AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #41 Skrevet 23. august 2021 Ts her Takker for svar. Jeg har nok snudd litt på situasjonen i denne tråden, men budskapet var likt. Litt overrasket over å se at det er ca.50/50 på om man syns dette er innafor eller ikke. Hadde saken stilt seg annerledes om lekegrinda stod rett utenfor soveromsdøren og man hadde denne på gløtt, mens man selv lå i senga på soverommet? Anonymkode: b27be...f5f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #42 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her Takker for svar. Jeg har nok snudd litt på situasjonen i denne tråden, men budskapet var likt. Litt overrasket over å se at det er ca.50/50 på om man syns dette er innafor eller ikke. Hadde saken stilt seg annerledes om lekegrinda stod rett utenfor soveromsdøren og man hadde denne på gløtt, mens man selv lå i senga på soverommet? Anonymkode: b27be...f5f Var dette tull for å se reaksjon? Plis si det for har tenkt på det stakkars barnet i hele dag Anonymkode: d8cda...e0f 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #43 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvordan vet du at du er våken når babyen er våken? Anonymkode: eb524...474 Det antar jeg at jeg er. Det er uansett ikke et lekende barn - da vil jo barnet høres igjen. Anonymkode: 397ac...37f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #44 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Takker for svar. Jeg har nok snudd litt på situasjonen i denne tråden, men budskapet var likt. Litt overrasket over å se at det er ca.50/50 på om man syns dette er innafor eller ikke. Hadde saken stilt seg annerledes om lekegrinda stod rett utenfor soveromsdøren og man hadde denne på gløtt, mens man selv lå i senga på soverommet? Anonymkode: b27be...f5f Se tråden om «pappaen» som ville se film. Utelukkende negativt Anonymkode: 23526...5e3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #45 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Takker for svar. Jeg har nok snudd litt på situasjonen i denne tråden, men budskapet var likt. Litt overrasket over å se at det er ca.50/50 på om man syns dette er innafor eller ikke. Hadde saken stilt seg annerledes om lekegrinda stod rett utenfor soveromsdøren og man hadde denne på gløtt, mens man selv lå i senga på soverommet? Anonymkode: b27be...f5f Åh, takk og lov for at dette ikke var en reell problemstilling. Jeg var (og er, forsåvidt) helt satt ut over at så mange syntes dette var greit 😳 får rett og slett klump i magen av å tenke på en stakkars baby som sitter alene å leker for seg selv, time på time, mens mor sover. Anonymkode: c7aae...ea0 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #46 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Se tråden om «pappaen» som ville se film. Utelukkende negativt Anonymkode: 23526...5e3 Du ser ikke forskjellen på å se film og på å få dekket et grunnleggende behov som søvn? (Ja, jeg skjønner at filmeksempelet var en trolletråd, men jeg tror mange som har barn som sover godt ikke klarer å forestille seg hvor inn i margen sliten man blir av å ha barn som sover lite både dag og natt.) Og som jeg sa i et tidligere innlegg synes jeg altså at to timer er for lenge å la baby være uten tilsyn, men en halvtime-tre kvarter høres helt rimelig ut. Anonymkode: 967d5...e79 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #47 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Våkner du om baby er helt stille på natt da? Kan skje ting da også Anonymkode: 15a16...013 Det er ekstremt sjeldent at det går gæli om natta hvis baby sover i egnet sprinkelseng på ryggen og uten noe dilldall i senga. Anonymkode: ac765...297
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #48 Skrevet 23. august 2021 Jeg synes det virker som du har en sunn holdning om babylivet. Tenk på de som går å tenker hele tiden på at "oi, tenk om barnet blir stille og dør mens jeg sover noen få minutter". Stort sett går det fint. Det er jo bare å sørge for å ha leker som er ufarlige. F.eks unngå bamser med øyne som kan pirkes av og svelges. Det var en tråd her for ikke lenge siden om et par som våknet hvert kvarter om natten for å se at babyen pustet. Slik går det ikke an å leve. Dere skal faktisk klare en hverdag som foreldre, for dere selv og som par. Da trenger man søvn. Når man går trilletur og barnet sover med teppe eller regntrekk over vognen, så sjekker man jo ikke konstant om baby lever. Jeg tror nok bare venninnen din er litt mammapoliti og misunnelig på at du klarer å være en avslappet mor. Anonymkode: 897ba...ed7 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #49 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var dette tull for å se reaksjon? Plis si det for har tenkt på det stakkars barnet i hele dag Anonymkode: d8cda...e0f Tull som i at jeg ikke har gjort det, ja. Ellers er det en reell problemstilling hentet fra virkeligheten. Ts Anonymkode: b27be...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #50 Skrevet 24. august 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Ts her Takker for svar. Jeg har nok snudd litt på situasjonen i denne tråden, men budskapet var likt. Litt overrasket over å se at det er ca.50/50 på om man syns dette er innafor eller ikke. Hadde saken stilt seg annerledes om lekegrinda stod rett utenfor soveromsdøren og man hadde denne på gløtt, mens man selv lå i senga på soverommet? Anonymkode: b27be...f5f Nei, det er ikke greit uansett. Og jeg tror ikke det er helt 50-50. Sjekk også ut hvilke innlegg som blir mest likt - mange skriver ikke her inne, bare trykker på innlegg de er enige i. Anonymkode: 7ee48...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #51 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Spørsmålet er hvor dypt du sover. Du sier at du våkner om hen gråter, men våkner du om hen blir helt stille? Hvis svaret er nei, så synes jeg det er uansvarlig. Anonymkode: 397ac...37f Så du står og nistirrer på barnet ditt til enhver tid når hen leker? Anonymkode: 68518...9b5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #52 Skrevet 24. august 2021 Beklage for å si dette men det hadde jeg aldri kunne gjort😳 en ting er at det er uansvarlig for hvis det blir stille våkner du vel ikke, er jo da noe alvorlig kan skje ikke hvis det gråter… men en annen ting er at du har samvittighet til det 😳 og in1-2 timer da, det er lenge for en liten en å være i lekegrinda uten noen kontakt. Anonymkode: ab968...244
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #53 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du ser ikke forskjellen på å se film og på å få dekket et grunnleggende behov som søvn? (Ja, jeg skjønner at filmeksempelet var en trolletråd, men jeg tror mange som har barn som sover godt ikke klarer å forestille seg hvor inn i margen sliten man blir av å ha barn som sover lite både dag og natt.) Og som jeg sa i et tidligere innlegg synes jeg altså at to timer er for lenge å la baby være uten tilsyn, men en halvtime-tre kvarter høres helt rimelig ut. Anonymkode: 967d5...e79 Det er akkurat det samme. Man er fraværende for babyen og babyen får ikke kontakt. Absolutt ingen forskjell, er ikke slik at barnet tenker "åja men mamma sover, da er det jo greit" Anonymkode: 23526...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå