Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig situasjon. Jeg trodde jeg var godt likt på arbeidsplassen min, men der tok jeg kanskje feil. Kontoret til sjefen er lytt og ikke langt fra pauserommet vårt. Satt og spiste og hørte hun sa negative ting om meg. Ingen rom for misforståelser, altså.

Vi har et lite miljø og hun har ganske nylig rost meg opp i skyene fordi jeg var så flink. Noe som da tydeligvis ikke stemmer. Skal jeg si noe? Føler jeg ikke helt klarer å legge det bak meg. 

Anonymkode: b372f...da6

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem fortalte hun negative ting til? En kollega eller en annen leder? 

Anonymkode: 057bd...452

• Liker 4
Skrevet

Hvilke ting var det hun sa? Faglig eller personlig?

Anonymkode: 22627...837

• Liker 3
Skrevet

Faglig eller personlig - og til hvem - dette er faktisk veldig vesentlig!

• Liker 4
Skrevet

Stakkars, føler med deg. Sjefen din eier ingen manerer! Sjefen min rævkjører meg alltid face 2 face.

• Liker 6
Skrevet

Kritiserte hun jobben din eller deg som person? Og hvem var det som tok imot kritikken? 

Skrevet

Hm....

Dette høres ganske uprofesjonelt ut. Ingen sjefer liker alle, men man holder munnen lukket. 

Tror jeg hadde tittet etter ny jobb, uten å si noe selvsagt - og takket ja om du får et fristende tilbud.

Og utover det hadde jeg bare latt det fare som nettopp det dette er: høyst uprofesjonelt, og det tenker nok dem som hørte på i sitt stille sinn. 

Du kommer ingen vei med å ta det opp, du må jo bruke vedkommende som referanse på et tidspunkt. 

Anonymkode: 53154...556

• Liker 2
Skrevet

Det ble sagt til en annen ansatt, og det handlet om mine egenskaper i forbindelse med jobben min. Jeg anser meg selv som vel likt blant kollegene mine, og som skrevet har jo denne sjefen også sagt mye bra om meg. Den andre ansatte svarte ikke, det ble skiftet samtaleemne rett etterpå. 

• Liker 1
Skrevet

Dette vil jeg spurt sjefen din om. Fått klarhet i situasjonen og fått en forklaring.

I det sekundet du etterspør dette så innser sjefen at hen har trødd på et bananskall og må loggre seg ut av det. 

Det som da vil skje er at du får tidenes største bortforklaring, for så en superblid og medgjørlig sjef mot deg i tiden som kommer, som aldri vil ytre dette mot deg igjen og som vil jekke sine uttalelser 10 hakk. 

Gjør du ingenting, så vil sjefen fortsette å mene det hen mener, og gjerne enda mer.

Anonymkode: c1ed3...3d0

• Liker 6
Skrevet

Rødt flagg, ville faktisk observert adferd til denne sjefen, rose deg opp i skyene for å så snakke negativt om deg bak ryggen din? ikke rart den andre kollegaen ikke svarte.

Ikke bit på smiger, se det for hva det er..  søk deg vekk.

Anonymkode: 7c0f1...f45

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 16.37):

Det ble sagt til en annen ansatt, og det handlet om mine egenskaper i forbindelse med jobben min. Jeg anser meg selv som vel likt blant kollegene mine, og som skrevet har jo denne sjefen også sagt mye bra om meg. Den andre ansatte svarte ikke, det ble skiftet samtaleemne rett etterpå. 

Hadde faktisk begynt å se etter annen jobb. Jeg hadde nok ikke klart å ta opp med sjefen og spurt om hvorfor. Det synes jeg uansett ikke er relevant. Det er nesten som å si at bare du kan forstå det, så er det greit… nei, dette er ikke greit uansett. 

Den ansatte var tydeligvis ikke enig med sjefen siden h*n ikke svarte. Det er bra.

Anonymkode: 3bf63...d78

• Liker 5
Skrevet

Hørte du i hvilken sammenheng det ble sagt? Sa sjefen altså dette ut av det blå, eller var du/dine oppgaver tema?

Er sjefen din mellomleder eller øverste leder?

Jeg ville funnet trøst i at din kollega ikke jattet med eller sa seg enig. Ellers har du jo valget mellom å se deg om etter ny jobb, eller konfrontere sjefen, litt avhengig av hvor mye du bryr deg om vedkommendes mening og hvor mye det har å si for eventuelle opprykk. Det er jo ikke sikkert sjefen din blir i den stillingen for alltid heller, og hvis du ellers trives godt er det synd å bytte pga. henne.

Anonymkode: 9df81...10c

• Liker 1
Skrevet

Hadde absolutt gått inn på kontoret hennes og sagt hva jeg hadde hørt og hva jeg mente om hennes uproffesjonelle måte å styre skuta på. Hadde aldri tidd stille om at hun baksnakket meg til en av mine kollegaer.  Totalt lavmål og dårlige lederegenskaper og akkurat de ville jeg sagt også.

Anonymkode: f2d53...3ca

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...