AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Vi voksne er fullvaksinert, har lyst på en tur i høstferien som her er ca første uka i oktober. Men barna på 3 og 5 er jo ikke vaksinerte. Forstår jeg det riktig at de slipper karantene siden de reiser med fullvaksinerte? Og testes de på vei hjem igjen? Svelg eller nese? Vil evt til Hellas eller kroatia, må se an smitten når det nærmer seg. Anonymkode: 9a3f0...954
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Vi vurderte det samme, men kom til at det faktisk ikke er verdt risikoen og styret. Om noe skulle skje lever jeg ikke fint med å ha gjort noe så unødvendig. Så vi blir hjemme. Anonymkode: 88f98...392 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 PDet er ikke krav om testing for barn under 12 år på vei inn i Norge. De ønsker helst å teste barn på grensen i Norge, men de krever det ikke om barna/foreldre ikke ønsker det. Alle barn over 12 skal teste seg. Det er krav om hjemmekarantene for barn om landet ikke er grønt. De kan teste seg ut etter 3 døgn. Anonymkode: 4ec46...ab3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Vi er i samme båt. Har konkludert med at det er for uforutsigbart, så vi dropper utenlandsturen nå. Smitten bare øker fremover nå også. Hvem vet hvordan situasjonen er om en måneds tid. Men jeg skjønner veldig godt at dere har lyst til å dra. Anonymkode: 75d8a...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Ts her. Ser ut som vi også utsetter til neste år, igjen..... smitten øker jo her hjemme, så regner med at ungene får det etterhvert. Men vil heller være hjemme om de får det! i 2020 sa alle neste år. I 2021 sier slle neste år. Krysser fingrene for reising i 2022! Anonymkode: 9a3f0...954
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Ser ut som vi også utsetter til neste år, igjen..... smitten øker jo her hjemme, så regner med at ungene får det etterhvert. Men vil heller være hjemme om de får det! i 2020 sa alle neste år. I 2021 sier slle neste år. Krysser fingrene for reising i 2022! Anonymkode: 9a3f0...954 Jeg trøster meg med at vi kan spare mer penger til en episk ferie når dette endelig roer seg. Men ja, føler med deg. Anonymkode: 75d8a...3f5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi er i samme båt. Har konkludert med at det er for uforutsigbart, så vi dropper utenlandsturen nå. Smitten bare øker fremover nå også. Hvem vet hvordan situasjonen er om en måneds tid. Men jeg skjønner veldig godt at dere har lyst til å dra. Anonymkode: 75d8a...3f5 Samme her Skulle gjerne besøkt familie vi ikke har sett på nesten 3 år, men med uvaksinerte barn føles det ikke forsvarlig. De vi skal besøke har jo også uvaksinerte barn.. Anonymkode: 88f98...392
Rucula Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Vi er på ferie i sør frankrike nå. Har vært her i 2 uker Helt nydelig for hele familien! Deilig mat, bading og varmt vær! vi hadde bare en vaksinedose da vi dro ned men tok pfizer dose 2 her nede og fikk den registrert på norske sider uten problemer og er nå fullvaksinert. Våre barn er 1 og 3 år og må ikke testes på vei hjem. Men når vi kommer hjem må barna i 10 dagers hjemmekarantene eller ta test etter tidligst 3 dager. Dette er en test som taes ytterst i nesen og ikke langt inn. Her er det veldig ordnede forhold, alle går med maske i butikker og på bussen osv og det er håndsprit overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå