Gå til innhold

Partner som slår opp hver gang man krangler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? I det ene øyeblikket kan han snakke lidenskapelig om å stifte familie, dele resten av livet sammen, kjøpe hus.... 

Og i det neste øyeblikk så er han så sint at han gjør det slutt og forsvinner i noen dager, for så å komme tilbake?

Tror jeg er litt relasjonsskada at jeg har holdt ut dette i tre år... hva tenker dere, kan det bli bedre?

Anonymkode: 43472...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kommer ikke til å bli bedre, og det er ikke normalt. 

Bli ferdig med mannen. 

• Liker 25
Skrevet

Barnslig. Når det ikke har endret seg på tre år så vil det ikke bli bedre, å han vet jo at du tar han tilbake hver gang. 

Anonymkode: a324b...5c2

• Liker 5
Skrevet
Lacy skrev (1 minutt siden):

Nei, det kommer ikke til å bli bedre, og det er ikke normalt. 

Bli ferdig med mannen. 

Men hva om det er litt min skyld  at vi krangler? Hva om vi finner en måte, og bare slutter å krangle? da trenger ikke dette å skje

TS

Skrevet

Jeg tenker at det der ikke høres ut som et bra forhold. 

Hva skjer når/hvis dere får barn? 
Skal han bare kunne bli sint på barna, og reise bort i noen dager, for så å komme tilbake? 
Betyr det i så fall at du må være tilstede 24/7/365 i tilfelle han blir sur og bare reiser fra barnet/barna? 

Kom deg vekk og finn noe bedre.

Anonymkode: 0d3e9...ee3

• Liker 9
Skrevet

Jeg var slik frem til jeg fikk stemningsstabiliserende medisiner. Vel og merke etter at jeg ble diagnostistert Bipolar lidelse type to. Vi fikk noen tøffe første år, men han holdt utrolig nok ut. Nå er jeg mye mer stabil, og vi har et godt liv sammen. 

Gå din vei. Løp. SPURT! 

Anonymkode: ef00a...ccd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva om det er litt min skyld  at vi krangler? Hva om vi finner en måte, og bare slutter å krangle? da trenger ikke dette å skje

TS

Det er ikke din skyld at han oppfører seg som en unge. 

Anonymkode: a324b...5c2

• Liker 11
Skrevet

Meget spesiell oppførsel, som jeg har vært borti noe lignende av selv. Ikke mulig å endre, slikt sitter dypt i personligheten. Det kan være et tegn på noe alvorlig.

Anonymkode: a9b4c...bd9

• Liker 3
Skrevet

TS

Det er helt vanlig i et forhold å være uenige/krangle litt innimellom. Han kan likevel ikke stikke av som en bortskjemt drittunge som ikke får viljen sin. 

Anonymkode: 38bd3...a24

• Liker 3
Skrevet

TS

Det er jo trolig hans skyld at dere krangler også. Og når han vet at han reagerer så kraftig så bør han jo gå inn for å finne en metode for å unngå krangling.

Hvis dere skal ha noen sjanse sammen, så må dere jobbe med kommunikasjonen dere i mellom. Forventninger til hverandre, triggere, og mer. Det krever trolig hjelp av en dyktig 3. part som kan utfordre dere. Du bør sette det som krav for videre forhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Det spiller jo ingen rolle det, kjære deg ❤️ Alt handler om moral, hvordan man tillater seg å behandle hverandre! Alle blir uenige, men man skal fremdeles ha respekt og være saklig. 

Det å true med å forlate noen under en krangel er veldig effektivt. Det vipper den andre parten helt ut av situasjonen, årsaken til krangelen forsvinner, argumentene blir borte og man ender opp med å tigge og forsvare seg i stedet. 

Hvem er den aggressive?Hvem bidrar til å presse krangelen videre? Hvem bruker de stygge ordene? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva tenker dere om det? I det ene øyeblikket kan han snakke lidenskapelig om å stifte familie, dele resten av livet sammen, kjøpe hus.... 

Og i det neste øyeblikk så er han så sint at han gjør det slutt og forsvinner i noen dager, for så å komme tilbake?

