Gå til innhold

Hvor er det best å bo i Drammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kjøpte leilighet på strømsø pga nærhet til togstasjonen. fant fort ut der er masse gjenger og narkomane . de lot ikke min datter gå i fred utendørs og jeg ble også plaget på gaten når jeg gikk til togstasjonen. vi solgte og kom oss langt vekk. ikke bra sted med barn

Anonymkode: 0b7c6...37b

Ved union brygge?

Anonymkode: 4278d...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor på Austad. Det eneste positive med Fjell/Austad, er at bussen går hvert 10.minutt og det tar 5min ned til sentrum. Og billig å bo her, som veide mest når jeg valgte å flytte hit. Men jeg vil ikke kalle det et familievennlig strøk, pga. kommunale boliger, gjengmiljøer på Fjell, mye trafikk hele døgnet, som igjen skaper mye kø. Du vil ikke ha barna dine ute her etter et visst klokkeslett, men det er jo forsåvidt en generell regel når man bor i en by, og ikke bygd. 

Skulle jeg valgt på nytt, hadde jeg bosatt meg på "øvre Åssiden", altså nærmere Bragernes, eller Danvik, Marienlyst, Nybyen. Bragernes er veldig dyrt. Men når dere finner en leilighet dere liker, betyr ikke beliggenhet sååå mye. Men greit å vite hva dere skal styre unna hvertfall.

Anonymkode: b6fa0...2cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Er det sånn at det er litt mer "slum" på Brakerøya? Jeg ser at prisene er litt lavere sammenlignet med bortover Åssiden. Med tanke på at det er ganske fin gåavstand til Bragenes Torg ville jeg tro det var et ganske populært sted?

Anonymkode: 5901d...ecb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det sånn at det er litt mer "slum" på Brakerøya? Jeg ser at prisene er litt lavere sammenlignet med bortover Åssiden. Med tanke på at det er ganske fin gåavstand til Bragenes Torg ville jeg tro det var et ganske populært sted?

Anonymkode: 5901d...ecb

Hele Drammen er slum.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 18.56):

kjøpte leilighet på strømsø pga nærhet til togstasjonen. fant fort ut der er masse gjenger og narkomane . de lot ikke min datter gå i fred utendørs og jeg ble også plaget på gaten når jeg gikk til togstasjonen. vi solgte og kom oss langt vekk. ikke bra sted med barn

Anonymkode: 0b7c6...37b

Jg ble også overfalt en gang inne på togstasjonen. Det var sjukt. Dopa fyr med hund som kom etter meg.  

Det var derimot ti år siden, og har ikke opplevd lignende i oslo en gang.

Anonymkode: 8dc52...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 1.20):

Konnerud er en ressurssterk bydel i Drammen med omkringliggende skog. Liker du å bo i en hvit ghetto med fine turmuligheter og snørike vintre er Konnerud stedet.

For oss andre er Danvik, Nybyen,Gulskogen, Øren og Bragernes fine boligområder.

Anonymkode: 248d1...a68

Gulskogen, vel … Tenkte på denne tråden da jeg var på Gulskogen senter i ettermiddag. Det var bare utlendinger der fra alle verdens hjørner, hørte ikke norsk tale noe sted. Det var en håndfull hvite men det var østeuropeere. Selv om jeg bor i Drammen selv var dette helt påfallende og det har endret seg totalt de siste 10 årene. Tror nok jeg heller vil anbefale åssiden om man ønsker noen norske i nærmiljøet også.

Anonymkode: f4039...e07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konnerud og Toppenhaug er de beste stedene. 

Ellers er selvfølgelig mulig å bo bak Bragernes Kirke, dersom dere ønsker nærhet til togstasjonen. På Gulskogen er det også mange barnefamilier, en togstasjon og et kjøpesenter. Det er også mulig å gå fra Gulskogen til Drammen. 

Austad, Fjell, og Strømsø anbefaler jeg ikke. Da jeg var liten tok pappa med meg på Fjell for en liten sightseeing. Vi så ikke en hvit person. 

Ellers er flere steder i Lier fine og ressurssterke. 

Anonymkode: 237fe...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fjell og Strømsø ;) 

Anonymkode: 19720...f0e

Absolutt ikke 😁

Anonymkode: f4039...e07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
  • 11 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Hva med Åskollen/Helleristninger og Kniver, hvorfor er det så lite nevnt? Vi er riktig nok på jakt etter enebolig.. synes hele Åssiden er så ukoselig og trange gater, lite barnevennlig (lite lekeplasser, boltreområder). Aronsløkka er vakker men usentral og stortsett langs den hovedveien med en del trafikk.. Noen som kjenner til Åskollen? 

Anonymkode: b601f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hokksund/Vestfossen.

Anonymkode: 2775d...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...