AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Pendler mellom 55 og 60 i vekt konstant. Spiser jeg nærmest ingenting synker vekten sakte men sikkert ned mot 55-56 før det stagnerer. Spiser jeg helt normalt er jeg straks tilbake på 59/60-tallet med en gang. Det fører til at jeg igjen får et veldig anstrengt forhold til kostholdet mitt. Er ikke veldig til å telle kalorier men jeg spiser svært sjeldent godteri og lignende, drikker ikke brus og øl/annen alkohol gjennomsnittlig 1-2 ganger i måneder (1-6 enheter). Hvis jeg spiser normalt en dag: - spiser enten frokost eller lunsj: 1-2 brødskiver, eller litt jogurth eller havregrøt. - en liten middagsporsjon når jeg må fordi barna er her - ellers sjeldent. Unngår karbohydrater til dette måltidet. Helst kun salat/grønnsaker og liten bit fisk/kjøtt (ca. 50-100g.) - ofte sulten på kvelden.. Da blir det fort 2-3 brødskiver på en dårlig dag. Er det brødet på kvelden som gjør det??? Hva annet Stoffskifteprøver er ok og jeg trener jevnlig. Anonymkode: d6b1c...6d3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 22. august 2021 Det du beskriver er da absolutt ikke et normalt kosthold...... Anonymkode: 32648...9ed 56
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Ville prøvd å bytte ut brød morgen og kveld i tillegg til havregrøt med noe mer proteinrikt. Egg og grønnsaker feks. Og spis gjerne noe i 19-20 tiden, men der også ville jeg droppet mel og mye karbohydrater. Anonymkode: 5a777...90f 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Ikke rart du blir sulten, du spiser jo altfor lite! Og nei, man legger ikke på seg av brød. Kalori er kalori uansett hvor de kommer fra. Anonymkode: b5cff...d62 29
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Ville definitivt spist noe annet enn brød hele dagen. Bytt det med knekkebrød eller havregrøt. Men helst ikke brødmat i det hele tatt. Anonymkode: 2500f...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pendler mellom 55 og 60 i vekt konstant. Spiser jeg nærmest ingenting synker vekten sakte men sikkert ned mot 55-56 før det stagnerer. Spiser jeg helt normalt er jeg straks tilbake på 59/60-tallet med en gang. Det fører til at jeg igjen får et veldig anstrengt forhold til kostholdet mitt. Er ikke veldig til å telle kalorier men jeg spiser svært sjeldent godteri og lignende, drikker ikke brus og øl/annen alkohol gjennomsnittlig 1-2 ganger i måneder (1-6 enheter). Hvis jeg spiser normalt en dag: - spiser enten frokost eller lunsj: 1-2 brødskiver, eller litt jogurth eller havregrøt. - en liten middagsporsjon når jeg må fordi barna er her - ellers sjeldent. Unngår karbohydrater til dette måltidet. Helst kun salat/grønnsaker og liten bit fisk/kjøtt (ca. 50-100g.) - ofte sulten på kvelden.. Da blir det fort 2-3 brødskiver på en dårlig dag. Er det brødet på kvelden som gjør det??? Hva annet Stoffskifteprøver er ok og jeg trener jevnlig. Anonymkode: d6b1c...6d3 Uten tvil brødet! Dropp det og alle andre åpenbare karbohydratkilder på hverdager. Når jeg spiser som deg kommer jeg raskt opp på 55-60 kg. Når jeg dropper brød, ris, potet, pasta osv går jeg ned til min normalvekt som da er 46- 49 kg. NB! Jeg er under 160 cm høy og trener ikke. Anonymkode: f14e7...414 3
Nettmagica Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville definitivt spist noe annet enn brød hele dagen. Bytt det med knekkebrød eller havregrøt. Men helst ikke brødmat i det hele tatt. Anonymkode: 2500f...1e5 Nei gud for et dårlig råd, selvfølgelig så må du spise brødmat… 🤯 11
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Hvor høy er du ts? Anonymkode: dd13e...c82 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 Du spiser altfor lite, ts. Du høres nesten anorektisk ut. Anonymkode: dd13e...c82 22
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Ser at flere anbefaler å kutte brødet. Har tidvis ikke hatt brød hjemme i frykt for de kickene med 2-3 brødskiver på kveldstid. Er glad i brød 🙉 Det har fungert delvis men også med havregryn og knekkebrød istedenfor ser jeg samme trend som nå. Vet at egg og kjøtt/fisk er bra mtp proteiner men synes samtidig det er litt skummelt å spise da det virker så "mye". Har ingen sultfølelse på dagtid, nesten aldri, men den kommer på kvelden. Har erfaring med flere dagers fasting og da var det mye lettere å la helt være. Etter 2 dager kommer ikke sulten på kvelden heller. Tror kanskje noen av oss er bygget for å spise ganske lite da jeg ikke mangler energi ved lite marinntak. Passer bare dårlig inn i en livsstil med barn annenhver uke. Noen av oss trenger ikke mye. Er også ganske lav, bare 1,63. Trivselsvekt er egentlig under 56 i alle fall. Anonymkode: d6b1c...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du spiser altfor lite, ts. Du høres nesten anorektisk ut. Anonymkode: dd13e...c82 Ser du meg ser du at det ikke er tilfellet, men ja, folk rundt meg spiser mer enn meg virker det som - det ser jeg også men observerer jo tall på vekten og ikke et eller annet forvridd bilde i speilet. Vekten fungerer for jeg sammenligner med andre vekter når jeg har muligheten. Anonymkode: d6b1c...