AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Dere som bruker PAI, hva er deres alder og deres fitness alder? Anonymkode: 9700f...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 38, 25. Tror jeg får litt gratis pga lav hvilepuls. Anonymkode: 777be...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosi Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 34år, 59 fitnessalder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 31 år, under 20 i fitnessalder. Tjener mye PAI på en løpetur, har høy makspuls (tipper opp mot 200). Anonymkode: 6148c...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 Får man mer pai dess høyere makspuls man har? Jeg har ikke så høy makspuls.. Anonymkode: 777be...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnidomni Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 39 år , 26 i fitness alder. blir heldigvis 25 før jeg blir 40 år🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får man mer pai dess høyere makspuls man har? Jeg har ikke så høy makspuls.. Anonymkode: 777be...a4f Kan ikke se noe om det. Dette er hva jeg kan finne om puls: PAI tar utgangspunkt i hvor gammel du er, om du er kvinne eller mann, hvilepulsen og makspulsen din, i tillegg til kondisjonsnivået ditt. PAI baserer seg altså ikke på hvor mange skritt eller hvor mange minutter med fysisk aktivitet du gjennomfører hver dag. Det er fordi disse målene ikke alltid gir et riktig bilde på om du er aktiv nok, ettersom de ikke tar hensyn til treningsintensitet. Derfor kan PAI være bedre egnet til å avgjøre om man trener nok til å oppnå markant bedre helse. https://www.ntnu.no/cerg/personal-activity-intelligence#måle ts Anonymkode: 9700f...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Får man mer pai dess høyere makspuls man har? Jeg har ikke så høy makspuls.. Anonymkode: 777be...a4f Jepp, har snakket med forskerne. Har du en naturlig høyere makspuls vil du tjene mer PAI. De anbefaler å legge eget mål på rundt 120 PAI om dette er tilfellet 👍 Sikkert motsatt om du har lavere maks enn forventet basert på alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 23. august 2021 #10 Del Skrevet 23. august 2021 Er 41 år, fitnessage er 23, men har akkurat begynt med appen (2 uker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 Er 50 år, og har fitnessalder 56... Har akkurat tatt den i bruk. Anonymkode: 67d2e...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 Sandum.PT skrev (3 timer siden): Jepp, har snakket med forskerne. Har du en naturlig høyere makspuls vil du tjene mer PAI. De anbefaler å legge eget mål på rundt 120 PAI om dette er tilfellet 👍 Sikkert motsatt om du har lavere maks enn forventet basert på alder. Jeg har lavere. Kommer sjelden over 180. Men er ikke det litt rart da? Makspuls sier jo ikke noe om hvor god form man er i? Anonymkode: 777be...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. august 2021 #13 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har lavere. Kommer sjelden over 180. Men er ikke det litt rart da? Makspuls sier jo ikke noe om hvor god form man er i? Anonymkode: 777be...a4f Det er riktig, men hvor stor prosentandel av din maksimale puls du jobber på har noe å si for hvor mange PAI du får fordi jo nærmere makspuls du er, jo hardere jobber hjertet og jo kortere tid trenger du å jobbe for å få helseeffekter 🙂 Så om du som kanskje har makspuls rundt 185 har 170 i puls vil det føles mye hardere enn for meg som har 205 i makspuls. Likevel vil vi få like mange PAI. Det er bare det at dine PAI er verdt mer enn mine, så du vil ha tilsvarende 100 når du har 80, mens jeg må ha rundt 120 for å ha 100. Jeg spurte dem om de kunne legge inn at man kan plotte sin egen makspuls, men de ville ikke legge inn det enda fordi de har noen hemmelige planer for appen i fremtiden der en slik funksjon kanskje kan ødelegge integriteten til dataen fra PAI. Eller noe sånt. Sikkert noe som har med forskning å gjøre 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Del Skrevet 24. august 2021 Sandum.PT skrev (55 minutter siden): Det er riktig, men hvor stor prosentandel av din maksimale puls du jobber på har noe å si for hvor mange PAI du får fordi jo nærmere makspuls du er, jo hardere jobber hjertet og jo kortere tid trenger du å jobbe for å få helseeffekter 🙂 Så om du som kanskje har makspuls rundt 185 har 170 i puls vil det føles mye hardere enn for meg som har 205 i makspuls. Likevel vil vi få like mange PAI. Det er bare det at dine PAI er verdt mer enn mine, så du vil ha tilsvarende 100 når du har 80, mens jeg må ha rundt 120 for å ha 100. Jeg spurte dem om de kunne legge inn at man kan plotte sin egen makspuls, men de ville ikke legge inn det enda fordi de har noen hemmelige planer for appen i fremtiden der en slik funksjon kanskje kan ødelegge integriteten til dataen fra PAI. Eller noe sånt. Sikkert noe som har med forskning å gjøre 🙂 Okei- da er jeg fornøyd med å jevnt ligge over 100 tror jeg... Anonymkode: 777be...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. august 2021 #15 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Okei- da er jeg fornøyd med å jevnt ligge over 100 tror jeg... Anonymkode: 777be...a4f Det skal du absolutt være 👍👍👍🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #16 Del Skrevet 24. august 2021 14 hours ago, Sandum.PT said: Jepp, har snakket med forskerne. Har du en naturlig høyere makspuls vil du tjene mer PAI. De anbefaler å legge eget mål på rundt 120 PAI om dette er tilfellet 👍 Sikkert motsatt om du har lavere maks enn forventet basert på alder. Fint å få det bekreftet! Jeg lette en god stund etter et sted å legge inn makspulsen min. Vet ikke hva den er, men jeg bikker fint 190 ved å løpe 4 x 4. 😅 Ut i fra min alder burde makspuls vært rundt 189. Anonymkode: 6148c...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. august 2021 #17 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fint å få det bekreftet! Jeg lette en god stund etter et sted å legge inn makspulsen min. Vet ikke hva den er, men jeg bikker fint 190 ved å løpe 4 x 4. 😅 Ut i fra min alder burde makspuls vært rundt 189. Anonymkode: 6148c...55f Tipper du da ligger nær 200 i makspuls Det beste er å teste det på mølle, helst ved bruk av Frank Ingjer sin protokoll 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #18 Del Skrevet 26. august 2021 46 år, fitnessalder 41. Akkurat begynt å få et litt mer aktivt liv 😉 Anonymkode: 07d87...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 26. august 2021 #19 Del Skrevet 26. august 2021 Jeg kommer ikke opp i mer enn 180 i puls, men har snitt på 125 pai. Burde ikke alderen da synke litt? Fortsatt ny på dette 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 27. august 2021 #20 Del Skrevet 27. august 2021 miss summers skrev (10 timer siden): Jeg kommer ikke opp i mer enn 180 i puls, men har snitt på 125 pai. Burde ikke alderen da synke litt? Fortsatt ny på dette 🙈 Alderen synker etterhvert som du kaller å ligge høyt på PAI over tid 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå