Gå til innhold

Savner mer kontakt med han jeg dater... bør jeg vente på at han tar kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en fin mann fem ganger nå. Vi har alltid hatt lite kontakt, og snakker kun sammen i forbindelse om og møtes.

Første gang vi møttes fikk jeg melding av han like etter vi møttes. Han har tatt initiativ til og møtes to ganger og jeg to. Problemet er at jeg føler at jeg fort er "den første" til å sende melding i kanskje 70% av tilfellene. Jeg er ikke masete, vi skriver sjeldent - avtaler igrunn kun når vi skal møtes. Det er helt ok.

Problemet er at sist vi var sammen spurte jeg om han skulle være mye hjemme til uka, også sa han bare at "det skjedde mye til uka og at han var veldig opptatt". Skal sies at jeg spurte han da han var påvei ut døra, og han hadde dårlig tid fordi han måtte rekke jobb...

Vi har hatt sex, og jeg kjenner at jeg blir lei meg over at jeg ikke får noen melding. Det skal sies at han vi alltid har hatt sånn kontakt, det har ikke "dabbet av". Jeg skulle bare ønske han tok mer initiativ. Vet han har mye med barna og på jobben som skjer, men jeg sitter og er lei meg nå...

Føler at det bør være han som tar initivativ til og møtes neste gang. Men, tenk om han aldri tar kontakt? Blir det da rart at jeg skriver en melding i slutten av uka og lurer på hvordan uka hans har vært?

De jeg tidligere har datet har sendt meg meldinger oftere, men virker ikke som han er av den typen

Er så redd for å "være redd for å sende melding" og la noe potensielt glippe....

Hva ville dere ha gjort?

Er livredd for å ta opp noe, vi har som sagt kun møttes fem ganger og dette bør jo egentlig "gå av seg selv". Skal jeg bare la det rusle og gå og sende han melding som vanlig i slutten av uken om jeg ikke har hørt noe? Vanligvis sender jeg melding i løpet av 3-4 dager, hvor han svarer kjapt og virker interessert.

Anonymkode: 3798b...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi møttes igår, så litt tidlig å forvente en melding av han sånn han er. Likevel bekymrer jeg meg for om han kommer til å ta kontakt. Hvordan ta initiativ uten å virke desperat? Skal ikke skrive før i slutten av uken isåfall.

Kjenner jeg er lei av denne "kvinnen skal bare sitte og vente, hvis ikke virker de desperate"-mentaliteten :( 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke masete, vi skriver sjeldent - avtaler igrunn kun når vi skal møtes. Det er helt ok.

Åpenbart ikke.

Men for all del, det er mulig du greier å overbevise deg selv bare du gjentar det mange nok ganger.

Anonymkode: 8c1c7...309

• Liker 6
Skrevet

Det er mulig han bare er ute etter sex. 

Så det beste er å snakke med han om det når dere møtes neste gang. Spør hva han er ute egentlig, og om han vil noe seriøst synes du ikke kommunikasjonen deres er tilfredsstillende.

Anonymkode: 3474a...118

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Åpenbart ikke.

Men for all del, det er mulig du greier å overbevise deg selv bare du gjentar det mange nok ganger.

Anonymkode: 8c1c7...309

Nei, du har helt rett.... :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mulig han bare er ute etter sex. 

Så det beste er å snakke med han om det når dere møtes neste gang. Spør hva han er ute egentlig, og om han vil noe seriøst synes du ikke kommunikasjonen deres er tilfredsstillende.

Anonymkode: 3474a...118

Han har sagt at han er ute etter å møte mennesker. Og om kjemi og alt stemmer søker han noe seriøst. Men, det er kanskje litt tidlig å vite etter fem dater? Er så vanvittig usikker

Skrevet

Mulig jeg overtenker dette og bare bør se an? Og se hvor lenge det varer. Ønsker ikke å ødelegge noe, men kjenner også at jeg må jobbe med å holde følelsene tilbake - blir veldig fort forelsket. Noe som er hardt kombinert med den moderne datingskulturen....

Skrevet

Jeg syns en fin regel for dating er: Alle måter å henge på er greit så lenge det føles bra for deg. Dette føles åpenbart ikke greit for deg, så jeg ville gjort en av to ting:

1) enten ta en prat med ham og si at han er en super fyr og du liker ham godt, og vil gjerne tilbringe mer tid med ham, men den sporadiske kontakten funker dårlig så dere bør avslutte det. Du kan håpe det vil få ham til å ta seg sammen men sannsynligvis sier han ok og stikker. Det bør du være forbedredt på om du gjør det. Fordelen er at du nå er fri til å møte noen som oppfører seg på en måte som passer bedre for deg!

2) Lag noen regler for deg selv: f.eks du skal aldri sende første melding to ganger på rad, du takker ikke ja til å møtes i helga etter torsdag, du er fri til å date eller møte andre så lenge du ikke har hørt fra ham etc. Dette er interessant fordi du skaper et rom for at han kan oppføre seg slik som er naturlig for ham, så du kan observere. Så kan du bestemme deg for om dette er noe du vil ha. Det kan også enten lære ham å forholde seg til dine ønsker (f.eks avtale helga tidlig) eller så vil «forholdet» deres fade ut ganske raskt. Da er du igjen fri til å finne noen som passer bedre for deg!

Jeg må dessverre si at jeg tror nok uansett hva du velger vil dette ta slutt ganske fort, for han virker ikke så veldig interessert. Men da er det jo bare bortkastet tid å klamre seg fast til ham uansett. Jo mindre tid du bruker i situasjoner som stresser deg og gjør deg ulykkelig jo større del av livet tilbringer du som lykkelig!

Anonymkode: de465...f7b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns en fin regel for dating er: Alle måter å henge på er greit så lenge det føles bra for deg. Dette føles åpenbart ikke greit for deg, så jeg ville gjort en av to ting:

1) enten ta en prat med ham og si at han er en super fyr og du liker ham godt, og vil gjerne tilbringe mer tid med ham, men den sporadiske kontakten funker dårlig så dere bør avslutte det. Du kan håpe det vil få ham til å ta seg sammen men sannsynligvis sier han ok og stikker. Det bør du være forbedredt på om du gjør det. Fordelen er at du nå er fri til å møte noen som oppfører seg på en måte som passer bedre for deg!

2) Lag noen regler for deg selv: f.eks du skal aldri sende første melding to ganger på rad, du takker ikke ja til å møtes i helga etter torsdag, du er fri til å date eller møte andre så lenge du ikke har hørt fra ham etc. Dette er interessant fordi du skaper et rom for at han kan oppføre seg slik som er naturlig for ham, så du kan observere. Så kan du bestemme deg for om dette er noe du vil ha. Det kan også enten lære ham å forholde seg til dine ønsker (f.eks avtale helga tidlig) eller så vil «forholdet» deres fade ut ganske raskt. Da er du igjen fri til å finne noen som passer bedre for deg!

Jeg må dessverre si at jeg tror nok uansett hva du velger vil dette ta slutt ganske fort, for han virker ikke så veldig interessert. Men da er det jo bare bortkastet tid å klamre seg fast til ham uansett. Jo mindre tid du bruker i situasjoner som stresser deg og gjør deg ulykkelig jo større del av livet tilbringer du som lykkelig!

Må først og fremst si: takk for svar. Han foreslår og møtes når jeg sender melding, tror du han fremdeles ikke er interessert? Er slik at jeg kan ønske han en fin kveld og så svarer han med at han lurer på om vi skal møtes den og den dagen (planlegger fort en uke frem i tid).

Er det dumt av meg å sende han en melding i slutten av uka om han ikke har tatt kontakt? Har så lyst til å bare ha en siste date på et sted jeg har ønsket å dra lenge som han også virket interessert i å bli med på. Og etter det vente til han tar kontakt? Eller er det dumt og krampeaktig? Han er virkelig fantastisk, ønsker ikke å miste han

Skrevet

Jeg var/er i akkurat samme situasjon, og det er så slitsomt å være så usikker. Jeg var helt i ubalanse i noen uker, fordi kontakten vår stemte ikke med det jeg oppfatter som normalt om man liker hverandre. Jeg har vært sint, lei meg, frustrert, usikker, glad, forelsket - alle følelser på én gang. Til slutt måtte jeg bare si i fra til han om at dette ikke funket for meg. Nå begynner jeg å komme meg ovenpå igjen, kjenner at en slik relasjon virkelig ikke er bra for meg. Tenker at når man dater noen så skal man i hovedsak føle glede og spenning, og prøver å holde fast på dette. Men så er han helt fantastisk når vi først møtes... Så det er vanskelig. Men tror vi bare må prøve å finne noen som passer oss bedre for å bli glad og lykkelig. Føler med deg ❤️ 

Anonymkode: 1db92...16e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg var/er i akkurat samme situasjon, og det er så slitsomt å være så usikker. Jeg var helt i ubalanse i noen uker, fordi kontakten vår stemte ikke med det jeg oppfatter som normalt om man liker hverandre. Jeg har vært sint, lei meg, frustrert, usikker, glad, forelsket - alle følelser på én gang. Til slutt måtte jeg bare si i fra til han om at dette ikke funket for meg. Nå begynner jeg å komme meg ovenpå igjen, kjenner at en slik relasjon virkelig ikke er bra for meg. Tenker at når man dater noen så skal man i hovedsak føle glede og spenning, og prøver å holde fast på dette. Men så er han helt fantastisk når vi først møtes... Så det er vanskelig. Men tror vi bare må prøve å finne noen som passer oss bedre for å bli glad og lykkelig. Føler med deg ❤️ 

Offf, godt å høre vi ikke er alene!

Møttes dere mye? Var det slik at du tok mest kontakt?

Og ikke minst: skjedde om du ikke tok kontakt? Tok han noe kontakt?

off mange spørsmål, er så frustrert...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde om du ikke tok kontakt? Skulle det stå

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Møttes som regel 1-3 ganger i uka. Jeg tok mest kontakt ja, og han svarer alltid hyggelig når jeg tar kontakt - men stiller sjeldent oppfølgingsspørsmål slik at samtalen går videre på snap f.eks. Jeg tok som oftest inititativ til å møtes, og passet det ikke for han, kom han med forslag om en annen dag. Hvis jeg ikke tok kontakt hørte jeg ikke noe fra han... Har lest mye på nett om dette, og det jeg har konkludert med er at han rett og slett ikke er nok interessert. Så prøver bare å akseptere det, være chill og gå videre. Men det er ikke så lett alltid, for han er som sagt veldig hyggelig og dette gir håp. 

Skrevet

Han er altså ikke så veldig interessert i noe annet enn sex, tenker nå jeg.

Som ei annen skriver over her, hvis en må ta initiativet hele tiden er ikke den andre interessert nok. Og dere har bare møttes 5 ganger, og allerede har sex? Da ville jeg brukt hodet mitt litt, og tenkt at han mest sannsynelig er ute etter en "av-blåsning" og det er vel deg. Ergo: Han ser etter en person han kan ha sex med, og møte i ny og ne - for en liten avkobling ift livet med jobb og barn. 

Skrevet

Slutt helt å ta initiativ, først da vil du se hvor interessert han egentlig er. Hører du ikke fra fyren på 1 uke så har du svaret ditt. 

En mann som ikke vil miste deg, vil være mer på. En det der !

Anonymkode: 910f6...9ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han har sagt at han er ute etter å møte mennesker. Og om kjemi og alt stemmer søker han noe seriøst. Men, det er kanskje litt tidlig å vite etter fem dater? Er så vanvittig usikker

Dette er bare en fin måte å si at han dater andre også. Spør rett ut om han dater andre. Dater dere? Som i å gå ut og spise, gå på tur, lage koselige middager hjemme og whatnot eller har dere bare sex og så skilles dere?

