AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Har gjort dette en stund nå for å hente inn litt søvn. Babyen sover lite sammenhengende på dagtid, så det funker dårlig å sove når hen sover. Jeg sover som regel 1-2 timer mens ungen leker i lekegrinda rett ved siden av sofaen. Jeg våkner hvis hen gråter. Jeg har tenkt at dette er en god løsning, men jeg snakket nylig med en venninne som ikke ville si det helt i klar tekst, men det var tydelig at hun mente dette var veldig uansvarlig. Ungen kommer seg jo ikke ut av grinda, og jeg våkner som sagt hvis hen gråter. Ungen er 7 mnd. Hvem har rett? Anonymkode: b27be...f5f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Jeg syns ikke det er innenfor Anonymkode: 7922e...5b1 15
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Jeg hadde lett gjort det selv. Bedre enn å sette barnet foran TVen i vippestolen, i hvertfall! Anonymkode: eb524...474 17
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Jeg stusser mest over at du har en unge som godtar å være 1-2 timer i lekegrinda. Jeg tenker at mammapolitiet må roe seg litt. Så lenge man passer på at babyen er trygg, varm og man faktisk er like ved så gjør det du må for å komme deg igjennom babytiden. Det hadde vært noe annet om du gikk og la deg i senga di og lukket døra. Anonymkode: 19ee9...813 28
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Spørsmålet er hvor dypt du sover. Du sier at du våkner om hen gråter, men våkner du om hen blir helt stille? Hvis svaret er nei, så synes jeg det er uansvarlig. Anonymkode: 397ac...37f 19
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Jeg hadde absolutt ikke tord. Nettopp som over sier - hvis noe galt skjer blir jo barnet bare helt stille. Selv i en lekegrind med "trygge" leker kan ting gå galt. En 7 mnd gammel utvikler seg og får til nye ting hele tiden og trenger tilsyn når de er våkne. Jeg er også imponert og kanskje litt bekymret over at du har et barn som leker alene i lekegrind uten stimuli fra andre mennesker i 1-2 timer. Anonymkode: 7ee48...3bc 15
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Huff dette hørtes ikke så greit ut for ungen 😳 hva om barnet prøver å ta kontakt med deg og du bare er helt borte og apatisk. Vil tro det kan gjøre noe med tilknytningen og at baby lar vær å prøve å få kontakt siden mor ikke reagerer. Anonymkode: d8cda...e0f 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørsmålet er hvor dypt du sover. Du sier at du våkner om hen gråter, men våkner du om hen blir helt stille? Hvis svaret er nei, så synes jeg det er uansvarlig. Anonymkode: 397ac...37f Men hæ, sover du ikke om natten? 😂 Anonymkode: eb524...474 20
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde absolutt ikke tord. Nettopp som over sier - hvis noe galt skjer blir jo barnet bare helt stille. Selv i en lekegrind med "trygge" leker kan ting gå galt. En 7 mnd gammel utvikler seg og får til nye ting hele tiden og trenger tilsyn når de er våkne. Jeg er også imponert og kanskje litt bekymret over at du har et barn som leker alene i lekegrind uten stimuli fra andre mennesker i 1-2 timer. Anonymkode: 7ee48...3bc Sover dere på skift om natten? Anonymkode: eb524...474 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sover dere på skift om natten? Anonymkode: eb524...474 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hæ, sover du ikke om natten? 😂 Anonymkode: eb524...474 På natten sover baby trygt i senga si, uten leker. Man er selvfølgelig redd for krybbedød og følger anbefalingene for å forhindre det Å la en våken aktiv baby leke uten tilsyn er ikke det samme som å sove mens baby sove. Anonymkode: 7ee48...3bc 14
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 1-2 TIMER? Ærlig talt. Ta deg en 45-minutters så er det innafor. 2 timer uten stimuli for et barn er ganske drøyt, kan hende det prøver å få kontakt men bare gir opp. Når det gråter er jo det siste utvei for barnet for å få kontakt. ta deg sammen Anonymkode: 23526...5e3 11
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): På natten sover baby trygt i senga si, uten leker. Man er selvfølgelig redd for krybbedød og følger anbefalingene for å forhindre det Å la en våken aktiv baby leke uten tilsyn er ikke det samme som å sove mens baby sove. Anonymkode: 7ee48...3bc I en lekegrind, ikke på gulvet. Jeg syns ikke det er vesentlige forskjeller her mellom nattesøvn og lek i grind. Anonymkode: eb524...474 10
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 2 timer er for lenge, synes jeg, for babyen å være "alene". Skjønner behovet, da. Hva med å sove når babyen sover lur? Anonymkode: 9f806...d86 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet er hvor dypt du sover. Du sier at du våkner om hen gråter, men våkner du om hen blir helt stille? Hvis svaret er nei, så synes jeg det er uansvarlig. Anonymkode: 397ac...37f Våkner du om baby er helt stille på natt da? Kan skje ting da også Anonymkode: 15a16...013 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 2 timer er for lenge, synes jeg, for babyen å være "alene". Skjønner behovet, da. Hva med å sove når babyen sover lur? Anonymkode: 9f806...d86 Hun sier jo at babyen sover lite sammenhengende. Hadde jeg hatt en femmer for hver gang jeg har fått dette IDIOTISKE rådet.... Det er faktisk ikke alle barn som sover timesvis på dagen (og ikke på natten heller, så jeg skjønner godt behovet til TS). Dog litt enig med dem som sier at 2 timer er litt lenge for baby å være uten oppmerksomhet, men en god blund for mor er helt innafor i denne situasjonen. Anonymkode: 967d5...e79 17
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Er vel helt vanlig å ikke kunne sove på dagen med baby? Man lar ikke ungen være helt alene i noen timer… er det så sabla underskudd på søvn fra nettene burde jo far gjøre noe eller at noe annen familie eller venner kan passe på baby litt slik at mor kan sove. at dette er en vanlig sak for deg TS er jo helt hårreisende Anonymkode: d8cda...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 15 minutter powernap ville jeg tenkt var innafor, men en to timers strekk er alt for lenge! Anonymkode: f32e4...b8e 15
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Jeg syntes dette er helt innafor, så lenge alle lekene i barnegrinda ikke er til fare for barnet så ser jeg ikke problemet, barnet gråter hvis det ønsker oppmerksomhet, bedre med en mor som er uthvilt, enn en som er overtrøtt og dårlig kontroll over seg selv. Anonymkode: 9df1d...638 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 TS sier at hun våkner hvis barnet gråter. Lekegrinda står rett ved sofaen, slik at barnet har hele tiden kontroll på at mor er der. Hvis barnet trenger oppmerksomhet så varsler det slik at mor våkner, og klarer h*n å leke på egenhånd og trives med det må jo dette bare være bra. Om natten ligger barnet alene i mange timer uten at noen tenker at det er farlig. Skjønner ikke at dette skal være noe annerledes, og jeg tenker at barnet fortjener en mor som er mer uthvilt. Anonymkode: 7dcdf...421 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå