei.

Anonymkode: 22678...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...