Vanligvis hvis en mann er interessert så vil han jo vise den interessen sånn at du ikke ser deg om etter andre. Han vil nok også prøve å vise seg fra sin beste side, og det virker det ikke akkurat som han gjør.

De jeg har datet pleier å sende mld hver dag hvis ikke vi treffes, de er interessert i hvordan dagen min har vært etc (og jeg i deres). Syns opplegget ditt høres mer ut som ff enn som dating. Etter fem dater er det på tide å ta eksklusivitetspraten.

Anonymkode: 2670b...f2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er bare en fin måte å si at han dater andre også. Spør rett ut om han dater andre. Dater dere? Som i å gå ut og spise, gå på tur, lage koselige middager hjemme og whatnot eller har dere bare sex og så skilles dere?

Vanligvis hvis en mann er interessert så vil han jo vise den interessen sånn at du ikke ser deg om etter andre. Han vil nok også prøve å vise seg fra sin beste side, og det virker det ikke akkurat som han gjør.

De jeg har datet pleier å sende mld hver dag hvis ikke vi treffes, de er interessert i hvordan dagen min har vært etc (og jeg i deres). Syns opplegget ditt høres mer ut som ff enn som dating. Etter fem dater er det på tide å ta eksklusivitetspraten.

Anonymkode: 2670b...f2e

Vi dater, ja... vi trener, spiser ute og gjør mye sammen!

Men hjelp, hvordan tar jeg praten på en diskre og ikke-trengende måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi dater, ja... vi trener, spiser ute og gjør mye sammen!

Men hjelp, hvordan tar jeg praten på en diskre og ikke-trengende måte?

Du virker alt for opptatt av å tilfredsstille han! og ikke gjøre noe som støter han vekk. Kutt det spillet der. Er han interessert skal det ekstremt mye til for å virke "trengende". Vær direkte og spør! Om han da er uklar i sin kommunikasjon med det så er det fordi han ikke er nok interessert. Dette vil ikke endre seg om du da "pleaser" han hele tiden. Så vær direkte, og tåler ikke "forholdet" dette da er det ikke liv laga uansett. Gå så videre og blokkere han. Virker ikke som han er ute etter noe seriøst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har så lyst til å anbefale boken «Hekta - på et håp om kjærlighet» av Sissel Gran. Jeg fikk den anbefalt en gang og ignorerte det, også kom jeg over den mange år senere og sparket meg selv om at jeg ikke leste den da, den hadde hjulpet masse! Den starter som en sann historie, egentlig dagboknotater av ei dame som forelsker seg i en fyr. Først er han mest på, men etter noen dater og sex er hun kjempeforelsket og han trekker seg litt tilbake. Hver dag obsesser hun over ham, hva han gjør på, skal hun sende melding etc. Andre del av boken er en psykolog som snakker om hva som egentlig skjedde psykisk med den besatte damen (som er hennes venninne) og hvorfor vi blir sånn og litt hvordan komme seg ut av det. Nydelig bok!

Ellers, for å svare på spm ditt over: du må gjerne ta kontakt og få den spesifikke daten du har så lyst på. Jeg tenker det bare ikke vil funke over tid hvis du må bære hele forholdet, derfor kan du når du er klar slutte å ta kontakt og se hva han gjør. Hører du aldri fra ham igjen har du ett svar og hvis du hører fra ham så har han i det minste blitt tvunget til å ta litt initiativ så kan du avgjøre om det er nok for deg med en mann det tar x antall dager mellom hver gang du hører fra.

Bare vit: mister du han her fins det menn der ute som har alle hans gode egenskaper, andre gode egenskaper i tillegg og som vil like deg godt nok til å sjekke inn nesten daglig bare for å ha små, morsomme prater med deg!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...