AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg hjelper min mor med å flytte. Det er under 1 uke igjen. Og jeg blir så stresset, hater flytting, mye som må være på plass og merker at flytte stresset tar over, får vondt i magen, spiser ikke nok og dagne frem til flyttingen går dårlig jeg gtuer meg+ st det påvirker jobben min. Det skal sies at jeg ikke er vant med å flytte mye. Er dette vanlig? Anonymkode: 4457e...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 (endret) Ja det er vanlig. Jeg har det absolutt ikke sånn selv, tvertimot, jeg elsker å flytte og får mye ekstra energi av det. Har flyttet mange ganger. Men de fleste jeg kjenner har det sånn som deg. Tipset er vel å bare ta det litt mer med ro, en ting av gangen, og at det ordner seg jo alltid. Kan dere spørre noen flere om å hjelpe til? Endret 23. august 2021 av solmåneogstjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 Ja, flytting er GRUSOMT. Anonymkode: 22656...c12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 Hva med flyttingen er det som stresser deg? Anonymkode: 12b65...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg blir så stressa at jeg havner i hypoman periode, og får da masse energi og overskudd. Ja, så stressa er det faktisk mulig å bli. Jeg har et hat-elsk forhold til flytting av denne grunnen. Anonymkode: 02a6a...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 Nei, ikke for meg. Flytting kan være stressende ja, men det blir ikke bedre om jeg stresser. I alle fall ikke om du spiser mindre, du trenger energien. Husk at flytting går fint, det står ikke om liv og død, og ja det kan være mye, men prøv å puste. Sist jeg flyttet, i fjor, pakket jeg ned i god tid. Ingen siste-liten stress. Så lenge du får med deg tingene og får vasket ut, så kan alt annet ordnes senere. Man MÅ ikke pakke ut kjapt, det kan tas over mange uker. Det viktigste er å ha en kasse med viktige kjøkkenting (litt mat, kaffe, kopper, bestikk, tallerkner, ostehøvel, en kjele osv) til de første dagene. Husk også toalettpapir og såpe. Så pakker dere en koffert med klær og medisiner for en uke. Vips har du fjernet to hovedgrunner til å stresse med flytting, mat og klær Husk å merke eskene med hvilket rom de skal på, og bær rett inn på riktig rom. Enda et problem løst. Adresseendring gjøres kjapt digitalt. Strøm har du uansett, bare husk å bytte til strømleverandør du selv ønsker etterhvert. Det er ikke så mye praktisk av slike småting du trenger stresse over Anonymkode: cace9...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med flyttingen er det som stresser deg? Anonymkode: 12b65...f22 Har planlagt alt. Venter på å få bilen på plass, den ordnes i løpet av uka. Vi har også gjort klart ting vi skal flytte. Jeg får også hjelp av en venn. Mor hjelper til og, men hun er litt eldre. Selv om alt er godt planlagt, så er jeg stresset over hvordan det praktiske skal gå. Anonymkode: 4457e...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 Tanken på å flytte får meg til å kaste opp.... Neida, men jeg skjønner deg, ts, og alle andre. Det er et stort prosjekt og det er ei stor omvetning av livet. Det første man må gjøre er å sørge for å ha tid nok, og hjelp. Men ikke så mye tid at man bare utsetter og ikke så mye hjelp at man ikke får seg til å gjøre noe sjøl. Og, la oss innse det: en 4,5 kubikks konteiner. Det trenger man. Det er en gyllen mulighet for å kaste gamle synder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har planlagt alt. Venter på å få bilen på plass, den ordnes i løpet av uka. Vi har også gjort klart ting vi skal flytte. Jeg får også hjelp av en venn. Mor hjelper til og, men hun er litt eldre. Selv om alt er godt planlagt, så er jeg stresset over hvordan det praktiske skal gå. Anonymkode: 4457e...db9 Da tenker jeg du kan ta det helt med ro og se hvordan det går, er ikke mer du kan gjøre, og da går det som det går - om du stresser eller ikke Det er god trening å bruke slike hendelser til å øve på å legge bort bekymringer som ikke er nødvendige og si til en selv at det ikke er lov å tenke mer på. Anonymkode: 12b65...