Gå til innhold

Muslimer stemmer: Hvem skal du stemme på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.muslimerstemmer.no/taetbevisstvalg

Salafistiske Islamnet er hovedarkitekten bak nettsiden “Muslimer stemmer”.  “Ved å stemme bevisst kan man ta del i å hindre islamofobiens fremvekst”, heter det på nettsiden. Listen av tema de fremmer, avslører til gangs hva organisert islam faktisk står for.  

Muslimer stemmer har valgt ut hele 45 ulike punkter som muslimer må tenke på når de skal gå til stemmeurnene, fordelt på kategoriene Ritualer, Bekledning, Barn og familieliv, Muslimhat, Organisasjonsliv og Flyktninger og utenriks.

Hele 85 prosent av muslimene som er registrert i muslimske trossamfunn stemte Ap, SV eller Rødt. Hele 68 prosent stemte Ap.

Forskningen viser at muslimene og andre med innvandrerbakgrunn har lignende verdier og holdninger som Krf sine velgere.

Ikke uventet er kun mannlige muslimer listet opp på siden som "rådgivere".

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke overraskende at Ap og SV stikker av med seieren. Det er to partier som til de grader tilrettelegger for at enda flere muslimer kommer til Norge. 

Det som var litt spesielt er at Krf scorer så høyt. Kommer konservative muslimer til å stemme på et kristelig parti? Det tror jeg ikke.

En annen ting også er veldig interessant med statistikken. Østeuropeere (Polen, o.l.) stemmer i stor grad borgerlig, spesielt Frp skiller seg ut. Hvordan har polakkerne funnet til Frp?

• Liker 2
Skrevet
Drizzt skrev (10 minutter siden):

Det som var litt spesielt er at Krf scorer så høyt. Kommer konservative muslimer til å stemme på et kristelig parti? Det tror jeg ikke.

Egentlig ikke, de er jo enig i verdipolitikken og i mot ekteskapsloven, abort og alkohol blant annet. Egentlig burde flere muslimer stemt KrF eller andre verdikonservative partier over sosialistene som arbeider mot det muslimene står for.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

En annen ting også er veldig interessant med statistikken. Østeuropeere (Polen, o.l.) stemmer i stor grad borgerlig, spesielt Frp skiller seg ut. Hvordan har polakkerne funnet til Frp?

Øst-europeere har opplevd sosialistisk undertrykking og ønsker seg ikke det i Norge, så da stemmer de blått.

• Liker 7
Skrevet
Drizzt skrev (16 timer siden):

Det er vel ikke overraskende at Ap og SV stikker av med seieren. Det er to partier som til de grader tilrettelegger for at enda flere muslimer kommer til Norge. 

SV og Ap står fremst i køen for å hindre obligatorisk norskopplæring, samt dele ut flest mulig midler til de som ikke arbeider og sabotere evt arbeidsplikt. Partiene er også mest aggressive mot kulturen og religionen til Norges opprinnelige befolkning.

Sier jo seg selv at det er i interessen til de vi normalt kaller 'muslimer' i Norge til å stemme på disse to partiene. 

• Liker 5
Skrevet
CAPS LOCK skrev (16 timer siden):

Øst-europeere har opplevd sosialistisk undertrykking og ønsker seg ikke det i Norge, så da stemmer de blått.

Ja, det er nok det. Historisk belastet av sosialisme/kommunisme.

Skrevet
Drizzt skrev (18 timer siden):

Polakkene er gjenomgående et konservativt folk. De er også svært lite glad i innvandring fra 3.de verden.

• Liker 3
Skrevet

det er ingen grunn til å sutre over at få muslimer stemmer på høyresidens partier, FRP bruker enhver andledning til å tråkke på dem, ikke som enkeltpersoner, men som gruppe. Høyre er ikke der, men det nære fellesskapet mellom FRP og Høyre gjør at denne høyst naturlige uviljen smitter over på dem.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (20 timer siden):

Jeg finner dette egentlig ikke så overraskende, Krf er det eneste rliegiøse store partiet man har i Norge i tillegg til at de verner stort rundt kontantstøtten. Ser man på oversikten der også så er det i stor grad Krf muslimer burde se mot om man ønsker mer oppmykning mot deres way of life.

Jeg tror og at mange polakker er meget enig med innvandringspolitikken til Frp.

• Liker 1
Skrevet
Español skrev (4 timer siden):

Jeg finner dette egentlig ikke så overraskende, Krf er det eneste rliegiøse store partiet man har i Norge i tillegg til at de verner stort rundt kontantstøtten. Ser man på oversikten der også så er det i stor grad Krf muslimer burde se mot om man ønsker mer oppmykning mot deres way of life.

Jeg tror og at mange polakker er meget enig med innvandringspolitikken til Frp.

I Polen er partiet PiS, som stort sett bygger på høyrepopulisme, såret nasjonal stolthet og konspirasjonsteorier, landets største parti. Dette partiet er enda mer til høyre enn FrP, så det er lite overraskende at en god del av de mindre utdannete polakkene i Norge synes FrP kommer nærmest deres eget politiske ståsted. De har nok langt mindre oppslutning blant yngre polakker i byene.

Skrevet

krf skal I hvertfall jeg stemme.🙂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...