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser at flere anbefaler å kutte brødet. Har tidvis ikke hatt brød hjemme i frykt for de kickene med 2-3 brødskiver på kveldstid. Er glad i brød 🙉 Det har fungert delvis men også med havregryn og knekkebrød istedenfor ser jeg samme trend som nå. Vet at egg og kjøtt/fisk er bra mtp proteiner men synes samtidig det er litt skummelt å spise da det virker så "mye". Har ingen sultfølelse på dagtid, nesten aldri, men den kommer på kvelden. Har erfaring med flere dagers fasting og da var det mye lettere å la helt være. Etter 2 dager kommer ikke sulten på kvelden heller. Tror kanskje noen av oss er bygget for å spise ganske lite da jeg ikke mangler energi ved lite marinntak. Passer bare dårlig inn i en livsstil med barn annenhver uke. Noen av oss trenger ikke mye. Er også ganske lav, bare 1,63. Trivselsvekt er egentlig under 56 i alle fall. Anonymkode: d6b1c...6d3 Du har på 60 kg en BMI på 22 og noe. Det er vel innafor normalvekt. Det er sikkert ikke det du vil høre, men jeg synes du bør tenke litt igjennom hvilket liv du vil ha. Vil du sulte deg livet ut og veie 55 kg, eller vil du leve normalt og veie 60 kg. Jeg synes du bør jobbe med hodet, ikke med/mot vekta. Anonymkode: dd13e...c82 34
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 Du er psyk. Bestill en legetime. Anonymkode: 32648...9ed 11
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ser at flere anbefaler å kutte brødet. Har tidvis ikke hatt brød hjemme i frykt for de kickene med 2-3 brødskiver på kveldstid. Er glad i brød 🙉 Det har fungert delvis men også med havregryn og knekkebrød istedenfor ser jeg samme trend som nå. Vet at egg og kjøtt/fisk er bra mtp proteiner men synes samtidig det er litt skummelt å spise da det virker så "mye". Har ingen sultfølelse på dagtid, nesten aldri, men den kommer på kvelden. Har erfaring med flere dagers fasting og da var det mye lettere å la helt være. Etter 2 dager kommer ikke sulten på kvelden heller. Tror kanskje noen av oss er bygget for å spise ganske lite da jeg ikke mangler energi ved lite marinntak. Passer bare dårlig inn i en livsstil med barn annenhver uke. Noen av oss trenger ikke mye. Er også ganske lav, bare 1,63. Trivselsvekt er egentlig under 56 i alle fall. Anonymkode: d6b1c...6d3 Havregryn og knekkebrød er nøyaktig det samme som brød. Det er karbohydrater og stivelse som igjen omdannes til sukker i tarmen. Kutt det. Anonymkode: f14e7...414 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Dere som sier hun spiser for lite. Jeg kan ikke spise mer , ihvertfall ikke alt det brødet. Veier ca det samme og litt lavere. Kroppen min trenger faktisk ikke mer. Anonymkode: b7be1...58a 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Havregryn og knekkebrød er nøyaktig det samme som brød. Det er karbohydrater og stivelse som igjen omdannes til sukker i tarmen. Kutt det. Anonymkode: f14e7...414 Skjønner ikke hva annet man da skal spise. Blir ikke mett av salat f.eks. For meg fungerer det å enten faste helt eller spise brød/havregryn (med tanke på metthetsfølelse altså) men innser at det må være feilen, ja. Anonymkode: d6b1c...6d3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Pendler mellom 55 og 60 i vekt konstant. Spiser jeg nærmest ingenting synker vekten sakte men sikkert ned mot 55-56 før det stagnerer. Spiser jeg helt normalt er jeg straks tilbake på 59/60-tallet med en gang. Det fører til at jeg igjen får et veldig anstrengt forhold til kostholdet mitt. Er ikke veldig til å telle kalorier men jeg spiser svært sjeldent godteri og lignende, drikker ikke brus og øl/annen alkohol gjennomsnittlig 1-2 ganger i måneder (1-6 enheter). Hvis jeg spiser normalt en dag: - spiser enten frokost eller lunsj: 1-2 brødskiver, eller litt jogurth eller havregrøt. - en liten middagsporsjon når jeg må fordi barna er her - ellers sjeldent. Unngår karbohydrater til dette måltidet. Helst kun salat/grønnsaker og liten bit fisk/kjøtt (ca. 50-100g.) - ofte sulten på kvelden.. Da blir det fort 2-3 brødskiver på en dårlig dag. Er det brødet på kvelden som gjør det??? Hva annet Stoffskifteprøver er ok og jeg trener jevnlig. Anonymkode: d6b1c...6d3 Du spiser nok heller for lite enn for mye, men følg med på kaloriene, det er eneste måte om du har krav til vekten din. Finn ut hva du vil oppnå og hva du må spise for å stå stille, for å opprettholde over tid er det en god idé å ikke ha mer enn et par hundre kalorier i underskudd per dag. Anonymkode: 4d2ba...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner ikke hva annet man da skal spise. Blir ikke mett av salat f.eks. For meg fungerer det å enten faste helt eller spise brød/havregryn (med tanke på metthetsfølelse altså) men innser at det må være feilen, ja. Anonymkode: d6b1c...6d3 Fett, proteiner og grønnsaker. Spis egg, nøtter, frø, grønnsaker, belgvekster, bær, fisk og sjømat. Fråts i vei. Anonymkode: 59593...56b 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 Hvorfor er målet å være så tynn? Å ha en BMI på 22,6 og leve et fint liv uten å stresse med mat hver dag høres jo mye bedre ut. Du vil jo fremdeles være slank nok på 60 kg. Anonymkode: 8b0a1...87d 17
Anbefalte innlegg