Gå til innhold

Jeg trodde "incel" bare var et begrep som beskrev ufrivillige jomfruer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men ifølge hvordan media har beskrevet dem i det siste (spesielt fra UK), skulle man tro det var en sterkt organisert gruppe av superskurker, som er farligere enn islamistiske, høyreekstreme og venstreekstreme terrorgrupper til sammen.

Jeg har ikke fulgt med så mye på incel-kulturen, men stemmer det at de nå er et organisert nettverk? Om ikke, hvorfor beskrives de slik av media?

Anonymkode: 5bf77...136

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en god del overdrivelser der ute.

Anonymkode: 1a107...b4f

• Liker 1
Skrevet

Definisjon på Incel er hvit mann som lever i ufrivillig sølibat.

Anonymkode: f8903...492

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir brukt om mennesker som åså har farlige holdninger, ikke at de i seg selv er jomfruer eller lever i ufrivillig sølibat, for akkurat det er jo ikke noe negativt :) Du kan fortsatt være en god person! Men ja, jeg oppfatter det som at det er et nettverk, det er masse forumer for folk med farlige holdninger. FEM insider har en episode der de snakker med X incels. Men det er klart, det er litt overdrevent åså :) 

Anonymkode: de2a6...3a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror det er en god del overdrivelser der ute.

De som har begått høyrekstrem terror er incels.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

i Norge***

Skrevet

Det er først og fremst det media skriver som ER incel. Kg-brukerne misbruker  begrepet.

Anonymkode: a0b17...916

Skrevet

Vel, en majoritet av enstøingene som går bananas, eller prøver å gjøre det, sliter med kvinner og sutrer med likesinnede på nett.

Tenker nok det at det er andre faktorer som er like viktige, og at en må forske på disse Brevikene, skoleskyterne osv., heller enn å forske på stakkarslige menn.

Anonymkode: a03cf...90e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke nødvendigvis alle. Mye av dem er det, men det betyr ikke at alle som er incels begår terrorhandlinger av den grunn. Bare det jeg ville frem til.

• Liker 1
Skrevet

På KG blir folk kalt bitter incel for alt og ingenting. Det er et merkelig sted KG egentlig, lurer på hvorfor jeg kaster bort så mye tid her. Men interessant å få innblikk i sinnet til samfunnets utskudd

Anonymkode: ceb3e...a39

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det blir brukt om mennesker som åså har farlige holdninger, ikke at de i seg selv er jomfruer eller lever i ufrivillig sølibat, for akkurat det er jo ikke noe negativt :) Du kan fortsatt være en god person! Men ja, jeg oppfatter det som at det er et nettverk, det er masse forumer for folk med farlige holdninger. FEM insider har en episode der de snakker med X incels. Men det er klart, det er litt overdrevent åså :) 

Anonymkode: de2a6...3a7

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, en majoritet av enstøingene som går bananas, eller prøver å gjøre det, sliter med kvinner og sutrer med likesinnede på nett.

Tenker nok det at det er andre faktorer som er like viktige, og at en må forske på disse Brevikene, skoleskyterne osv., heller enn å forske på stakkarslige menn.

Anonymkode: a03cf...90e

Det er vel og bra, men de eksemplene gjelder ensomme ulver. Det nye nå er at incels blir beskrevet som et organisert nettverk 🤷‍♀️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

men ifølge hvordan media har beskrevet dem i det siste (spesielt fra UK), skulle man tro det var en sterkt organisert gruppe av superskurker, som er farligere enn islamistiske, høyreekstreme og venstreekstreme terrorgrupper til sammen.

Jeg har ikke fulgt med så mye på incel-kulturen, men stemmer det at de nå er et organisert nettverk? Om ikke, hvorfor beskrives de slik av media?

Det er et ekkokammer på ulike fora, som har skapt en kulturell forståelse. 
De er ikke organisert, hvilket er ett av problemene, og de regnes som dypt problematiske fordi man sliter med å korrigere dem.

Vi ser bare konsekvensene når en eller annen klikker; der finnes ikke beskyttelsesvektorer mot dem, og vi sliter med å bryte ned misforståelsene disse menneskene har til verden.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor må det være en hvit mann?

Anonymkode: 04702...27a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

i Norge***

Det er veldig mye den samme virkelighetsforståelsen til de som knyttet seg til IS. Veldig få av disse var ideologisk religiøst motivert.

Skrevet

Er vel ikke veldig organiserte, men de sitter ofte på reddit sidene sine og hyper hverandre opp i kvinnehatet sitt.

Anonymkode: 51cb6...64a

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Definert av hvem? Ikke av kvinnen som først tok i bruk begrepet, for å beskrive seg selv, i alle fall.

Anonymkode: fe876...a33

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Definert av hvem? Ikke av kvinnen som først tok i bruk begrepet, for å beskrive seg selv, i alle fall.

Du blander mellom incels og femcels. Incels er hovedsaklig hvite menn som lever ufrivillig i sølibat, men femcels er kvinner som ikke klarer å finne menn de er fornøyd med.

Druid skrev (1 time siden):

Det er veldig mye den samme virkelighetsforståelsen til de som knyttet seg til IS. Veldig få av disse var ideologisk religiøst motivert.

IS er religiøs ideologi, en del av ideologien innebærer at de ikke er incels. Altså da gjenstår det bare hvite menn som ingen vil ha, selv hvite kvinner vil ikke ha dem. Da hvite kvinner vil enten ha mørke menn eller attraktive hvite menn.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du blander mellom incels og femcels. Incels er hovedsaklig hvite menn som lever ufrivillig i sølibat, men femcels er kvinner som ikke klarer å finne menn de er fornøyd med.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455

• Liker 2
Skrevet

Begreper blir fort misbrukt.

Skrevet
3 minutter siden, Majer said:

Begreper blir fort misbrukt.

Og begrepet incel blir nesten alltid misbrukt eller misforstått.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...