Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tidligere gått ferdig studiespesialiserende på videregående, men har i år bestemt meg for å begynne på TIP på videregående. Problemet er bare at jeg har funnet ut at jeg er gravid. Jeg er 22 år og bor sammen med barnefar, eneste bekymringen min er hvordan jeg skal klare å fullføre skolen. Vet noen om hvordan tilretteleggingen på TIP kan være? Jeg vet at på studiespesialiserende kan man få prøver og oppgaver som man kan gjøre hjemme dersom man ikke kommer seg på skolen, men er veldig usikker på hvordan dette fungerer på TIP ettersom det er mye fysisk arbeid og ikke så mye teori. Er i uke 6 nå og er så kvalm at jeg syns det er vanskelig å komme seg på skolen hver dag. Noen erfaringer?

Anonymkode: 82b91...e30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kult at du skal gå TIP! Jeg ville pratet med skolen. Det er litt opp til skolen hvordan de tilrettelegger.  Du kan kanskje starte med å prate med helsesykepleier eller en rådgiver på skolen.

Anonymkode: 2bee4...3ea

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

«Åpner» dette emne fordi situasjonen din var litt lik min. Har selv tatt og bestått studiespesialisering, men tenker å nå ta TIF (tidl TIP)! Jeg er også 22 år, men jeg er ikke gravid (som jeg vet om, hehe). 
Hvordan gikk det?

Anonymkode: 7fd91...0cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

«Åpner» dette emne fordi situasjonen din var litt lik min. Har selv tatt og bestått studiespesialisering, men tenker å nå ta TIF (tidl TIP)! Jeg er også 22 år, men jeg er ikke gravid (som jeg vet om, hehe). 
Hvordan gikk det?

Joda jeg endte med å droppe ut😂 skolen var egentlig ganske gøy, syns det var enkelt og følte at jeg mestret det. Læreren var også kjempegrei og prøvde også å legge til rette for meg og de skrev ikke opp fravær (selv om jeg kanskje bare møtte opp 1 gang i uken). Syns kravene og stemningen generelt var MYE mere chill enn på studiespesialisering, jeg har alltid vært en 4er elev men fikk plutselig 6 på alle prøvene (til tross for at jeg gikk glipp av store deler av undervisningen). Men kvalmen gidde seg ikke og varte ut hele svangerskapet så til slutt så datt jeg bakpå og mistet motivasjonen, så da ble løsningen heller en bachelor på nettskole - noe som passer meg mye bedre nå som jeg må passe lille jenta mi på dagtid så kan jeg studere når det passer meg på kvelden☺️ Men ville absolutt anbefalt TIF, hadde jeg ikke blitt gravid så hadde jeg nok trivdes veldig godt der videre også!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 18.24):

Joda jeg endte med å droppe ut😂 skolen var egentlig ganske gøy, syns det var enkelt og følte at jeg mestret det. Læreren var også kjempegrei og prøvde også å legge til rette for meg og de skrev ikke opp fravær (selv om jeg kanskje bare møtte opp 1 gang i uken). Syns kravene og stemningen generelt var MYE mere chill enn på studiespesialisering, jeg har alltid vært en 4er elev men fikk plutselig 6 på alle prøvene (til tross for at jeg gikk glipp av store deler av undervisningen). Men kvalmen gidde seg ikke og varte ut hele svangerskapet så til slutt så datt jeg bakpå og mistet motivasjonen, så da ble løsningen heller en bachelor på nettskole - noe som passer meg mye bedre nå som jeg må passe lille jenta mi på dagtid så kan jeg studere når det passer meg på kvelden☺️ Men ville absolutt anbefalt TIF, hadde jeg ikke blitt gravid så hadde jeg nok trivdes veldig godt der videre også!

Interessant! «Skummelt» dersom bacheloren du tar på nett er økonomi. Jeg har nemlig søkt bachelor i økonomi på nett som jeg tenkte å ta samtidig som jeg tar TIP 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...