Gå til innhold

Hvor er det best å bo i Drammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi tenkte Drammen by.  Er det noen grunn til at Strømsø ikke anbefales? :) 

Anonymkode: 4278d...8da

Nja, det er jo en smakssak. Strømsø er jo på andreplass når det kommer til antall innvandrere (kun slått av fjell). Når det er sagt så er det stort spenn på Strømsø. Dersom dere er velbemidlede så finnes det definitivt fine steder der også, hvis ikke ville jeg styrt unna...

De nye leilighetene i området rundt Union Scene er veldig fine og blant Drammens mest sentrale. Disse går imidlertid for langt over 10 000 000...

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd på Konnerud hele livet og trives godt her :)
Når det kommer til køen så kommer det litt an på hvor man kommer fra.
Jeg syns ikke det er alt for gærn kø, men jeg jobber på Gulskogen Senter og i nærheten av Hamborgstrøm.
Når vi en gang skal flytte kommer vi til å sikte oss inn på Bragernes-siden, det er siden med mest sol.
Man kan være heldig på Strømsø, men da skal man sitte og studere godt gjennom året hvor sola treffer best og lengst.
Bragernes Sentrum (riktignok litt utenfor selve bykjernen), Hamborgstrøm, Øren/Underlia og mot Åssiden er stedene vi kommer til å vurdere.

Anonymkode: 196ba...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger Strømsø, men mangler kjøpekraften som trengs for nevnte område ville jeg ihvertfall styrt unna området mellom Strømsø Torg og Holmenbrua! Dette området har siden 90-tallet vært et svært belastet strøk og ran forekommer dessverre relativt ofte i forhold til resten av byen. Danvik, Marienlyst og områdene på andre siden av veien (en vei som skiller Strømsø i to) er imidlertid bedre. Strømsø er litt enten Union Scene, eller Danvik, Marienlyst i mitt hode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (13 minutter siden):

Nja, det er jo en smakssak. Strømsø er jo på andreplass når det kommer til antall innvandrere (kun slått av fjell). Når det er sagt så er det stort spenn på Strømsø. Dersom dere er velbemidlede så finnes det definitivt fine steder der også, hvis ikke ville jeg styrt unna...

De nye leilighetene i området rundt Union Scene er veldig fine og blant Drammens mest sentrale. Disse går imidlertid for langt over 10 000 000...

Den Sagnomsuste skrev (8 minutter siden):

Hvis du velger Strømsø, men mangler kjøpekraften som trengs for nevnte område ville jeg ihvertfall styrt unna området mellom Strømsø Torg og Holmenbrua! Dette området har siden 90-tallet vært et svært belastet strøk og ran forekommer dessverre relativt ofte i forhold til resten av byen. Danvik, Marienlyst og områdene på andre siden av veien (en vei som skiller Strømsø i to) er imidlertid bedre. Strømsø er litt enten Union Scene, eller Danvik, Marienlyst i mitt hode.

Tusen takk dere, dette visste jeg faktisk ikke om Strømsø 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (10 minutter siden):

En annen ting: jeg trodde faktisk at Strømsø var det universitetsområdet, og at det dermed var et fint og trygt område, eller er jeg helt på bærtur her?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En annen ting: jeg trodde faktisk at Strømsø var det universitetsområdet, og at det dermed var et fint og trygt område, eller er jeg helt på bærtur her?😅

Det er det området jeg omtalte som svindyrt... Der er det faktisk veldig fint 👍 Strømsø er imidlertid en av Drammens største bydeler og inneholder en rekke mindre steder alt ettersom hvordan man definerer Strømsø. Hvis jeg hadde hatt et kart tilgjengelig kunne jeg ha markert steder etter min høyst subjektive smak. Som allerede nevnt bør du ihvertfall styra unna området mellom Strømsø torg og Holmenbrua!!! Det er et ordentlig høl! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sagnomsuste skrev (5 minutter siden):

Det er det området jeg omtalte som svindyrt... Der er det faktisk veldig fint 👍 Strømsø er imidlertid en av Drammens største bydeler og inneholder en rekke mindre steder alt ettersom hvordan man definerer Strømsø. Hvis jeg hadde hatt et kart tilgjengelig kunne jeg ha markert steder etter min høyst subjektive smak. Som allerede nevnt bør du ihvertfall styra unna området mellom Strømsø torg og Holmenbrua!!! Det er et ordentlig høl! 

Tusen takk for tips!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.8d071506538e0c7ae1f5d180ed1d7c49.png

Området det står Strømsø på er kjipt. Det samme gjelder Bangeløkka, Austad og videre til høyre. Marienlyst, Nybyen, Danvik og til en viss grad Grønland er bedre.

(Se bort ifra nederste bilde! Får ikke fjernet det fra innlegget med mobilen...)

image.png

Endret av Den Sagnomsuste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bragernes er generelt sett langt bedre og har vært det historisk sett. Der er det bare Brakerøya (på kartet) som er mindre trivelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (4 minutter siden):

image.png.8d071506538e0c7ae1f5d180ed1d7c49.png

Området det står Strømsø på er kjipt. Det samme gjelder Bangeløkka, Austad og videre til høyre. Marienlyst, Nybyen, Danvik og til en viss grad Grønland er bedre.

(Se bort ifra nederste bilde! Får ikke fjernet det fra innlegget med mobilen...)

image.png

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for tips!😁

Bare hyggelig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen områder i Drammen som er preget av mye utleie og litt ymse folk, nedre deler av Strømsø og Brakerøya er blant disse. Områdene rundt Holmenbrua og under motorveibrua på Strømsøsiden er litt slitne og jeg hadde aldri bosatt meg der med barn.

Nybyen, Union og Danvik er de "fine" områdene på strømsøsiden akkurat som Toppenhaug, Aronsløkka og Underlia er på andre siden av elva. 

Men du må ikke la deg skremme, det er mange fine boområder i byen, både Gulskogen og StHansberget/Brandenaga har mange fine boligområder. Men riktig som noen sider at det er andre siden av elva som er solsiden. Jeg har selv bodd på strømsøsiden i stort sett hele mitt Drammensliv og jo det er sol her også.

Anonymkode: 248d1...a68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at det ikke er mobil dekning på store steder i konnerud i 2021. I skogen der så er det null dekning.

I tillegg har de kappet ned masse trær så det ser veldig stygt ut i skogen der.

Anonymkode: 84240...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor selv på Strømsø, mellom bybrua og Union brygge! Trives veldig godt. Nærhet til alt. Bor rett på togstasjonen. Hvis vi noen gang skal flytte herfra ønsker vi å bo i området Nybyen/Danvik 

Anonymkode: edf3d...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2021 at 1:20 AM, AnonymBruker said:

Konnerud er en ressurssterk bydel i Drammen med omkringliggende skog. Liker du å bo i en hvit ghetto med fine turmuligheter og snørike vintre er Konnerud stedet.

For oss andre er Danvik, Nybyen,Gulskogen, Øren og Bragernes fine boligområder.

Anonymkode: 248d1...a68

😂 

Anonymkode: 8e841...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 8/24/2021 at 12:17 AM, AnonymBruker said:

Universitetsområdet? Altså studentmiljøet i Drammen kan på ingen måte sammenlignes med studentmiljøet i de store byene. Det er svært lite som viser at Drammen har et studiested. Strømsø (fra stasjonen og ut mot Rundtom) består av mye utleieleiligheter og sosialboliger. Jeg ville ikke bosatt meg der om dere tenker på barn. Om det bare er dere er det greit nok, men ta taxi hjem😊Det er ikke sånn at det skjer ukentlige drap og ran, men det er et fattig området. Mange lever under fattigdomsgrensen der. 

Anonymkode: 8e841...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell! Veldig hyggelige folk. Godt samhold og innbyggerne har sterk tilhørighet. Mangfold. 

Mange barnefamilier. Gode turområder. Fantastisk utsikt. Bussen til byen går hvert 10.min. 

Det er mulighet for både leilighet og enebolig, alt ettersom hva du foretrekker. Leiligheter er billige. 

Fin ny skole med supre lærere og godt miljø. 

Anonymkode: 1d75c...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 1.21):

"hvit getto" hvit er vel ikke en farge som beskriver Drammen.....

Anonymkode: 9f378...1f5

Nei, det finnes snart ikke hvite igjen i Drammen dessverre. 

Anonymkode: 45337...899

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte leilighet på strømsø pga nærhet til togstasjonen. fant fort ut der er masse gjenger og narkomane . de lot ikke min datter gå i fred utendørs og jeg ble også plaget på gaten når jeg gikk til togstasjonen. vi solgte og kom oss langt vekk. ikke bra sted med barn

Anonymkode: 0b7c6...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...