AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Trenger noen råd nå og og hjelp til å sortere hva som kanskje er en fase eller er en fare for å bli permanent. Datteren vår på 10 år sliter sånn på kveldene. det er det en ritualet etter det andre når det leggetid, hun må si de samme tingene, tisse hundre ganger, sjekke dører, lys osv. Alt dette må hun mange ganger. helt klart tvangshandinger/tanker. Vi andre i familien holder på å bli gale. hele prosessen varer fort 1 time eller mer hver kveld. Det betyr at hun sovner for sent og i tillegg holder søsken våken med styret sitt. Hva gjør vi? hjelper ikke være strenge, sinte, forståelsfulle.. ikke noe gjør situasjonen bedre. jeg er rådvill. skal hun bare få holde på og går dette over? eller er vi der hvor vi bør søke hjelp? jeg vil ikke lage noe mer ut av det enn nødvendig. Men er det flere som har eller hatt det slik og kan fortelle? Anonymkode: dc011...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 Du kontakter fastlege og får en henvisning til BUP. Det er ikke noe å tenke på engang. Tvangshandlinger kan være invalidiserende, og spesielt for et barn. Ta tak før det blir verre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 Søk hjelp ! Dette ligner jo på OCD uten at jeg skal gi en diagnose på det. Det hemmer henne i hverdagen, og da må hun få hjelp for sine psykiske problemer. Anonymkode: abe7b...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 Hun bruker over en time om dagen på tvabgshandlinger. Dere bør kontakte lege. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 Hun har fått holde på med dette så lenge at dere holder på å bli galne men dere har ikke vært hos lege for hjelp? Når man registrerer at ens barns sliter psykisk så er det om å gjøre å få hjelp så raskt som mulig ikke vente for man ikke vil "lage noe mer ut av det enn nødvendig"... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger noen råd nå og og hjelp til å sortere hva som kanskje er en fase eller er en fare for å bli permanent. Datteren vår på 10 år sliter sånn på kveldene. det er det en ritualet etter det andre når det leggetid, hun må si de samme tingene, tisse hundre ganger, sjekke dører, lys osv. Alt dette må hun mange ganger. helt klart tvangshandinger/tanker. Vi andre i familien holder på å bli gale. hele prosessen varer fort 1 time eller mer hver kveld. Det betyr at hun sovner for sent og i tillegg holder søsken våken med styret sitt. Hva gjør vi? hjelper ikke være strenge, sinte, forståelsfulle.. ikke noe gjør situasjonen bedre. jeg er rådvill. skal hun bare få holde på og går dette over? eller er vi der hvor vi bør søke hjelp? jeg vil ikke lage noe mer ut av det enn nødvendig. Men er det flere som har eller hatt det slik og kan fortelle? Anonymkode: dc011...c78 Du er tålmodig. Du snakker med henne og du tar kontakt med fastlegen som henviser videre til bup. Der får dere oppfølging og råd! Dette er nok ikke så lett for henne heller! Anonymkode: f4c68...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er tålmodig. Du snakker med henne og du tar kontakt med fastlegen som henviser videre til bup. Der får dere oppfølging og råd! Dette er nok ikke så lett for henne heller! Anonymkode: f4c68...b16 Du burde søkt for lenge siden om det har holdt på så lenge. Ring og få time. Lykke til Anonymkode: f4c68...b16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trenger noen råd nå og og hjelp til å sortere hva som kanskje er en fase eller er en fare for å bli permanent. Datteren vår på 10 år sliter sånn på kveldene. det er det en ritualet etter det andre når det leggetid, hun må si de samme tingene, tisse hundre ganger, sjekke dører, lys osv. Alt dette må hun mange ganger. helt klart tvangshandinger/tanker. Vi andre i familien holder på å bli gale. hele prosessen varer fort 1 time eller mer hver kveld. Det betyr at hun sovner for sent og i tillegg holder søsken våken med styret sitt. Hva gjør vi? hjelper ikke være strenge, sinte, forståelsfulle.. ikke noe gjør situasjonen bedre. jeg er rådvill. skal hun bare få holde på og går dette over? eller er vi der hvor vi bør søke hjelp? jeg vil ikke lage noe mer ut av det enn nødvendig. Men er det flere som har eller hatt det slik og kan fortelle? Anonymkode: dc011...c78 Har hørt at dette kan være en utfordring i 10års alderen. Hørte på en podkast men husker ikke hvor. Søk på Hedvig Montgomery. Men uansett. Ville søkt hjelp hos fastlege. Viktig å ikke shame barnet. Ellers hadde jeg det selv men ikke så ille. Og holdt det skjult. Pluttselig, etter en ferie, gikk det over. Tok til fornuft på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå