Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en helt nyfødt, melka er godt i gang så babyen bæsjer flere ganger i døgnet. Noen morgener har det vært bæsj i bleia og dette kan jo sikkert ha skjedd i løpet av natta uten at jeg merker/lukter det. Sjekker man liksom bleia etter hver amming på natta bare i tilfelle babyen bæsjer eller hva gjør man?

Anonymkode: b548b...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skiftet hvis jeg merket det. Hvis babyen blir sår er det nok lurt å sjekke, ellers går det nok fint. Etterhvert kjenner du nok igjen lukten bedre, lukter jo ikke så mye før de begynner med fast føde.

Anonymkode: a8c38...c5f

Skrevet

Det går jo ikke i lengden å vekke baby for å sjekke hele tiden. Som regel vil man merke om en stor bæsj kommer, og det vil stabilisere seg. Om baby allerede er blitt sår ville jeg sjekket hyppig dog.

Anonymkode: d4d6c...f37

Skrevet

Jeg ville ikke stått opp får å sjekke, men ville selvsagt sjekket i forbindelse med amming, spesielt nå som du har opplevd at det faktisk er bæsj i bleien på morgenen.

Anonymkode: 13603...5f4

Skrevet

På mine har bæsjing på natten kun vært de første 6 ukene (ca). Deretter var det veldig sjelden bæsj på natten. Vi hørte det stort sett (det braker jo litt), eller vi kjente lukten. Jeg har ammet mine ca hver tredje time i gjennomsnitt gjennom natten også- og da har jeg jo merket dette i forbindelse med dette. Du trenger jo ikke å ta av babyen klærne for å sjekke- du kan bare lukte utenpå bleien så kjenner du om det lukter. Om de ligger mange timer med bæsj vil de lett bli såre. Og så kan du trøste deg med at det oftest er en kort periode du må stå opp for å skifte bleie på natten. 

Anonymkode: 38980...d07

• Liker 2
Skrevet

Sjekket ved amming og skiftet da, men det stabiliserte seg raskt og bæsjebleier på natt var egt bare de første dagene her. Men han begynte raskt å sove flere timer i strekk på natta. 

Sjekk hvis baby blir sår, og skift ved behov. 

Anonymkode: be21a...545

Skrevet

Jeg sjekket ved hver amming i begynnelsen, etterhvert blir det lettere å kjenne (og høre) også merker man om barnet har behov for å byttes på med en gang eller ikke mtp sårhet.

Jeg hadde bleier og servietter på nattbordet, så slapp jeg å stå opp. Eventuelt kunne far bare snu seg å ta et skift mens jeg kunne gå på do/drikke.

Anonymkode: 320f1...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...