Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Jeg har gamle betalingsanmerkninger som jeg sårt trenger å bli kvitt nå, da de har pant i bolig. Har søkt bluestep nå, men med vondt i magen. er det vanskelig å få flyttet lånet til en vanlig bank etterpå? Hører mye forskjellig, men jeg vet at det er en måte å redde boligen på. Jeg har god inntekt nå, og forventer å være ferdig med gjelda om et års tid, men de kan ta boligen i mellomtiden og det er litt skummelt.

Anonymkode: c2c7d...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du faktisk kan dekke all gjelda på bare ett år, så ville jeg prøvd kontakte kreditor og legge fram en nedbetalingsplan og håpe på godvilje. 

• Liker 2
Skrevet

Det kan være vanskelig å flytte lånet til en annen bank. Dersom du får nedbetalingsavtale med kreditor og sjekker at kreditor sletter betalingsanmerkningen og utleggspantet i boligen når kravet er betalt ned (mange kreditorer er litt sløve), så forsvinner det og ingen banker får det opp når du kredittsjekkes. Når en "vanlig" bank som blir bedt og å refinansiere et lån i Bluestep, så tenker de fort at her er en kunde som har hatt betalingsanmerkninger tidligere og er mye mer restriktive med å gi lån.

Anonymkode: a70ae...7f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det kan være vanskelig å flytte lånet til en annen bank. Dersom du får nedbetalingsavtale med kreditor og sjekker at kreditor sletter betalingsanmerkningen og utleggspantet i boligen når kravet er betalt ned (mange kreditorer er litt sløve), så forsvinner det og ingen banker får det opp når du kredittsjekkes. Når en "vanlig" bank som blir bedt og å refinansiere et lån i Bluestep, så tenker de fort at her er en kunde som har hatt betalingsanmerkninger tidligere og er mye mer restriktive med å gi lån.

Anonymkode: a70ae...7f9

Det er dette jeg har vært bekymret for, men har fått høre at bankene ikke bryr seg..

Anonymkode: c2c7d...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...