Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min sliter med tillit- eller det vil si jeg sliter å ha 100% tillit til han etter å ha bli fått ført bak lyset et par ganger. Ikke utroskap, men allikevel noe som var langt over grensen til ok. 

Disse episoden blir dessverre tatt opp gjentatte ganger-?og jeg har fått unnskyldninger for dette. Men, i mitt hode, er jeg veldig usikker på at han ikke vil gjøre dette igjen- siden han kun har sagt unnskyld etter flere krangler hvor jeg har tatt opp episodene. Han ville nok aldri fortalt om dette selv. 

Vi er gift, barn og hus- så har lyst å jobbe for forholdet. Parterapi har vi tenkt å bestille oss time hos- men det er vanskelig å få tiden til å strekke til.

Derfor lurer jeg på om noen av dere har erfaring med parweb? 

Jeg har så lyst å bli ferdig med dette! Å få dette ut av systemet!! 😞

Anonymkode: 68001...2e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om parweb, sorry, men: hva gjorde han?? Dét er jeg nysgjerrig på.

Anonymkode: b8c6b...d3a

Skrevet

Ja, vi brukte parweb. Greit opplegg i utganspunktet (mange øvelser som gjorde at vi der og da kommuniserte bedre), men løpet var egentlig kjørt for oss. Han løy også mye og fortalte halvsannheter, kunne plutselig eksplodere og skylde på meg etc. Sånne mønster går ikke an å endre via et nettkurs tror jeg, de er altfor innarbeidet.

Hvis begge er innstilt på å få det til å fungere og på å være ærlig i øvelsene og så bruke teknikkene i praksis så går det sikkert. For oss så virket det sånn 2 uker etter at kurset var ferdig.

Anonymkode: 47255...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg og mannen min sliter med tillit- eller det vil si jeg sliter å ha 100% tillit til han etter å ha bli fått ført bak lyset et par ganger. Ikke utroskap, men allikevel noe som var langt over grensen til ok. 

Disse episoden blir dessverre tatt opp gjentatte ganger-?og jeg har fått unnskyldninger for dette. Men, i mitt hode, er jeg veldig usikker på at han ikke vil gjøre dette igjen- siden han kun har sagt unnskyld etter flere krangler hvor jeg har tatt opp episodene. Han ville nok aldri fortalt om dette selv. 

Vi er gift, barn og hus- så har lyst å jobbe for forholdet. Parterapi har vi tenkt å bestille oss time hos- men det er vanskelig å få tiden til å strekke til.

Derfor lurer jeg på om noen av dere har erfaring med parweb? 

Jeg har så lyst å bli ferdig med dette! Å få dette ut av systemet!! 😞

Hei! 

Jeg ville bare si at jeg er i tilsvarende situasjon da jeg oppdaget rett før korona at mannen min (vi har også barn og er gift) hadde løyet til meg på noe som betydde mye for min del. Jeg hadde en magefølelse før jeg oppdaget dette, så jeg har hele veien slitt med tillitt, men spesielt etter dette synes jeg det er utrolig vanskelig. 

Jeg har ikke prøvd parweb, men sjekket også det ut i fjor da dette først oppstod (jeg fant ut av det). Det er ikke utroskap her heller, men flere episoder som jeg sliter med i etterkant (og som han åpenbart visste ikke var tillatt innenfor våre grenser som par, som vi hadde snakket mye om - også det faktum at han skjulte det og sa nei hvis jeg spurte rundt det fordi jeg var usikker og slet med tillitten). 

Jeg ville bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det og jeg sliter med det halvannet år etterpå.. Jeg fikk ikke med mannen på parweb, men prøver så godt jeg kan daglig å ikke la det påvirke meg. Allikevel gjør det det hele tiden. Jeg og barna skal reise på hyttetur neste helg og jeg har ikke lyst, fordi jeg sliter med å være borte fra mannen min pga tillitten :( 

Anonymkode: 0a665...df9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg ville bare si at jeg er i tilsvarende situasjon da jeg oppdaget rett før korona at mannen min (vi har også barn og er gift) hadde løyet til meg på noe som betydde mye for min del. Jeg hadde en magefølelse før jeg oppdaget dette, så jeg har hele veien slitt med tillitt, men spesielt etter dette synes jeg det er utrolig vanskelig. 

Jeg har ikke prøvd parweb, men sjekket også det ut i fjor da dette først oppstod (jeg fant ut av det). Det er ikke utroskap her heller, men flere episoder som jeg sliter med i etterkant (og som han åpenbart visste ikke var tillatt innenfor våre grenser som par, som vi hadde snakket mye om - også det faktum at han skjulte det og sa nei hvis jeg spurte rundt det fordi jeg var usikker og slet med tillitten). 

Jeg ville bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det og jeg sliter med det halvannet år etterpå.. Jeg fikk ikke med mannen på parweb, men prøver så godt jeg kan daglig å ikke la det påvirke meg. Allikevel gjør det det hele tiden. Jeg og barna skal reise på hyttetur neste helg og jeg har ikke lyst, fordi jeg sliter med å være borte fra mannen min pga tillitten :( 

Tusen takk- dette svaret var faktisk litt godt å lese. Bare det å bli forstått- og det å kjenne meg igjen!

Sender deg en klem ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk- dette svaret var faktisk litt godt å lese. Bare det å bli forstått- og det å kjenne meg igjen!

Sender deg en klem ❤️

Det synes jeg også, så derfor ville jeg bare skrive det, ettersom en sånn situasjon er utrolig fortvilende og sår fordi man vil jo bare ha det fint i ekteskapet sitt ❤️ Sender deg en stor klem tilbake (skulle ønske det var mulig å skrive sammen uten å få hets av andre, det er grunnen til at jeg stort sett er anonym her inne) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...