Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilbyr du alltid begge bryst per amming, eller ammer du ett bryst av gangen? 

Jeg pleier å amme fra et bryst, ta en rapepause når barnet slipper også tilby det samme brystet igjen. Skjønte at dette er lurt for å få ut den siste, fete melka. Bare hvis baby virker mer sulten etter å annet lenge på ett bryst og det ikke virker som at h*n får ut så mye der lenger, så kan jeg tilby det andre brystet på samme ammeøkt, men det er ikke så ofte. 

Føler at alle helsesykepleiere og jordmødre som har hjulpet meg med amming med begge barna forventer at man skal amme fra begge bryst ved hver ammeøkt, er det vanlig?  Kjenner ikke så mange med baby, men de jeg kjenner ammer også bare ett bryst av gangen og bytter på.

Anonymkode: 6554e...f24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme som deg. Men plutselig nå har hun begynt å kreve begge bryst med hver amming 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: f3c84...3c9

Skrevet

Jeg ga begge, men han var en matmoms uten like

Anonymkode: bfbfe...35e

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør som deg og har gjort det med alle tre. 

Anonymkode: 2c7cc...de8

Skrevet

Førstemann måtte alltid ha begge:) han sa klart og tydelig fra om at han fremdeles var sulten når den første puppen var tom.

Andremann har typisk tatt én pupp per måltid.

Anonymkode: 6e0eb...193

Skrevet

Nå er min 10mnd og ammer kun på et bryst (og hovedsaklig om natta). 

tidligere ammet jeg annenhvert bryst og en kort periode brukte jeg 10min på ene og 10min på andre pga mye melk og spreng. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte naturbond(?) sånn at jeg kunne samle opp melka som lakk fra det ikke-ammende brystet når utdrivinga kom 😅

Skrevet

Jeg vindusviskammer ofte da min kaver mye ved brystet. 

Anonymkode: 1287b...ee1

Skrevet

Først ved 2,5-3 mnd begynte jeg å tilby begge bryst, da hun gråt så ustoppelig etter kort tid på den første puppen. Som om det begynte å bli tomt og hun ble sint. Da måtte jeg snu henne i ei sabla fart før det gikk over stokk og stein, og hun var (stort sett) fornøyd etter pupp nr 2. Tvillingstilling på cozyfix reddet oss etterhvert, var bare å snurre ammeputa litt rundt så lå hun på neste pupp på null komma niks. Satt der med begge puppene ute og klar 😅

Anonymkode: 9b3b1...ae9

Skrevet

En pupp per måltidet, alltid gjort med begge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...