Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gidder ikke sende. Bor i Oslo og det er alltids noen som kan komme og hente. 

På kjøpersiden ønsker jeg helst å kjøpe av folk som bor slik at det kan legges utenfor. Jeg stresser SÅNN med å møte opp på et fremmed sted i byen på et nøyaktig tidspunkt. Uforutsigbar trafikk og tull med GPS gjør meg veldig stresset. 

dere? 

Anonymkode: c296c...4ad

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender så lenge de betaler frakt og alltid betaling på forhånd.

Er aldri på kjøpersiden så der har jeg ingen krav.

Skrevet

Sender ikke. 

Og jeg GIDDER ikke å selge til folk som "maser". Da beholder jeg heller tingen selv. 

Som kjøper foretrekker jeg å kjøpe der jeg kan gå eller sykle til. 

Anonymkode: 3f032...1cd

Skrevet

Jeg sender ikke. Av og til kan jeg være grei og kjøre produktet til den som kjøper eller får, hvis det er på veien. Folk som pruter på allerede svært lavt pris blir bare blokkert. Gidder ikke å forholde meg til slike mennesker.

Jeg kjøper ikke noe på Finn, så ingen krav.

Anonymkode: aa03f...340

Skrevet

Som selger:

-Gidder ikke å sende, kjøper får selv hente, og er det noe tungt får de ta med bærehjelp. 
-Hvis kjøper kommer med en tåredryppende historie om hvorfor akkurat de bør få noe gratis, får de ingenting. Hiver det framfor å gi det bort da. Slemt? Kanskje litt. 
-Legger aldri ut noe gratis på Finn, har inntrykk av at det tiltrekker seg useriøse og tvilsomme folk. Skal jeg gi bort noe kjører jeg det enten selv til returstasjonens bruktbutikk, eller så legger jeg det ut på Facebook. 
-Tar kun imot betaling på Vipps (med mindre det er bruktbilsalg eller noe annet som er dyrt).

Som kjøper:

-Ser helst at jeg kan kjøre helt til døren.

Anonymkode: b07f0...978

• Liker 1
Skrevet

Sender aldri. Tar kun Vipps. Er det flere som er interessert i ting jeg gir bort velger jeg den som fremstår som mest høflig.

Anonymkode: c9a8b...cf0

• Liker 2
Skrevet

Såfremt folk kommuniserer på en fornuftig måte, så har jeg veldig få regler. Jeg skjønner at Norge er et langstrakt land og det å sende en vare er helt naturlig. Betaling på vipps eller bankkonto evt cash i hånda ved oppmøte er ok.  Har kjøpt og solgt på finn.no i mange år og har egentlig ingen spesielt negative erfaringer.

• Liker 13
Skrevet

Jeg har ingen krav egentlig, men etter at jeg har opplevd noen idioter tar jeg alltid bilder av ting. 

Feks solgte jeg en gryte, og hun damen sjekket den hjemme hos med. Det var ingen hakk i den eller noen skader, sånn 2-3 dager senere fikk jeg klage på at den var ødelagt. Hadde heldigvis ikke slettet bildene jeg tok av tingen. 

Samme med en PlayStation 3 som jeg solgte for mannen min. Han sjekket at alt funket rett før vi dro, leverte den til han som skulle kjøpe som holdt den i en bærepose på sykkelen slik at den dunket i hjulet stadig vekk. Når han kom hjem klaget han på at den ikke virket, men viste seg at tv’en han hadde ikke støttet PlayStation. 

Så etter flere slike situasjoner er det ingen retur, og jeg har bildebevis på at alt er som det skal før salg. 

Anonymkode: 01190...5f4

• Liker 3
Skrevet

Godtar kun Vipps.

Ved henting på døra så krever jeg forhåndsbetaling slik at varen kan henges utenfor til avtalt tid. Gidder ikke sitte hjemme og vente på folk som sjelden/aldri dukker opp til avtalt tid. 

Anonymkode: b11f8...793

• Liker 6
Skrevet

Ved kjøp eller salg så er det kun personlig oppmøte og kontant oppgjør som gjelder, sender ingenting og kjøper heller ikke ting som må sendes. Av erfaring så unngår jeg også utlendinger og folk som ikke snakker eller skriver norsk. 

Anonymkode: be5f4...907

• Liker 4
Skrevet

Sender ikke. - folk som kommer med skambud blir avslått (selvsagt) og jeg GIR heller bort tingen, enn å selge til dem. 
En som spør og graver om "alt" dropper jeg... tenker det blir bare styr og pes

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke helt det der med å ikke gidde og sende. Jeg selger til den som er villig til å betale mest. Så lenge kjøper dekker fraktkostnaden sender jeg gjerne. Bor i Trondheim og har de fleste av mine "kunder" i Bergen og Stavanger, så jeg hadde tapt MYE på å ikke sende

• Liker 12
Skrevet

Svarer ikke på pruting.

Anonymkode: 8747b...072

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sender aldri, vil de ha varen så får de komme å hente den. 

Skrevet

Førstemann til mølla, som i førstemann som faktisk kan komme og hente, eller lage en konkret avtale for det.

Har brent meg på å holde av ting for tullinger som bare har masse unnskyldninger eller aldri dukker opp, og så hvis/når de først stiller opp så skal de prute eller ikke ha det likevel.

Det skal gå kjapt og smertefritt, spesielt når det er "gis bort".

• Liker 6
Skrevet

Jeg sender mot at de betaler via vipps og betaler frakta.  Det må betales før jeg sender. Så sant det er langt unna.

Er det i nærheten må det hentes. 

Skal jeg selv kjøpe, og det er langt unna, spør jeg om det kan sendes mot at jeg betaler frakt .

• Liker 2
Skrevet

Gidder ikke sende.

skriver det i annonsen, og gidder dermed ikke svare folk som spør om jeg kan sende, eller skal belære meg om hvor enkelt helthjem liksom er.

gidder ikke sende flere bilder, når de jeg har er skarpe og gode og produktet er nytt.

gidder heller ikke svare folk som spør om det er slitt eller bruksmerker når jeg skriver at tingen er NY med LAPP fortsatt hengende på.

er litt giddalaus på finn skjønner jeg.

er alltid hyggelig og svarer de aller fleste, heldigvis flest oppegående folk. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg sender ikke. Kjøper får komme hit å hente gjenstanden selv, slik at vi er enige om tilstanden før kjøpet gjennomføres. Da kan ikke kjøper komme med at "varen var ødelagt da jeg fikk den". Nei, det var den ikke, den funket fint og var i en tilstand du selv godkjente, da du kom hit å prøvde/kikket. 

Anonymkode: a0117...61b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sender ikke. Kjøper får komme hit å hente gjenstanden selv, slik at vi er enige om tilstanden før kjøpet gjennomføres. Da kan ikke kjøper komme med at "varen var ødelagt da jeg fikk den". Nei, det var den ikke, den funket fint og var i en tilstand du selv godkjente, da du kom hit å prøvde/kikket. 

Ps. Det gjelder andre veien. Jeg har fått tilsendt varer som ser helt jævlige ut ift bilde, og overhodet ikke den tilstanden selger påsto. Så jeg kjøper ikke ting selv, med mindre jeg kan komme å hente det, og dermed se på varen før kjøp. Har snudd i døra et par ganger og.

"Sofaen en er fin den, men det ene beinet er knekt. Det glemte jeg kanskje å skrive i annonsen". Fint for deg, men da skal jeg ikke ha den. 

Skrevet

Gidder i hovedsak ikke sende, gjør jeg det skal varen betales på forhånd og porto betales av kjøper.

Prisen reduseres ikke fordi noen kommer med en lang tirade om at de er alenemor, er ufør, er syk, har lite penger ect, prisen er satt og er ikke et utgangspunkt for pruting, det står også i annonsen. 

Gis bort mot henting betyr nettopp det, maser du om levering gis den til noen andre. 

Anonymkode: 75415...d98

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...