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 23. august 2021 #10 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg blir også veldig stressa med flytting. Redd jeg har glemt noe i prosessen og det at alt skal være så perfekt ang. Vasking ol. I tillegg er jeg usikker på hva jeg skal kaste og hva jeg skal spare på under flyttinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 Man kan bli stresset når man tenker over alt man skal få på plass, men det gjelder bare å ta en ting om gangen. Hvis man skulle tatt innover seg alt man faktisk må gjøre, så hadde ingen flyttet eller kjøpt eller solgt eller bygget hus. Men det ordner seg alltid, ta en dag av gangen, en ting av gangen. Et visst stressnivå får man jo, men du trenger litt adrenalin for og få det ekstra giret man trenger når det er mye å få gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 Flytting står vel på listen over livets mest stressende opplevelser. Jeg husker jeg leste det sted og tenkte at det var voldsomt dramatisk, men da jeg var 21 så flyttet jeg utenlands flere ganger, og tok det jeg ville ha i to store kofferter og kastet resten. Det er klart at det blir mer omfattende desto eldre du blir. Jeg opprettholder likevel de samme rådene; du må kunne kaste med hard hånd, gi bort og selge på Finn og kun ta med deg det som faktisk er vakkert eller nyttig. De verste tingene bør settes bort - hiv penger på problemet. Planlegg et par hyggelige ting som skal gjøres når dere kommer; en vegg som skal males i en fin farge eller en lysekrone som skal opp. Ha en liten 'innflytningsfest' og sprett en flaske champagne med litt god mat når dere kommer. Og husk at ingen dør av flyttestress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 25. august 2021 #13 Del Skrevet 25. august 2021 Ja, bare styr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 25. august 2021 #14 Del Skrevet 25. august 2021 Ja, jeg hater å flytte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 10.22): Jeg hjelper min mor med å flytte. Det er under 1 uke igjen. Og jeg blir så stresset, hater flytting, mye som må være på plass og merker at flytte stresset tar over, får vondt i magen, spiser ikke nok og dagne frem til flyttingen går dårlig jeg gtuer meg+ st det påvirker jobben min. Det skal sies at jeg ikke er vant med å flytte mye. Er dette vanlig? Anonymkode: 4457e...db9 Jeg HATER å være mellom to steder. Anonymkode: 46fd1...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Del Skrevet 25. august 2021 Nei, blir ikke stresset av flytting. Det er litt å gjøre ja, men har en mental liste og å bli ferdig med en ting gir meg motivasjon. Har dessuten sørge for å ha lite saker og ting, det gjør også flytting enkelt og greit. Anonymkode: a7b99...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg har flyttet mange ganger, men synes det er stressende ja. Nå skal jeg flytte innenfor samme by, men synes det er stressende fordi jeg må gjøre alt alene. Har ingen å spørre om hjelp heller. Planen er å leie bil og kjøre selv, men jeg stresser litt med det siden jeg ikke er vant til å kjøre i by. Har heldigvis ikke noe særlig med møbler så akkurat slipper jeg unna. Samtidig så gleder jeg meg til å flytte til den nye leiligheten og det å komme meg på plass der. Anonymkode: 25042...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg flytter nå og det er jævelig. Bor alene. Kaster og pakker hele dagen dag etter dag men føler det går i museskritt. Og appåtil grue meg til nytt og ukjent sted hvor jeg må lære meg hvor alt ligger Anonymkode: 72c23...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #19 Del Skrevet 27. august 2021 Det er pyton. Dobbel husleie i minst en måned, dobbel strøm, svindyrt, man mangler møbler og ting, man mister totalt oversikt over enkelte ting, alltid nytt å sette seg inn i, og man mister alltid en kolli per flyttelass. Har flytta 37 ganger i livet mitt. Er førti år nå. Å flytte er det samme som å sette livet på vent. Man får ikke fritid eller kan leve et normalt liv før man er på plass, noe som tar minst et par mnd pr flytting. Rutiner og alt blir helt ødelagte. Anonymkode: 266b4...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #20 Del Skrevet 27. august 2021 Man takler ting forskjellig, men de fleste syns nok det er slitsomt å flytte. Selv blir jeg stressa og sliten av å flytte. Mer enn folk flest, kanskje. Skal hjelpe mamma med å flytte nå, så kjenner på det. Anonymkode: 521d5...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå