AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Del Skrevet 22. august 2021 Hei kjære småbarnsforeldre ❤️ Vi skal flytte til Drammen om litt og ønsker å høre om hvor det er best å bo. Kriteriene er som følgende: et nogenlunde ressurssterkt område, sentralt eller lett tilgang til tog da samboer jobber i nabokommune. Gode barnehager og trygt oppvekstmiljø Hvor i Drammen kan jeg finne det og hvilke områder bør vi «unngå» ? Vi tenker leilighet i første omgang Anonymkode: 4278d...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Del Skrevet 22. august 2021 Konnerud Anonymkode: 9f378...1f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Del Skrevet 22. august 2021 Konnerud. Bosett dere sånn at dere har tilgang til begge bussene som går til sentrum. Da har dere buss hvert 10. minutt. Anonymkode: f6f17...5a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Del Skrevet 22. august 2021 Må legge til. Det er ytterst få leiligheter på Konnerud. For det meste rekkehus, tomannsboliger og eneboliger. Anonymkode: f6f17...5a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Del Skrevet 22. august 2021 Konnerud er en ressurssterk bydel i Drammen med omkringliggende skog. Liker du å bo i en hvit ghetto med fine turmuligheter og snørike vintre er Konnerud stedet. For oss andre er Danvik, Nybyen,Gulskogen, Øren og Bragernes fine boligområder. Anonymkode: 248d1...a68 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Konnerud er en ressurssterk bydel i Drammen med omkringliggende skog. Liker du å bo i en hvit ghetto med fine turmuligheter og snørike vintre er Konnerud stedet. For oss andre er Danvik, Nybyen,Gulskogen, Øren og Bragernes fine boligområder. Anonymkode: 248d1...a68 "hvit getto" hvit er vel ikke en farge som beskriver Drammen..... Anonymkode: 9f378...1f5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Del Skrevet 22. august 2021 Deler av Åskollen, Åssiden, Toppenhaug er bra steder. Ellers kan det være fint å bo i Lier. Anonymkode: e16f1...855 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Konnerud er en ressurssterk bydel i Drammen med omkringliggende skog. Liker du å bo i en hvit ghetto med fine turmuligheter og snørike vintre er Konnerud stedet. For oss andre er Danvik, Nybyen,Gulskogen, Øren og Bragernes fine boligområder. Anonymkode: 248d1...a68 Konnerud er uansett uaktuelt da vi skal kjøpe leilighet i første omgang Anonymkode: 4278d...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 Er ikke Konnerud litt kronglete og usentralt? Spesielt hvis man ønsker å dra til Oslo? Anonymkode: 427f2...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Del Skrevet 23. august 2021 Krokstadelva eller Mjøndalen Anonymkode: 4a732...c1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 Nybyen i Drammen anbefales på det sterkeste, hvis dere har nok penger. Det er leiligheter der, også rekkehus. Mamma bor der og hun er kjempe lykkelig. Det er rett under Konnerud, altså før den laaaaaaange bakken opp til konnerud. Du har Drammensbadet som nabo, og det er gåavstand (400-500m ish) til togstasjonen og sentrum. Anonymkode: 02ac5...d63 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 Mener du Drammen by eller Drammen kommune? Anonymkode: 6e8b4...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mener du Drammen by eller Drammen kommune? Anonymkode: 6e8b4...7a8 Drammen by Anonymkode: 4278d...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Del Skrevet 23. august 2021 Der det bor færrest innvandrere. Det er Konnerud. Anonymkode: 7ed21...6c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Del Skrevet 23. august 2021 Unngå Fjell Anonymkode: 4be01...436 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 23. august 2021 #16 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei kjære småbarnsforeldre ❤️ Vi skal flytte til Drammen om litt og ønsker å høre om hvor det er best å bo. Kriteriene er som følgende: et nogenlunde ressurssterkt område, sentralt eller lett tilgang til tog da samboer jobber i nabokommune. Gode barnehager og trygt oppvekstmiljø Hvor i Drammen kan jeg finne det og hvilke områder bør vi «unngå» ? Vi tenker leilighet i første omgang Anonymkode: 4278d...8da Må bli palmen det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg bor på Konnerud med barn, og trives veldig godt. Jobbet flere år i Sandvika, og det gikk raskt med buss og tog. Bør sånn så jeg kan ta begge bussene, og den går hvert 7. minutt i rushen. Men skulle synes det ser fint ut i Nybyen, Gulskogen og deler av Danvik. Og da er det kortere vei til togstasjonen. Anonymkode: 084ff...888 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 23. august 2021 #18 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Konnerud Anonymkode: 9f378...1f5 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Konnerud. Bosett dere sånn at dere har tilgang til begge bussene som går til sentrum. Da har dere buss hvert 10. minutt. Anonymkode: f6f17...5a8 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Konnerud er en ressurssterk bydel i Drammen med omkringliggende skog. Liker du å bo i en hvit ghetto med fine turmuligheter og snørike vintre er Konnerud stedet. For oss andre er Danvik, Nybyen,Gulskogen, Øren og Bragernes fine boligområder. Anonymkode: 248d1...a68 Konnerud er bra, men da står du i kø opp Konnerudbakkene hver eneste dag... Det er virkelig noe å tenke over! Du nevner ingenting om prisklasse i HI, men Toppenhaug er selvsagt knall! Toppenhaug og Bragernes Strand er Drammens svar på Sørenga! Hvis du ombestemmer deg å tenker i retning av hus kan jeg anbefale aronsløkka. Fint område i høyden på Åssiden. Åssiden er ikke all verdens, men aronsløkka er noe helt annerledes enn på flata. Marka ligger 2 min fra huset, det samme gjelder Aronsløypa alpinsenter + rolig nabolag! Personlig ville jeg styrt unna Fjell, Austad, Gulskogen, Konnerud (pga kork...) og Strømsø. Drammen har jo blitt utvidet til å innebefatte Svelvik og Mjøndalen, men jeg vet ikke om de stedene er aktuelle for dere? I Mjøndalen sentrum finnes det noe rimeligere leiligheter med nær tilgang til Elva og jernbanen. Sentralt, fint og litt harry sted. Jeg kjenner ikke til kvadratprisen, men du slipper definitivt billigere fra det i Mjøndalen enn i Drammen sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 23. august 2021 #19 Del Skrevet 23. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg bor på Konnerud med barn, og trives veldig godt. Jobbet flere år i Sandvika, og det gikk raskt med buss og tog. Bør sånn så jeg kan ta begge bussene, og den går hvert 7. minutt i rushen. Men skulle synes det ser fint ut i Nybyen, Gulskogen og deler av Danvik. Og da er det kortere vei til togstasjonen. Anonymkode: 084ff...888 Gulskogen... 🤔 Sola er jo borte fra november til februar pga konnerudåsen...? Trist og gammelt industriområde etter min smak. Dessuten får man igjen dette føkkings kø-problemet pga Gulskogen Senteret. Når du omtaler Gulskogen som fint mistenker jeg at du muligens snakker om området nederst mot elva (mot Åssiden), men selv det er jo ikke akkurat Drammens svar på Monte Carlo... Hvis ikke må det evnt være høyt opp mot åsen (underkant av Konnerud), men da er solproblemet enda mer uttalt enn Gulskogen forøvrig... Endret 23. august 2021 av Den Sagnomsuste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Del Skrevet 23. august 2021 Den Sagnomsuste skrev (9 minutter siden): Konnerud er bra, men da står du i kø opp Konnerudbakkene hver eneste dag... Det er virkelig noe å tenke over! Du nevner ingenting om prisklasse i HI, men Toppenhaug er selvsagt knall! Toppenhaug og Bragernes Strand er Drammens svar på Sørenga! Hvis du ombestemmer deg å tenker i retning av hus kan jeg anbefale aronsløkka. Fint område i høyden på Åssiden. Åssiden er ikke all verdens, men aronsløkka er noe helt annerledes enn på flata. Marka ligger 2 min fra huset, det samme gjelder Aronsløypa alpinsenter + rolig nabolag! Personlig ville jeg styrt unna Fjell, Austad, Gulskogen, Konnerud (pga kork...) og Strømsø. Drammen har jo blitt utvidet til å innebefatte Svelvik og Mjøndalen, men jeg vet ikke om de stedene er aktuelle for dere? I Mjøndalen sentrum finnes det noe rimeligere leiligheter med nær tilgang til Elva og jernbanen. Sentralt, fint og litt harry sted. Jeg kjenner ikke til kvadratprisen, men du slipper definitivt billigere fra det i Mjøndalen enn i Drammen sentrum. Vi tenkte Drammen by. Er det noen grunn til at Strømsø ikke anbefales? Anonymkode: 4278d...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå