Gå til innhold

Dere som er skilt, hvor lenge varte ekteskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor ble dere skilt?

Anonymkode: 9a346...af0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skilt, men separert. Ekteskapet varte i nesten ni år. Det tok slutt fordi han etablerte et nytt forhold med en annen kvinne. 

Anonymkode: 6afb5...c75

• Liker 1
Skrevet

Nesten tjue år. Selv om det nok var temmelig på overtid når det endelig var over. 

Skrevet

Vi var gift i 11 år, og var samboere i nesten 7 år før vi giftet oss. Vi ble skilt fordi vi vokste fra hverandre kan du si. Og det viste seg at vi hadde ekstremt ulikt syn på hva det vil si å være en familie feks. Det var det underliggende. utløsende faktor var at han fikk oppmerksomhet fra ei mye yngre dame, og dermed fikk han vel den drivkraften han trengte for å bryte opp familien. Men vi har det alle bedre etter bruddet, så enda så vondt det var så var det riktig.

• Liker 3
Skrevet

Vi var gift 7 år og sammen i flere år før det. Og nære venner før det igjen. 

Det er sikkert flere riktige svar på hvorfor vi blei skilt, men et av dem er nok måten vi kommuniserer på. Hans indirekte stil, som jeg oppfatta som vennlig i fredstid, blei vag og manipulativ da vi fikk problemer. Tilsvarende opplevde han nok at jeg nudga ham klart i fredstid, men at min type tilbakemelding da vi fikk problemer var ubehagelig. Jeg savna klar tale (eller rettere sagt, jeg trodde de tingene han tok opp var klar tale, ikke hint til andre ting han egentlig var opptatt av) og han savna, ja, hvis jeg hadde skjønt det ordentlig hadde vi kanskje vært gift nå. For det gikk ikke på god vilje ihvertfall.

Jeg fant meg en direkte ny kjæreste. For det der orker jeg ikke en gang til. Men der er det andre utfordringer igjen. Det er alltids noe. 

Anonymkode: ddcea...87a

• Liker 3
Skrevet

Gift i 5 år, bodde sammen 7 år før vi giftet oss. Han fant en yngre og sprekere barnløs kvinne, dermed var vi over. 

Anonymkode: 66358...0ea

• Liker 2
Skrevet

Var sammen 10 år før vi ble gift, ekteskapet varte under 2 år. Han endret seg helt etter bryllupet og ble voldelig.

Anonymkode: b3d86...d31

Skrevet

Vi var gift i ni år, sammen i tre før vi giftet oss. 

Ble skilt fordi vi etterhvert hadde forskjellige behov. Han hadde behov for noen som var mor for ungene og ordnet logistikken, jeg hadde behov for en som er i mitt hjørne generelt i livet, en jeg kan kommunisere med. 

Anonymkode: 3616b...46b

Skrevet

13 år, sammen i 20 år.

Anonymkode: ca750...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

13 år, sammen i 20 år.

Oi. Det er akkurat der "vi" er i livet. 

Har alltid tenkt at når ting har vært godt og etablert så lenge, så varer det. Har egentlig aldri tvilt på noe med forholdet. 

Hva skjedde? Noe som bygde seg opp over tid? Endring i personlighet? 

Anonymkode: 860f6...988

Skrevet

Skilt etter 21 år, sammen i 23. Det var han som valgte å gå. Vi ble skilt pga at dårlig psykisk helse hos oss begge drev oss vekk fra hverandre. På toppen av det hele traff han en annen kvinne. 

Han giftet seg med hun andre fire måneder etter at skilsmissen vår var i orden. De var gift i ett og et halvt år før han tok ut separasjon fra henne også. 

Anonymkode: 994ce...ace

Skrevet

Sammen i 9 år, gift i 4 av dem. To barn. Skiltes fordi hun var utro med en yngre mann.

Skrevet

Gift i 26 år. Hun traff en annen og det utløste bruddet, men det var sikkert også andre ting som var årsaken.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg gikk etter 20 år pga manglende interesse for meg, barna og hjemmet.  Angrer på at jeg ikke gikk lenge før.  Jeg var heldig og traff en ny og god mann/menneske senere.

Skrevet
stan skrev (6 timer siden):

Nesten tjue år. Selv om det nok var temmelig på overtid når det endelig var over. 

Samme her. 

Slutt pga vold og dårlig impulskontroll. 

Anonymkode: 92b48...056

Skrevet

Gift i ca. 8 år, sammen i 7 år før det. Altså totalt 15 år sammen og to barn. 

Det var etter barn nummer to at ting begynte å rakne for alvor. 

Vi var ganske unge og umodne da vi traff hverandre, og jeg var ikke helt bevisst hva jeg egentlig skulle se etter i en kvinne. Jeg ble ikke godt kjent med hennes bakgrunn før vi hadde vært sammen en stund og blitt forelsket. Vi har hatt en veldig ulik oppvekst, med ulike verdier. Det kunne sive gjennom og gi seg utslag i krangler om absolutt alt. Det var hun som gikk, men hadde hun ikke gjort det, hadde nok jeg gjort det før eller senere. 

Jeg er gift på ny, med en kvinne som er mye mer lik meg og med ganske lik oppvekst og bakgrunn. Jeg innser i etterkant at jeg var blitt så vant til krangling at jeg trodde stadig småkjekling var normen. Nå krangler vi ytterst sjelden. 

Anonymkode: 0eaff...c75

Skrevet

Gift i 7 år. Vi vokste fra hverandre og hadde ikke sex på 5 av de 7 årene (sammen i 11 år)

Anonymkode: 81883...06f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oi. Det er akkurat der "vi" er i livet. 

Har alltid tenkt at når ting har vært godt og etablert så lenge, så varer det. Har egentlig aldri tvilt på noe med forholdet. 

Hva skjedde? Noe som bygde seg opp over tid? Endring i personlighet? 

Anonymkode: 860f6...988

Det som skjedde med oss, var at vi rett og slett vokste fra hverandre og havnet på to ulike plasser… Det var jeg som ville gå og en liten stund etter bruddet så skjønte han også at det var det lureste. Vi samarbeider godt om barnet vårt og ingen sure miner. 

Skrevet

Første ekteskap: varte i 1,5 år, og jeg vet ikke hva som skjedde. Han bare stakk og nekta å snakke om annet enn salg av leiligheten vi hadde sammen. Ti år siden nå og aldri møtt ham etter den dagen han gikk ut av leiligheten og jeg fant gifteringen i postkassa.

Andre ekteskap: varte også i 1,5 år. Vi fikk barn, og det virker som det trigget noe i ham fra hans egen barndom. Han fikk store psykiske problemer, ble aggressiv og begynte å drikke. Sviktet meg og barnet. Så jeg stakk denne gangen.

Angrer meg sånn på begge ekteskapene, ingen vil ha noen som er skilt to ganger før man er 40. Og alene med ett barn.

Anonymkode: 512bd...f3a

Skrevet

Jeg flyttet ut 6 mnd etter at vi giftet oss. Tok ut separasjon etter 3 år og var skilt etter 4 år.

Jeg gikk grunnet vold.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...