Tror jeg er litt relasjonsskada at jeg har holdt ut dette i tre år... hva tenker dere, kan det bli bedre?

Dette kommer ikke til å bli bra. Det er ikke nødvendigvis feil på noen av dere men dere gjør ikke hverandre bedre. Å ty til trussler ved krangler er barnslig og ødeleggende, og det er like ødeleggende at du tenker at du må endre deg så dere ikke krangler. Har du tenkt igjennom hva det vil gjøre for din livskvalitet å ikke ha egne meninger? Om dere ikke på 3 år har klart å ta tak i hvordan dere kommuniserer så er det kanskje ikke så mye håp? 

Anonymkode: 78ef1...021

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta han på ordet og la han få holde seg unna noen uker så blir det nok andre boller, eller så er det jo over😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Nei. Par krangler innimellom. Ja, du kan ha skyld i en krangel, men ikke se på det som en forlengelse i at du også er skyld i at han slår opp når dere krangler. Det er hans greie, og det er barnslig.

Anonymkode: 8fd79...9d1

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jeg ikke orket. 

• Liker 3
Skrevet

Mannen min var slik det første 1,5 året vi var sammen. Det endte med jeg nesten gjorde det slutt en gang og ble veldig sur. Ba han dra til helvete. Pakket mine saker og sa dette bruddet får vi snakke ordentlig om på morningen og det praktiske rundt det å flytte fra hverandre. Jeg var ekstremt bestemt. Da var han ikke så tøff og ønsket jo ikke det skulle bli slutt nei!🙄 Etter det stod jeg like fast på at han ikke får si slikt mer. Han fortsatte i en liten periode fremover etter det likevel. Da var min respons veldig nedlatende hver gang om den kommentaren som «skal du gjøre det slutt igjen nå!!» eller bare brushe det av og ignorere. 

Dette funket for meg. Den tid er endelig forbi og han har sluttet helt og fullstendig. Jeg elsker han mer enn alt i verden og han er verdens snilleste. 

Anonymkode: 1a2c2...f58

• Liker 3
Skrevet
Loff77 skrev (10 minutter siden):

Ta han på ordet og la han få holde seg unna noen uker så blir det nok andre boller, eller så er det jo over😀

Ikke smart med forslag om å «holde seg unna noen uker». Dette fører til en giftig av og på forhold. Det blir for dumt for voksne mennesker som burde trå til bedre løsninger. 

• Liker 2
Skrevet

Mannen min var slik det første 1,5 året vi var sammen. Det endte med jeg nesten gjorde det slutt en gang og ble veldig sur. Ba han dra til helvete. Pakket mine saker og sa dette bruddet får vi snakke ordentlig om på morningen og det praktiske rundt det å flytte fra hverandre. Jeg var ekstremt bestemt. Da var han ikke så tøff og ønsket jo ikke det skulle bli slutt nei!🙄 Etter det stod jeg like fast på at han ikke får si slikt mer. Han fortsatte i en liten periode fremover etter det likevel. Da var min respons veldig nedlatende hver gang om den kommentaren som «skal du gjøre det slutt igjen nå!!» eller bare brushe det av og ignorere. 

Dette funket for meg. Den tid er endelig forbi og han har sluttet helt og fullstendig. Jeg elsker han mer enn alt i verden og han er verdens snilleste. 

Jeg må bare legge til at din partner forsvinner i noen dager har jeg aldri opplevd med min mann. Dermed vet jeg ikke om du kan «fikse» dette på samme måte som jeg gjorde. For det å bli borte noen dager er feighet på et annet nivå. Du må likevel ta en alvorlig prat om at han må slutte å oppføre seg som en liten snørrete drittunge. 

Skrevet

Herregud at du orker! Det er jo en slags manipulasjon partneren holder på med. 

Røde flagg! Kom deg ut.

Anonymkode: 7beb9...7fc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS

Kjære deg, det der er en tankegang som ligner på den voldsutsatte har. "Det er nok egentlig min egen skyld". Nei, det er ikke din skyld. Uansett om du starter en krangel, så er hans reaksjon helt hinsides slemt. Løp.

Anonymkode: 0854d...09b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...