AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Kort fortalt: Jeg har ønsket meg ut av ekteskapet en god stund nå. Ting har skjedd som jeg ikke ser ut til å ha mulighet for å tilgi/komme over. Vi bor på et relativt lite sted der leiemarkedet er tilnærmet ikke eksisterende. Jeg føler det nå står mellom: - Sitte på gjerdet å vente på et sted å leie - kjøpe en ok leilighet men som «mangler» 2 soverom i forhold til det jeg trenger/ønsker. Veldig sentralt plassert. Må da bo her mens jeg leter etter noe større på sikt. Hva hadde dere valgt? Anonymkode: bb2d2...d84
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Kjøpt ok leilighet Anonymkode: f48df...81a 2
Gjest Småbrukmann Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kort fortalt: Jeg har ønsket meg ut av ekteskapet en god stund nå. Ting har skjedd som jeg ikke ser ut til å ha mulighet for å tilgi/komme over. Vi bor på et relativt lite sted der leiemarkedet er tilnærmet ikke eksisterende. Jeg føler det nå står mellom: - Sitte på gjerdet å vente på et sted å leie - kjøpe en ok leilighet men som «mangler» 2 soverom i forhold til det jeg trenger/ønsker. Veldig sentralt plassert. Må da bo her mens jeg leter etter noe større på sikt. Hva hadde dere valgt? Anonymkode: bb2d2...d84 Barn inn i bildet? Det er vesentlig, om ikke, så flytt til det første du finner og bo der til du finner deg noe bedre. Alt om ønsker og krav eksiterer ikke i en ovegangsbolig. Overlevelse er nr 1 på lista.. bo bil om det er bedre alternativ noen mnd,.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Er det et alternativ å flytte lit ut av det lille stedet der du bor? Jeg ville leid til du er sikker på hva du vil, men om det ikke er noe alternativ å flytte og du er sikker på at du vil bo der og har økonomien er jo kjøpe best, sånn jeg ser det. Lykke til, veit at dette er en vond situasjon Anonymkode: 78859...56f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kort fortalt: Jeg har ønsket meg ut av ekteskapet en god stund nå. Ting har skjedd som jeg ikke ser ut til å ha mulighet for å tilgi/komme over. Vi bor på et relativt lite sted der leiemarkedet er tilnærmet ikke eksisterende. Jeg føler det nå står mellom: - Sitte på gjerdet å vente på et sted å leie - kjøpe en ok leilighet men som «mangler» 2 soverom i forhold til det jeg trenger/ønsker. Veldig sentralt plassert. Må da bo her mens jeg leter etter noe større på sikt. Hva hadde dere valgt? Anonymkode: bb2d2...d84 Om du kjøper så vær forbedret på at renta settes opp. Kjipt å sitte på stort lån og renta settes opp til 3-6 % på sikt. Anonymkode: d441a...ded 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Hvor mange barn har du? Anonymkode: c165f...53f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Synes det er skikkelig råttent når en part gjør seg klar for brudd i hemmelighet. Dersom det er vold i bildet, er det bedre å komme seg på krisesenter å få hjep til veien videre der i fra. Ikke fordi jeg tenker det er råttent å gjøre i hemmelighet da, men for sikkerhet. Om den andre finner ut av slike planer kan det bli skikkelig ille Anonymkode: fd3a8...64d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes det er skikkelig råttent når en part gjør seg klar for brudd i hemmelighet. Anonymkode: fd3a8...64d Det skjer nesten alltid, bevisst eller ubevisst. Anonymkode: f48df...81a 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skjer nesten alltid, bevisst eller ubevisst. Anonymkode: f48df...81a Man legger jo ikke av penger eller leiter etter leilighet ubevisst. Å at mange gjør det, gjør det da ikke greit. Da jeg begynte å vurdere å gå fra mannen sa jeg til han at vi må i terapi. Det funket ikke for oss. Å det var utrolig stårt og vanskelig for han da jeg først da jeg ønsket terapi og så da det ikke funket at det ble slutt. Men hadde da vært mye verre og sårende for han om jeg i tillegg i all hemmelighet hadde gjort meg klar. Da hadde jeg vært ei skikkelig drittkjærring. Kan jo tenkte meg selv hvor hvor noe slik hadde vært. Hadde jo følt meg brukt. Da ei venninne fant ut at mannen var utro ba hun han flytte ut med en gang. Hun ventet da ikke i flere mnd å la av penger og planla bruddet for at hun skulle ha mest mulig grunn å stå på. At han hadde vært en drittsekk hadde da ikke gitt henne rett til å være en dritt tilbake. Anonymkode: fd3a8...64d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Man legger jo ikke av penger eller leiter etter leilighet ubevisst. Å at mange gjør det, gjør det da ikke greit. Da jeg begynte å vurdere å gå fra mannen sa jeg til han at vi må i terapi. Det funket ikke for oss. Å det var utrolig stårt og vanskelig for han da jeg først da jeg ønsket terapi og så da det ikke funket at det ble slutt. Men hadde da vært mye verre og sårende for han om jeg i tillegg i all hemmelighet hadde gjort meg klar. Da hadde jeg vært ei skikkelig drittkjærring. Kan jo tenkte meg selv hvor hvor noe slik hadde vært. Hadde jo følt meg brukt. Da ei venninne fant ut at mannen var utro ba hun han flytte ut med en gang. Hun ventet da ikke i flere mnd å la av penger og planla bruddet for at hun skulle ha mest mulig grunn å stå på. At han hadde vært en drittsekk hadde da ikke gitt henne rett til å være en dritt tilbake. Anonymkode: fd3a8...64d Da kjæresten min gikk fra meg, hadde han sjekka ut mentalt for lenge sia men ikke sagt det til noen, funnet bolig eller satt av penger. Det blei ekstra jævlig fordi jeg måtte bo med en mann som jeg var forelska i men som blei provosert bare han møtte meg på kjøkkenet. Heldigvis fikk han lånt noen penger og hevet seg rundt så han fikk seg akuttbolig og deretter noe langtidsleie, så jeg faktisk hadde en bolig å sørge i. Det var helt forferdelig. Anonymkode: f48df...81a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes det er skikkelig råttent når en part gjør seg klar for brudd i hemmelighet. Dersom det er vold i bildet, er det bedre å komme seg på krisesenter å få hjep til veien videre der i fra. Ikke fordi jeg tenker det er råttent å gjøre i hemmelighet da, men for sikkerhet. Om den andre finner ut av slike planer kan det bli skikkelig ille Anonymkode: fd3a8...64d Hvor har TS sagt at ektefellen ikke vet at hun/han vil ut av ekteskapet? De kan ha gått i terapi lenge for alt vi vet. Nå er jeg en av de som har opplevd det at mannen brått ville ut av forholdet. Jeg hadde for min del egentlig ønsket at han faktisk hadde vurdert bosted osv tidligere når han først skulle sprenge den bomben og nekte å vurdere å redde ekteskapet. For å bo under samme tak i 3 mnd, hvor vi i 2 av dem prøvde å skjule dette for ungene (nettopp fordi vi ikke visste noe om bosted e.l.) er det mest grusomme jeg har vært med på. På den andre siden er det vanskelig å finne bosted før man vet hvordan ting blir økonomisk, så det forutsetter jo at TS har oversikt over det. Med mindre man har særeie så deles jo alt man har anskaffet feles i ekteskapet likt. Og det gjelder helt fram til man er juridisk skilt eller har blitt ferdig med økonomisk oppgjør, så TS kan ikke kjøpe leilighet før det er gjort opp uansett (vil i hvert fall være veldig dumt). Anonymkode: f17a8...e4e 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 Er i samme situasjon selv. Vil ut, null utleieleiligheter på markedet. Her er og problemet at det er lite passende hus i skolekrets. (Hus ligger på 4-5mill, og leiligheter finnes ikke. Utenom 2 roms til 3-11mill... Helt sykt). En to roms burde jo funke en liten stund? Anonymkode: f2a6c...cac
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kjæresten min gikk fra meg, hadde han sjekka ut mentalt for lenge sia men ikke sagt det til noen, funnet bolig eller satt av penger. Det blei ekstra jævlig fordi jeg måtte bo med en mann som jeg var forelska i men som blei provosert bare han møtte meg på kjøkkenet. Heldigvis fikk han lånt noen penger og hevet seg rundt så han fikk seg akuttbolig og deretter noe langtidsleie, så jeg faktisk hadde en bolig å sørge i. Det var helt forferdelig. Anonymkode: f48df...81a Da det ente med brudd med xmannen bodde han er i 1 mnd før han flyttet ut. Jeg tok ansvaret for barna å hadde de med på masse slik at han skulle få tid alene. Utrolig dårlig gjort av han å oppføre seg sånn. Han kunne da vært hyggelig. Anonymkode: fd3a8...64d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Heller ha trygg plass over hodet med mindre kvadratmeter i et par år, enn å være usikker på hvor lenge man kan bo et sted. Kjøp, spar som en helt, og kjøpt noe større om et par år. Gjerne kikk i større radius også. Du trenger ikke mye ting eller møbler, men skjønner det er kjedelig om det er barn og alle må dele rom. Om du gjør dette, passe på at du tåler 5-6% renteøkning. Klarer du ikke det hadde jeg leid noe i en periode. Jeg er selv skilt, og vet hvor ille det er å bli når du vet du må ut. Ikke forbli der et sekund mer enn du må. Dette blir bedre ❤️ Anonymkode: 75aa1...aaa
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da det ente med brudd med xmannen bodde han er i 1 mnd før han flyttet ut. Jeg tok ansvaret for barna å hadde de med på masse slik at han skulle få tid alene. Utrolig dårlig gjort av han å oppføre seg sånn. Han kunne da vært hyggelig. Anonymkode: fd3a8...64d Vi hadde ingen barn. Jeg hadde tatt ut spiralen så vi kunne prøve. Jeg pleide å gå tur aleine og gråte. Anonymkode: f48df...81a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Ts Det er flere barn i bilde, men jeg tenker jo at de kan dele rom for en periode. Mange bor trangere enn vårt alternativ er. Skulle gjerne sett lenger borte, men da må jeg kjøre barna til skole og fritidsaktiviteter hver gang de er hos meg. Neste «bygd» er 30 min unna. Mannen vet selvsagt om dette, vi kommuniserer bra sammen. Anonymkode: bb2d2...d84
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Sikker på du ikke kan kjøpe han ut av huset? Anonymkode: bc9dd...dbe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sikker på du ikke kan kjøpe han ut av huset? Anonymkode: bc9dd...dbe Ts Jeg har ikke mulighet til det nei. Ikke er det veldig ønskelig heller mtp nærhet til svigers. Han skal kjøpe meg ut. Dersom jeg kjøper leiligheten jeg ser på (som bare har antall soverom som et -) så vil jeg sitte igjen men et veldig håndterbart lån selv om rentene går opp. Har vært litt usikker på hvordan det fungerer med kjøp av nytt før vi er skilt. Et alternativ her er at vi kjøper leiligheten sammen nå og at den blir men når vi deler våre verdier. Anonymkode: bb2d2...d84
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts Jeg har ikke mulighet til det nei. Ikke er det veldig ønskelig heller mtp nærhet til svigers. Han skal kjøpe meg ut. Dersom jeg kjøper leiligheten jeg ser på (som bare har antall soverom som et -) så vil jeg sitte igjen men et veldig håndterbart lån selv om rentene går opp. Har vært litt usikker på hvordan det fungerer med kjøp av nytt før vi er skilt. Et alternativ her er at vi kjøper leiligheten sammen nå og at den blir men når vi deler våre verdier. Anonymkode: bb2d2...d84 Hvorfor i alle dager skal dere kjøpe en felles leilighet? Det er galskap. Anonymkode: 7edb5...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Synes det er skikkelig råttent når en part gjør seg klar for brudd i hemmelighet. Dersom det er vold i bildet, er det bedre å komme seg på krisesenter å få hjep til veien videre der i fra. Ikke fordi jeg tenker det er råttent å gjøre i hemmelighet da, men for sikkerhet. Om den andre finner ut av slike planer kan det bli skikkelig ille Anonymkode: fd3a8...64d Om det er råttent eller ikke, kommer jo an på motparten. Om man vet at det vil bli umulig å bo sammen fram til man finner seg et annet sted å bo, forbereder man seg først. Anonymkode: 7a988...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå