Gå til innhold

Hva gjør man om lønnen er forsinket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier alltid få lønn den 23. Og lønnsslipp før. Nå har jeg ikke fått noe som helst og jeg er bekymret om den ikke kommer idag. Må den være inne idag? 

Anonymkode: d6d64...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan ikke svare på når lønnen din skal være inne, se arbeidskontrakten din? Generelt kan jeg si at de fleste betaler ut lønn før den skal være inne, så er du vant med at den er inne den 23. så er det nok sannsynligvis 24. eller 25. som er datoen i kontrakten.

Anonymkode: 8828a...331

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan ikke svare på når lønnen din skal være inne, se arbeidskontrakten din? Generelt kan jeg si at de fleste betaler ut lønn før den skal være inne, så er du vant med at den er inne den 23. så er det nok sannsynligvis 24. eller 25. som er datoen i kontrakten.

Generelt er dette feil, de fleste betaler på avtalt dato,

Det kan være tekniske problemer. Ts bør kontakte arbeidsgiver og sjekke.

Anonymkode: 60546...4f6

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan være tekniske problemer. Ts bør kontakte arbeidsgiver og sjekke.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Datoen er 23. I kontrakten 

Skrevet

Du bør bygge deg opp en buffer for blant annet slike tilfeller og også passe på å sette regninger til forfall et par dager etter lønningsdagen. På den måten spiller det ingen rolle om det er problemer med lønnskjøringen.

Anonymkode: 31a22...aa3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm, det var jeg ikke klar over, men vi er regionens største arbeidsgiver med tusenvis av ansatte, og betaler alltid ut i god tid. Så hvor generelt feil det er blir jeg litt usikker på.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør bygge deg opp en buffer for blant annet slike tilfeller og også passe på å sette regninger til forfall et par dager etter lønningsdagen. På den måten spiller det ingen rolle om det er problemer med lønnskjøringen.

Anonymkode: 31a22...aa3

Det er ikke prinsippet... Leste et sted utbetaler de en da forseint har man rett på 8,5 % av lønnen i renter

Skrevet

Den 23. er jo i dag, så om lønna ikke er kommet til kl.12 så tar du kontakt med sjef evt. den som kjører lønn for bedriften og spør om det har skjedd en feil.

Har du viktige trekk/betalinger i dag får du ta kontakt med de og si det vil bli en liten forsinkelse på innbetaling pga forsinket lønn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm, det var jeg ikke klar over, men vi er regionens største arbeidsgiver med tusenvis av ansatte, og betaler alltid ut i god tid. Så hvor generelt feil det er blir jeg litt usikker på.

Jeg jobber med lønnskjøring for mange forskjellige, alle betaler på dato.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg jobber i staten og vi får lønnen inn på konto dagen før lønningsdag.

Anonymkode: 87a94...984

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber i staten og vi får lønnen inn på konto dagen før lønningsdag.

Anonymkode: 87a94...984

Klokken er 8. Null lønn. 

Skrevet

Det kommer. Det har ikke kommet enda fordi det har vært helg, og lønnen utbetales ikke dagen i forkant om den dagen havner på en søndag. Vent et par timer. Er den ikke inne før kl 12, så kan du jo kontakte lønn og høre 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Lacuna said:

Det kommer. Det har ikke kommet enda fordi det har vært helg, og lønnen utbetales ikke dagen i forkant om den dagen havner på en søndag. Vent et par timer. Er den ikke inne før kl 12, så kan du jo kontakte lønn og høre 

Ok. Har heller ikke fått lønnslipp

Skrevet

Jeg så i mai utbetalte de en dag etter siste frist for lønning. Er så mye jeg irriterer meg ved denne arbeidsplassen. På kontrakten står det utbetaling skjer ved 21-23... Siste frist  24

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke prinsippet... Leste et sted utbetaler de en da forseint har man rett på 8,5 % av lønnen i renter

Så lenge lønna kommer inn i løpet av døgnet på lønnsdato så har du ikke krav på noen renter av lønna. Det er en del timer til midnatt. 

Anonymkode: 5ccd1...5eb

• Liker 2
Skrevet

Så lenge lønna kommer inn i løpet av døgnet på lønnsdato så har du ikke krav på noen renter av lønna. Det er en del timer til midnatt. 

Anonymkode: 5ccd1...5e

Sjefen sa de vet ikke når den kommer for de har ikke sendt inn til regnskapet enda .. idag eller i morgen kunne de ikke svare på

Skrevet

Høres ikke ut som en veldig seriøs bedrift 

Anonymkode: f4e0d...98a

• Liker 6
Skrevet

Høres ikke ut som en veldig seriøs bedrift 

Anonymkode: f4e0d...98a

En veldig kjent bedrift i Norge .. ansetter mest polakker og ungdommer. Jeg er en av de få norske med normal lønn 

Skrevet

Veldig kjendt betyr ikke seriøs..

Anonymkode: f582d...c09

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...