Gå til innhold

Må man fortsatt ta av seg skoene i sikkerhetskotrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at man fortsatt må ta av seg skoene i sikkerhetskotrollen? Jeg har ikke hørt om noen fly som har blitt skobombet, så det har jo gitt resultater.

Jeg håper bare ingen terrorister forsøker seg med en trusebombe. Det kommer til å bli et mareritt om alle reisende verden over må ta av seg trusa hver gang de skal fly.

Jeg krysser fingrene.

Anonymkode: 38123...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri tatt av skoene i sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 553c8...b7e

• Liker 4
Skrevet

Har bare måttet ta av sko på vei inn og ut av USA. Sist var i 2019. Kom fra Canada, så vet ikke om det er standard prosedyre der også eller om det var fordi flighten gikk til USA. 

Anonymkode: 7325f...ef5

Skrevet

Det er uhyre sjelden i Europa, og ikke minst kommer det helt an på om skoene dine har stålgelenk eller ikke.  Rene gummisåler gir ikke utslag i metallscanneren.
Er det røntgenscan av den reisende kan de også være på.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke først og fremst sprengstoff de sjekkes for, selv om det har blitt funnet (ikke i Norge), men på grunn av at mange sko har metallforsterkning i sålene. 
I USA vet jeg at de må ta av skoene uansett.

Anonymkode: 2ee60...a48

Skrevet

Jeg måtte ta av i helgen, reisefølge slapp 

Anonymkode: 95253...a34

Skrevet

Ikke blitt bedt om å ta de av (som jeg husker), men jeg pleier å ta av meg alt som potensielt kan pipe. Det gjelder smykker og øredobber også, samt alt løst jeg har på meg. 

Skrevet

Har aldri tatt av skoene

Anonymkode: c7927...25b

Skrevet

I USA må man fortsatt ta av skoene. Også de fleste steder jeg har vært i Asia må man også ta av. I europa er litt hipp som happ om man må eller ikke.

Men væskebegrensningen er der fortsatt. Det med skoene var jo han skobomberen. Men jeg husker ikke engang hva som var årsaken til at man ikke får ha med væske gjennom sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 716aa...14e

Skrevet

Kommer helt an på skoene og om de gir utslag i portalen. 

Skrevet

Aldri i Europa, og har reist jevnlig og mye. Kun én gang faktisk, og da var det fordi jeg brukte rullestol. Du blir alltid sjekket ekstra grundig da.

Ellers kun i USA.

Anonymkode: db332...196

Skrevet

Ta av seg skoene, ta av seg jakka, ta av seg beltet, putte hårgele i plastikkposer, ta ut ipaden og gifteringen, smake på melken og huske å lade mobilen.

Alt dette er bare tull og tøys. Et teater for å fremstå som sikkert. Man kunne ledd av det om det ikke var så alvorlig. For disse reglene gjør at sikkerhetskontrollen har sluttet å lete etter bomber og pistoler. De er for opptatt med alt det ovennevnte.

Jeg så et tv-program hvor amerikanske luftfartsmyndigheter gjorde en test. De sendte gjennom en bagasje i sikkerhetskontrollen som innholdt en flaske vann og en bombe.

Jepp. De fant flaska med vann, men bomben gikk glatt igjennom.

Anonymkode: e139b...e9e

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv tatt av meg skoene i sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: bff5e...37c

Skrevet

Det kommer an på skoene, det er stort sett kraftigere sko det gjelder da de ofte gir utslag.

Anonymkode: 87565...1d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 21.32):

Jeg regner med at man fortsatt må ta av seg skoene i sikkerhetskotrollen? Jeg har ikke hørt om noen fly som har blitt skobombet, så det har jo gitt resultater.

Jeg håper bare ingen terrorister forsøker seg med en trusebombe. Det kommer til å bli et mareritt om alle reisende verden over må ta av seg trusa hver gang de skal fly.

Jeg krysser fingrene.

Anonymkode: 38123...864

Ang truse blir man scannet, man må jo ikke ta av klærne heller 🙄

Anonymkode: 87565...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...