Gå til innhold

Gjengangere på datingapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på en datingapp og der har jeg vært i ca 2 år. Jeg er ikke ute etter noe forhold, men liker å skrive med folk. Jeg bor litt øde til på Vestlandet, så føler datingappen er min sosiale plattform.

Jeg får med meg at flere menn nevner at de nå er inne i siste uka før se avslutter profilen. De avslutter profilen og det kan gå 2 uker så er de tilbake igjen. Enkelte faktisk med samme nick også. De skriver stort sett at «de skal se seg om litt og se om dette er noe for de» Etterhvert kommer det de samme gamle bildene og plutselig betaler de for å abonnere igjen. Så går det noen mnd hvor de er online flere ganger om dagen og de minner om siste uke før de avslutter igjen og sånn går det hele tiden.

Kan noen svare meg på hvorfor de er sånn? Når de kommer frem og tilbake hele tiden i løpet av mine 2 år, da må de vel skjønne at de enten må endre tekst og/eller bilder?

Jeg syns nesten synd på det og jeg er i aldersgruppen 45-55 hvor jeg ser dette fenomenet.

Anonymkode: 2cec1...7a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får med meg at flere menn nevner at de nå er inne i siste uka før se avslutter profilen.

Skriver de dette på profilen?  I så fall merkelig. 

Anonymkode: d135a...c90

Skrevet

De er vel ambivalente og ustrukturerte, da? 

Anonymkode: d057a...e56

Gjest TheCatLady
Skrevet

Det har jeg også sett. Kanskje de håper at noen vil ta kontakt eller vise interesse hvis de skriver det. Sånn "nå er det siste sjanse før jeg forsvinner" og så prøver de å gi inntrykk av å være nye etterpå for at folk ikke skal tro at de har vært der lenge? 

Det er litt snodig, men de tenker kanskje ikke over at andre ser dette eller så prøver de å nå ut til de nye. De er litt i samme gate som folk som må fortelle at de forlater en gruppe på Facebook eller brukere som forteller at "nå forsvinner jeg fra kg!". De ønsker seg oppmerksomhet og at noen skal se dem. 

Skrevet

Det er jo normalt å bli frustrert om ingenting skjer og man bare opplever avvisning og usynlighet, noe de fleste menn gjør på slike plattformer. Om det er lurt å dele den frustrasjonen er selvsagt en annen sak.

Anonymkode: eab06...57d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, dette skriver de også er de borte en uke senere.

Skrevet

Er det vanlig å bruke datingapper som sosial plattform uten å ønske et forhold? Jeg synes man kan finne andre steder for å søke sosialt samvær enn på datingapper. Man kaster bort tiden til andre som har et oppriktig ønske om å finne seg en partner. Det er vanskelig nok som det er, om man ikke i tillegg må tråle seg gjennom en haug med folk som bare synes det er "hyggelig" å sose rundt der.

Anonymkode: e9abb...1d0

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det vanlig å bruke datingapper som sosial plattform uten å ønske et forhold? Jeg synes man kan finne andre steder for å søke sosialt samvær enn på datingapper. Man kaster bort tiden til andre som har et oppriktig ønske om å finne seg en partner. Det er vanskelig nok som det er, om man ikke i tillegg må tråle seg gjennom en haug med folk som bare synes det er "hyggelig" å sose rundt der.

En del kvinner bruker Tinder litt som et mobilspill, eller samler matches og likes for bekreftelse. En del menn ser først og fremst etter sexpartnere.

Anonymkode: eab06...57d

• Liker 4
Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er enig i det. Ser fra tid til annen folk som kun er ute etter venner. Om de mener venner eller "venner" er jeg usikker på, men jeg er i hvert fall ikke der for å se etter venner eller "venner" for den saks skyld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle andre hensikter er faktisk mer vanlig enn å prøve å få seg et forhold,  og det å finne seg en chatpartner må vel være en av de mer legitime. Det er et resultat av oppfatningen om at all menneskelig kontakt må etableres via nett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er problemet? Jeg skriver da om meg selv og det står med store bokstaver at jeg ikke er ute etter noen forhold og heller ingen fwb. Da kan jo de som vil skrive med meg. Det er hekt valgfritt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her der du en som har skrevet dette idag. Han er nummer to jeg har sett hittil idag.

ABDE066A-6CD6-4CFB-A7A6-EE5B796E100B.jpeg

Skrevet

Hadde Vært sjanseløs om jeg ble singel og skulle prøve sånne dating apper osv 🙈.

Må jo ha vært så mye enklere tidligere. Likte vi noen, så tok man bare kontakt 🤷🏼

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her der du en som har skrevet dette idag. Han er nummer to jeg har sett hittil idag.

ABDE066A-6CD6-4CFB-A7A6-EE5B796E100B.jpeg

Dette er vel møteplassen.

Anonymkode: f8a46...960

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er vel møteplassen.

Anonymkode: f8a46...960

Ja, det er en datingapp det også

• Liker 2
Skrevet (endret)

De blir lei, og prøver å holde seg unna datingapper, klarer ikke det og prøver igjen. litt rart å annonsere det sånn kanskje (har aldri sett det der på mine år på datingapper, men så liker jeg heller ikke Møteplassen ), men hva så? Jeg syns det er mer rart å bruke slike steder for å finne noen å bare chatte med. Men folk får da gjøre akkurat som de vil for min del, så lenge de bare er ærlig ovenfor andre med hva de søker.

Jeg er nok en gjenganger på datingapper selv, en som kommer og går, og har gjort det de siste 6 årene. Noen ganger er det lang pause (i forhold feks, eller dating over tid), andre ganger kortere fordi jeg bare blir lei og tar en pause fra hele greia. Akkurat nå håper jeg at jeg er borte derfra for godt, men erfaring tilsier at man plutselig er tilbake.😉 For oss som faktisk dater så er dette ganske naturlig. I alle fall for oss som velger å pause appene når vi dater noen.

Endret av Engel
  • Liker 1
Skrevet

De tror vel kanskje at damene reagerer på samme måte som når det er siste sjanse for å gjøre et godt kupp i en butikk med salg da. Men det fungerer dårlig på datingapper.

Anonymkode: a03ee...958

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De tror vel kanskje at damene reagerer på samme måte som når det er siste sjanse for å gjøre et godt kupp i en butikk med salg da. Men det fungerer dårlig på datingapper.

Hvis det er en gjenganger, så må man jo lure på om taktikken har virket? Jeg synes bare det ser snålt ut. Avslutter, men kommer tilbake?  Da er det jo ikke pga at han har funnet noe lovende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, virker som det er siste mulighet for ett kupp. Så kan det gå 1-2 uker, såner de tilbake og skriver at de skal se seg om litt først og se om dette er noe for de 😳😂 Det skjer ikke store forandringen på en datingapp på 1-2 uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis det er en gjenganger, så må man jo lure på om taktikken har virket? Jeg synes bare det ser snålt ut. Avslutter, men kommer tilbake?  Da er det jo ikke pga at han har funnet noe lovende. 

Lurer virkelig på hva den lille pausen er godt for egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...